Ezek az ételek segíthetnek a térdfájdalom enyhítésében

Rendszeresen fáj a térded? A fájdalomcsillapítót a tányérodon kell keresned!

Rendszeresen fáj a térded? A fájdalomcsillapítót a tányérodon kell keresned!

Az Annals of the Rheumatic Diseases című folyóiratban megjelent kutatás szerint ugyanis a rostban gazdag táplálkozás segíti a térdben fellépő ízületi gyulladás megelőzését.

A kutatók két tanulmány eredményeit vetették össze és arra jöttek rá, hogy minél több rostot fogyasztottak a résztvevők, annál kevesebb esetben számoltak be a térdfájdalomról.

Az Osteoarthritis Initiative tanulmánya szerint a napi 20g rostot fogyasztóknál 30 százalékkal kisebb eséllyel alakult ki ízületi gyulladás és 19 százalékkal csökken a rizikója annak, hogy romlik a térdük állapota a következő 4 évben.

A második, Framingham Offspring által kiadott tanulmány szerint pedig napi 26 gramm rostot kellene elfogyasztani ahhoz, hogy 61 százalékkal csökkenjenek a térd ízületi gyulladásának tünetei.

Egyik sem mondta ki, hogy a rostok csökkentik a térdfájdalom mértékét, azonban a tápanyag képes arra, hogy megvédje az ízületet. Egyébként is, akik sok rostot fogyasztanak, egészségesebben táplálkoznak a kutatók szerint.

A szakértők szerint a rostok képesek csökkenteni a CRP nevű, gyulladást okozó fehérje mennyiségét és növeli a jóllakottság érzetét, így gátolva az elhízást (egyébként is a túlsúlyos embereknél nagyobb eséllyel alakul ki ízületi gyulladás és kopás).

Mi a teendőd? Fogyassz naponta legalább 20 gramm rostot! A legjobb forrásai a brokkoli, kelbimbó, bab, hüvelyesek, zab és a quinoa.


A következő gyümölcsöket is érdemes fogyasztanod, ha szeretnél több rostot bevinni minden étkezéssel:

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
A legegészségesebb gyümölcsök
Legyél olyan izmos, mint a Baywatch sztárjai!

Ha a 30 fokos meleg nem jelezné eléggé, akkor most szólunk, hogy itt a nyár. És a strandszezon, ahol megmutathatod, miért dolgoztál keményen egész évben.

Melyik növényi tej a legjobb számodra?

A különböző növényi tejek egyre népszerűbbek, ám az tény, hogy nem mindegy, melyiket fogyasztod.

Erekciós előrejelzés: A nagylábujjad figyelmeztet, ha közel a baj

A köszvény gyakran kéz a kézben jár a merevedési zavarokkal.

Neked megy a 360 fokos fekvőtámasz?

Amikor már azt hitted, nem lehet nehezebb fekvőtámasz variáció az egykezesnél, Rob Sulaver személyi edző előállt egy új verzióval.

Ilyen volt a hétvégi DTM magyar futama

Kollégánk, Orosz Tamás fiával a Hungaroring felé vette az irányt, élményeiről pedig most beszámol nektek.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft