Ezt a fitnesz tesztet végzik el a FIFA bírói a foci-vb előtt! Neked sikerül?

Ezt a fitnesz tesztet végzik el a FIFA bírói a foci-vb előtt! Neked sikerül?
Forrás: getty images

Mark Geiger, futballbíró mesélte el, hogy milyen teszteket kell neki és kollégáinak elvégezniük ahhoz, hogy bírják a strapát a meccsek alatt, és miért annyira fontos, hogy jó kondiban legyenek.

Mennyit fut a meccs során egy bíró és mennyit egy játékos?

A játékosok átlagosan 11 kilométert tesznek meg a meccs alatt, míg a bírók 9-12 kilométert, ami azért nem mondható kevésnek, különösen ha belegondolsz, hányszor kell robbanékonyan sprintelniük, hogy labdaközelbe kerüljenek.

“Minél közelebb vagyunk a labdához, annál biztosabbak vagyunk a döntéseinkben. Mivel a játék nagyon gyors, gyakran sprintekkel tarkítjuk a futásokat, amit bírni kell, még a legkeményebb utolsó 15 percben is, ahol eléggé felgyorsulnak az események.”

- mondta Geiger.

Geiger egyébként az amerikai focibírók fittségét is rendszeresen méri, számukra személyre szabott edzésterveket állít elő, hogy mindenki kihozhassa magából a legtöbbet.

Ha te is azt gondolod, hogy jó bíró lenne belőled, akkor mutatjuk, mit kell teljesítenie a bíróknak ahhoz, hogy a FIFA meccseken (így például a mostani foci vb-n) szerepelhessenek.

Íme a FIFA-bírók fitnesz tesztje:

  1. Először 6x40 métert kell sprintelni, köztük 90 mp pihenővel. Mindegyik sprintnek 6 mp-nél gyorsabbnak kell lennie.
  2. Az ezt követő 10 perc pihenő után 10 kört futnak a pályán
  3. 150 métert kell fél perc alatt megtenniük és 50 métert sétálhatnak a résztávok között 35 másodperc alatt
  4. Ezt követően egy 4 kilométeres fartlek következik, amit 21:30-as időeredménnyel kell teljesíteniük

Ez viszont sokaknak kevés, például Matt Hawkey, edző szereti még tovább izzasztani a FIFA bírókat. A 6x40-es sprintek között például csak 10 mp pihenőt tarthatnak az edzettjei, emellett nagy hangsúlyt kap az erősítés és a robbanékonyság fejlesztése is.

“A játékosoknak minőségi bíróra van szükségük. Ha pedig szeretnénk megfelelően kiszolgálni ezt a sportot, muszáj felnőni a feladathoz, aminek elengedhetetlen része az is, hogy fizikailag top formában legyünk.”

- mondta Geiger.

Te egyébként átmennél a teszten?

Ha még többre vagy kíváncsi az idei labdarúgó-világbajnoksággal kapcsolatban, akkor lapozz bele a legújabb számunkba!


Ebből ugyanis nem hiányozhat a foci, már csak azért sem, mert címlapunkon Robert Lewandowski szerepel. Ide kattintva belelapozhatsz az új Men's Health magazinba!

Nézd meg a galériánkat> 10 kép
Mario Götze barátnője focilabdákat megszégyenítő kerekséggel rendelkezik fenékfronton
A produktivitásra bizony a hőmérséklet is hat - Ezért vagy olyan lassú nyáron

Úgy érzed, semmilyen feladatot nem tudsz nyáron megcsinálni, amit rád bíznak? Maradjunk annyiban, hogy erről nem feltétlenül te tehetsz.

A legtisztább WC-t keresed a nyilvános mosdóban? Akkor EZT válaszd!

Képzeld el, ahogy belépsz a nyilvános WC-be. Te ilyenkor melyik ajtó mögé mész? A legutolsó a legszimpibb, vagy inkább a középső wc-t választod?

Hallottál már a dinamikus-izometrikus gyakorlatokról? Itt az ideje, hogy beépítsd őket az edzéstervedbe!

Ha nem látod az edzésed eredményét, könnyen lehet, hogy hozzászokott a tested a megszokott rutinhoz. Ilyenkor pedig az a legjobb megoldás, ha valamit változtatsz rajta.

Miért fogja minden focista ugyanúgy a fejét a kihagyott helyzet után?

A tudomány szerencsére tudja a választ erre a világbajnokság okán aktuálissá vált kérdésre.

Van összefüggés! Így hat a tetoválásod az izzadásra

Bizony, érdekes összefüggés van a tetoválás, az edzés és a verejték között, ezért nem árt tisztában lenned ezzel, ha te is ki vagy varrva.

Optikai illúzió: Te kit látsz a képen? A válaszodból kiderül, kell-e szemüveget hordanod

Több szakértő szerint ez az optikai illúzió segíthet eldönteni, hogy romlott-e a látásod és szükséged van-e szemüvegre.

Vb-döntő: Mandzukic öngólja és a vb legnagyobb potyája zárta keretbe a tornát

A horvát csatár vasárnapi produkciójához hasonló bravúr eddig csak egy futballistának jött össze.

Megérkezett végre a tökéletes szundikütyü, ami teljes csendet teremt

Viszlát elpocsékolt éjszakák, az Enter SilentMode száműzi a végigásított napokat.

Lehet, hogy bizarrul hangzik, de életet menthet a gombás smoothie

A legújabb őrület meredeknek tűnik, de kétségtelenül csökkenti a stresszt.

Fáj a hátad? Akkor ilyen pózokban aludj, hogy ki tudd pihenni magadat!

Az alvásnak arról kellene szólnia, hogy felfrissülj és feltöltődj tőle, nem pedig arról, hogy beálljon tőle a hátad. Mutatjuk, milyen pózban aludj, hogy elkerüld a hátfájást!

A hét táplálkozási tippje: Így tedd laktatóbbá a salátádat

Biztos ismerős a helyzet, hogy amikor salátát eszel ebédre, egy óra múlva máris valami új kaja után nézel. Egy dietetikus viszont megoldja ezt a dilemmát!

Alvási inercia: Ezért vagy annyira mérges ébredés után

Te is szembesültél már vele, hogy Grumpy cat hozzád képest semmi reggelente? Mutatjuk, miért van az, hogy sokan mérgesek és rosszkedvűek ébredés után.

Tények és tévhitek a napszemüvegekről + 3 idén divatos modell férfiaknak

Amellett, hogy nem hunyorogsz, amikor a szabadban vagy, sokkal több és fontosabb előnye is van a napszemüvegeknek. Egy szemorvos pedig elmondja, pontosan miért is jó, ha odafigyelsz arra, hogy megvédd a szemedet a naptól.

A hét edzéstippje: nem csak hétfőre! Itt a Szikla intenzív edzésterve mellizomra!

A Szikla legújabb edzős videója tömve van mellpumpáló gyakorlatokkal - Miért ne próbálnád ki őket?

3 tipp, amivel megelőzheted a fogszuvasodást

Ne ess kétségbe, ha felfedezed az első jeleket, nem biztos, hogy fúrás-faragás lesz a dolog vége.

Horvát csoda: Mutatjuk a legjobb mémeket az angol buktáról

It's not coming home, Gareth Southgate-ék nem viszik haza a hőn áhított trófeát.

Mennyire számít a gyakorlatok végrehajtásának sebessége súlyzós edzésnél?

Gyakori kérdés a súlyzós edzéssel kapcsolatban, hogy számít-e a gyakorlatok sebessége, hogy milyen tempóban végezzük az ismétléseket, és így tovább. Ez egy érdekes téma, főleg, hogy minden módszer alkalmazásával értek már el jó eredményeket – láttunk már olyat, aki össze-vissza rángatta a súlyt, és mégis nagy lett, de láttunk olyat is, aki szuper lassan, vagy épp szuper szabályosan végezte a gyakorlatokat és ő is nagy és izmos lett.

A focimeccsek a demencia elleni harc legújabb csodafegyverei

Alistair Burns és csapata szerint a legendás összecsapások hatékonyan aktivizálják a memóriát.

A nyaralás megöli az étvágyadat, libidódat és felborítja az anyagcserédet - De van megoldás!

Ha eddig nem mentél el valahova nyaralni, akkor komolyabban ráfeküdtél a vakációd megtervezésére. Azonban néhány baki ilyenkor is bekövetkezhet, már ami a nyaralás alatti anyagcserét illeti.

Szeretnél könnyíteni a legnehezebb edzéseiden? Alkalmazd a kognitív felbecsülés módszerét!

Ha a lábnap a legnagyobb rémálmod, különösen az utána következő fájdalom, akkor jól figyelj, mert egy furcsa trükk segíthet abban, hogy könnyebben átvészeld a nehéz helyzeteket és jobban menjen az edzés.

Olvasd el ezeket is

Tedd meg velünk az első lépést! Most egyéves előfizetés 5370 Ft helyett csupán 2685 Ft

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem