Északi étrend: szakértők szerint ez a táplálkozás legegészségesebb módja

Északi étrend: szakértők szerint ez a táplálkozás legegészségesebb módja
Forrás: Getty Images

A mediterrán diétát leszorította az északi étrend a trónról, a skandinávok táplálkozási szokásai ugyanis szakértők szerint sokkal egészségesebbek, mint az olaszoké. De miért javasolják fogyókúrázóknak és életmódváltoknak? Utánajártunk.

Az északi étrend lényege

A skandináv diéta alapját a növényi alapanyagok és az olajos halak (lazac, makréla, hering) adják, emellett bogyós gyümölcsök és gyökérzöldségek is gyakran a tányérra kerülnek. Emellett olajos magvakkal, hüvelyesekkel, zsírszegény tejtermékekkel és teljes kiőrlésű gabonával egészül ki. Az északi étrend azt is jelenti, hogy meg kell szabadulnod az összes feldolgozott ételtől és a zsíros húsoktól is. A diéta alapja a norvég, dán, svéd, finn és izlandi konyha.

Egyébként még 2004-ben vált ismertté az étrend, amikor táplálkozási szakértők és neves séfek kezdték el népszerűsíteni. Részben hasonlít a mediterrán étrendhez, az egyetlen fontos különbség az olajhasználat: míg az olaszok és spanyolok általában olívaolajjal készítik az ételekeit, a skandinávok repceolajjal.

“A repceolaj csökkentheti a rossz (LDL) koleszterin mennyiségét, mely szívbetegségeket és stroke-ot is okozhat.”

- mondta Ryan Maciel, táplálkozási szakértő.

A skandináv diéta előnyei

Rengeteg előnnyel számolhat, aki az északi étrendet követi. A mediterrán diétához hasonlóan ez a táplálkozási mód is csökkentheti a daganatok, cukorbetegség és a szívbetegségek kockázatát. Egyébként fogyókúrázóknak is tökéletes lehet, az egyik legjobb diétás étrend fogyáshoz. Kutatások szerint csökkenti a gyulladást (mely akár elhízáshoz is vezethet), a főzéshez felhasznált alapanyagok pedig szintén egészségesek. A legfontosabb változást a feldolgozott élelmiszerek elhagyása okozza, hiszen így már alapból csökken a túlevés és a hízás mértéke is.

Hogyan táplálkozz az északi étrendnek megfelelően?

Nem kell mindentől megfosztanod magadat, amit szeretsz, bőven elég, ha néhány alapvető egészséges élelmiszerből betárazol: a szezonális gyümölcsök, gyökérzöldésgek (répa, cékla, krumpli), brokkoli, spenót, hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonából készült tészták és péksütemények, repceolaj, halak, tojás és zsírszegény tejtermékek egészséges alapot nyújtanak.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 hiperegyszerű alaptipp, amitől sokkal, de sokkal könnyebben megy a fogyás
Tovább olvasok
Az 5 legjobb edzőcipő, nem csak futáshoz

Mutatjuk, melyek jelenleg a legjobb lábbelik.

Ha meg tudsz csinálni ennyi fekvőtámaszt, tovább fogsz élni, mint az átlag

A sokoladú gyakorlat csökkenti a szívproblémák kialakulásának kockázatát.

A 8 legjobb óvszer, hogy elképesztő élmény legyen a szex

Ha azt hiszed a gumi rossz, akkor minden bizonnyal nem a megfelelőt használod.

Így csökkentheted természetes úton a vérnyomásodat

Mutatunk pár módszert, amik hasznosak lehetnek, ha problémáid vannak a dologgal.

A tudomány azt is tudja, miért vagy ideges, amikor éhes vagy

Biztos, hogy neked is ismerős az érzés, amikor kopognak a szemeid az éhségtől, és ilyenkor még a legkisebb apróságon is képes vagy felrobbanni.

Mutatjuk az All-Star hétvége legnagyobb zsákolásait - videó

Hamidou Diallo lopta el a show-t a Charlotte-ban rendezett gálán.

Így segíti az edzés utáni étkezés a zsírégetést

A legújabb tanulmány szerint éhgyomorra érdemes tréningezni.

Mutatjuk az 5 legjobb kosaras cipőt

Egyáltalán nem mindegy, mit viselsz a hétvégi pattogtatáson.

A párkapcsolat megmentője: Az okoságy, ami visszagurítja a párodat az ő térfelére!

Simán lehet, hogy néhány szerelem ennek a furcsa találmánynak köszönhetően menekül meg.

A szaunázás 3 legnagyobb előnye

30 perces üldögélés sosem volt még ilyen hasznos.

Mutatjuk, hogyan óvhatod meg a herezacskódat

Szakember válaszol végre az égető altáji kérdésre.

Az ugrókötelezés 3 legnagyobb előnye

Ha türelmetlen természet vagy, ezt neked találták ki.

Ezért érdemes rendszeresen kimcsit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Az 5 leggyakoribb buktató súlyzós edzés közben

Ne verd át magad, figyelj a helyes végrehajtásra!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

Ölben tartod a laptopod? A cerkád nem díjazza a dolgot

Chicagói szakemberek tették helyre egyszer s mindenkorra a kérdést.

Az edzésmentes élet károsabb, mint a dohányzás és a cukorbetegség

A tudomány ismét bebizonyította, hogy erősen ajánlott mozogni.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem