Kiderült, mikor kávézhatsz utoljára, ha jól akarsz aludni

Ha ezt betartod, búcsút inthetsz a forgolódásnak.

Ha ezt betartod, búcsút inthetsz a forgolódásnak.

Vannak bizonyos napok, amikor egyszerűen nem tudsz elég kávét önteni magadba, a tompaság pedig rányomja a bélyegét az egész napos teljesítményedre. Aztán jön az éjszaka, amikor meg elaludni nem tudsz a koffeintúladagolás miatt. Most végre kiderült, hogy melyik az az időpont, amelyik még simán összeegyeztethető a pihentető alvással.

Egy nemrég elvégzett kutatás alapján a szakemberek azt javasolják, hogy

délután 2 után már ne nagyon fogyasszunk kávét.

A bevitt koffein megváltoztatja az agyunkban zajló kémiai folyamatokat, amik lassan állnak vissza abba az állapotba, ami az elalvást segíti.

Minden táplálék, vagy ital, amit napközben elfogyasztasz, hatással van az alvás minőségére. A koffeint persze minden egyes szervezet másképp dolgozza fel, de általános érvényűnek tekinthetjük a délután 2 órás szabályt. Én személy szerint ennél is szigorúbb vagyok, azt szoktam tanácsolni az alvászavaros betegeimnek, hogy ebéd után már ne igyanak kávét.

Dr. Andrew Rochford hangsúlyozta azt is, hogy a késő délutáni, illetve az esti kávé még az egészségre is rossz hatással van, úgyhogy tényleg érdemes délelőttre időzíteni a rituálét.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Kicsit híztál csak a diplomaosztó óta? Nagy lehet a baj

A diszkrét dad bod is komoly veszélyeket rejthet.

A tudomány szerint te sem edzel elég keményen

Azt hiszed, a határaidat feszegeted, pedig...

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft