5 szokás, amiktől 12 évvel tovább is élhetsz!

Egy új kutatás szerint a legtovább élő emberek mindössze 5 szabályt tartanak be!
Forrás: getty images

Egy új kutatás szerint a legtovább élő emberek mindössze 5 szabályt tartanak be!

Napi szinten bukkannak fel olyan kutatások, amik a hosszú élet titkát fedik fel, ám tény, hogy nem elég egyetlen dologra odafigyelni ahhoz, hogy egészséges maradj. A Harvard szakemberei viszont megtalálták azt az öt szokást, ami hozzásegíthet ahhoz, hogy akár 12 évvel is tovább élj. Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a legtöbb ilyen szokás megelőzi a szív-, és érrendszeri betegségeket és a daganatok kialakulását is. Nézzük, pontosak miről is van szó:

Le a dohányzással!

Egy 2002-es kutatás szerint még azok is tovább élnek, akik 65 éves korukban szoknak le a dohányzásról. Ha pedig 35 évesen mondasz búcsút a ciginek, kb. 7 évvel élhetsz tovább.

Egészséges testsúly

A Harvard kutatásából kiderült, hogy ha 18.5-24.9 között mozog a testtömeg-indexed, kisebb eséllyel halsz meg idő előtt. Ha neked 25-nél is magasabb a BMI-d, érdemes lehet néhány kilótól megszabadulni, hogy elkerüld a szívbetegségeket, a cukorbetegséget és megannyi más problémát.

Rendszeres mozgás

Akár napi 30 perc séta is elég lehet ahhoz, hogy tovább élj, nem kell naponta kétszer edzened. Azon kívül, hogy elkerülheted az elhízást, a hangulatod és a memóriád is javul a rendszeres mozgás által.

Minimalizáld az alkoholfogyasztást!

Lehet, hogy csábító meginni a negyedik sört is péntek este, de ha sokáig szeretnél élni, érdemes lemondanod róla. A kulcs a mértékletesség: maximum 2 sört igyál, így jársz a legjobban a kutatók szerint.

Feldolgozott helyett válaszd a frisset!

Ha feldolgozott gabona helyett teljes kiőrlésűt fogyasztasz, gyümölcslé helyett pedig friss gyümölcsöt, máris sokat tettél az egészségedért. A Harvard kutatói szerint az egészséges táplálkozás is hozzájárul ahhoz, hogy hosszabb életed legyen.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 dolog, amitől szabadulj meg az egészségesebb, boldogabb önmagadért
A hét táplálkozási tippje: nem csak omega-3 létezik, ismerd meg a többi zsírsavat is!

Az esszenciális zsírsavak a táplálkozás fontos részét képezik, emellett pedig bizonyítottan pozitívan hatnak az agyműködésre is. Az omega-3 és az omega-6 a legnépszerűbbek közülük, pedig még két legalább annyira fontos zsírsavval is érdemes megismerkedned!

Cristiano Ronaldo: "Remélem, hogy 41 éves koromig folytathatom a focit."

A legtöbb profi focista számára a 30. évük betöltése azt jelenti, hogy ideje felkészülni a visszavonulásra. Cristiano Ronaldo fejében viszont meg sem fordult, hogy lecserélje a stoplist másra. Annak ellenére, hogy betöltötte a 33-at is, a biológiai életkora csak 23 év.

4 dolog, amit mindig is tudni akartál a tesztoszteronszintről

Az izomépítés egyik legfontosabb eleme elengedhetetlen a fejlődésedhez.

Így hajtsd fel a különböző nadrágok szárát, hogy stílusosan nézz ki

A felhajtott nadrág néhány éve jött divatba, de még ma is sokan feltűrik a nadrágjuk szárát, attól függetlenül, hogy milyen évszak van. Egyébként pedig a felhajtás akkor is jól jöhet, ha nem megfelelően áll a nadrágod, így csalhatsz egy kicsit és még patentabbá teheted a szabását.

Egyre inkább úgy tűnik, kihalófélbe került a hagyományos legénybúcsú! Mutatjuk a jelenség okát

Volt időszak, amikor a legénybúcsúkon csak a legközelebb haverjaid és férfi családtagjai vettek részt, akik a menyasszony ismerőseivel egészültek ki. Aztán az egyéjszakás bulikat felváltották a többnapos ünneplések és a külföldi utazások. Most pedig egy újabb változás következett be az utolsó, gyűrű nélküli ivászatban.

A hét edzéstippje: ha utálsz reggel edzeni, ezt mindenképp olvasd el!

Nincs is jobb annál, mint mikor edzéssel indítod a napodat. (És nincs rosszabb annál, mint mikor az ébresztőd előbb jelez, mint ahogy felkelne a nap). Ettől függetlenül a reggeli edzésnek számtalan előnye van, például jobban tudsz koncentrálni, kiegyensúlyozottabbá válnak az alvási szokásaid és kevesebb kalóriát viszel be a nap folyamán.

Így győzd le a mentális korlátaidat - Sztáredzők segítenek tippekkel

Ne hagyd, hogy az agyad legyőzzön, sokkal tovább bírod, mint gondolnád.

A grillezés férfias tudománya: tippek kerti sütögetéshez

Ha beköszönt a jó idő, akkor valószínűleg nem telik el hétvége grillezés nélkül. Azonban a sütögetés egy külön tudomány, amit neked is ideje elsajátítanod, ha azt szeretnéd, hogy egészséges és finom falatokkal kínálhasd meg a haverokat.

Ezt árulja el a verejtéked az egészségedről

Azt tudjuk, hogy az izzadásnak mennyi pozitívuma van: megszabadíthat a méreganyagoktól és erősíti az immunrendszert. Azonban egy új kutatásból az is kiderült, hogy az egészségi állapotodról is árulkodik.

8 dolog, ami megállíthatja az izomfejlődést

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy idő után egy helyben toporogni.

Mennyi pihenőidőre van szükséged a sorozatok között, ha izmot szeretnél építeni?

Kétféle ember létezik: az egyik csoport tagjai minden porcikájukkal próbálják elkerülni, hogy egyetlen percet is elvesztegessenek a teremben, szóval ők a sorozatok között sem ülnek le. A másik csoport tagjai pedig akár negyed órát is eltöltenek anélkül, hogy nekiállnának a következő körnek. De melyik megközelítés a jobb?

A párkapcsolatoknak is van lejárati dátuma? A tudomány erre is tudja a választ!

Egy egyszerű módszerrel kideríthető, hogy mennyi ideig maradtok együtt a pároddal. Egyetlen tényező megmondja, meddig fogtok együtt maradni.

Ennyi időre van szükség ahhoz, hogy érezd a táplálékkiegészítők hatását

Volt már olyan, hogy kicsit elkezdett kaparni a torkod és egyből a multivitaminod után nyúltál, hogy elkerüld a bajt, mielőtt még romlana a helyzet? Ekkor viszont felmerül az a kérdés is, hogy valójában mennyi idő kell ahhoz, hogy elkezdjen hatni a táplálékkiegészítőd.

Egész nap ülsz? Ijesztő dolgokkal kell szembenézned, ha nem pattansz fel néha

Óránként tíz percre mindenképp érdemes felállnod, mutatjuk, miért.

3 fontos tanács, ha nagyobb mellizmokra vágysz

Mindjárt itt a strandszezon, szóval a felsőtestet sem szabad elhanyagolni, ha azt akarod, hogy utánad forduljanak a nők a parton. Ám sajnos sokan csak a megszokott gyakorlatokat végzik a mellizmok növelésének érdekében, azonban könnyen lehet, hogy azok nem elég hatásosak.

A hét táplálkozási tippje: a legjobb gyulladásgátló ételek

A gyulladásgátló ételek jól jönnek egy kemény edzés után, melynek során megerőltetted az izmaidat. Antioxidáns-tartalmuknak köszönhetően segítenek megállítani a gyulladást, ami kutatások szerint ízületi és szívproblémákat, Alzheimer-kórt, merevedési zavart és daganatos betegségeket is okozhat.

Ki gondolta volna, hogy ennyi egészségügyi problémát okoz az erős parfüm?

Jobban jársz, ha kevésbé markáns illatokat fújsz magadra.

Nem mindegy, hogy alszol! Az alvási pózból kiderül, mennyire vagy jó társ

A kis kifli-nagy kifli az egyik legnépszerűbb alvási póz a párok körében. Azonban nem mindegy, hogy te melyik vagy a kettő közül a párkapcsolatodra nézve.

Éjszakai bagoly vagy? Akkor nagyobb eséllyel lehetsz depressziós

Egy új kutatás szerint nagy veszélyben lehet a mentális egészséged, ha későn fekszel le. A belső ritmus tehát nem csak az anyagcserére van hatással, hanem az agyadra is!

A hét edzéstippje: próbáld ki a Westworld színészének, James Marsdennek az edzéstervét!

A színész elárulta, hogyan lendült formába, hogy hitelesen tudja alakítani Teddy Floodot, az amerikai cowboyt. Egyébként korábban gyakran kellett megküzdenie sérülésekkel, emiatt az edzéseinek elsőszámú jellemzője a biztonság. Edzője szerint pontosan emiatt kerüli a testépítő-stílusú módszereket.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem