Ezért ne töltsd újra a műanyag vizespalackod!

Sokan még mindig a korábban megivott ásványvizes üveget töltik újra azt remélve, hogy ezzel környezetbarátabban viselkednek. Végülis tényleg, eggyel kevesebb üveg landol a kukában, a víz pedig jót tesz nekünk, szóval két legyet is üthetünk egy csapásra.

Sokan még mindig a korábban megivott ásványvizes üveget töltik újra azt remélve, hogy ezzel környezetbarátabban viselkednek. Végülis tényleg, eggyel kevesebb üveg landol a kukában, a víz pedig jót tesz nekünk, szóval két legyet is üthetünk egy csapásra.

Sajnos viszont van egy rossz hírünk: nem jó, ha újratöltöd az ásványvizes üveget. Egy kutatás szerint ugyanis nagyon káros következményei lehetnek az egészségedre.

Ha egy hétig nem mosod el az üveged, akár a wc ülőkét is nyalogathatnád, pontosan annyi szennyeződés található ugyanis az üvegen. A Treadmillreviews.net kért meg sportolókat arra, hogy egy hétig ne mossák el a palackjukat és igyanak abból. Az egyik üvegen például több mint 900.000 baktériumot találtak, ami több, mint amennyi a wc deszkán lehet. Ezeknek 60 százaléka pedig komolyabb fertőzést is okozhatott, akár hányást, hasmenést is.

Azonban a kutatás eredményei nem teljesen voltak tiszták, az nem derült ki, hogy egy elmosott üvegen mennyi baktérium élhet.

Ettől függetlenül érdemes inkább beszerezned 1-2 kulacsot (igen, azért jó ha több van, mert így nagyobb eséllyel mosod el valamelyiket, amíg pedig szárad, használhatod a másikat). A legtisztább egyébként az, amiben van egy műanyag szívószál is, amit szintén le lehet zárni kupakkal.


Ha pedig szeretnél jobban odafigyelni az egészségedre, a vizespalack újrahasznosításán kívül még ezekről érdemes lemondanod:

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
6 dolog az otthonodban, amitől szabadulj meg, ha egészséges akarsz maradni!
Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Kicsit híztál csak a diplomaosztó óta? Nagy lehet a baj

A diszkrét dad bod is komoly veszélyeket rejthet.

A tudomány szerint te sem edzel elég keményen

Azt hiszed, a határaidat feszegeted, pedig...

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft