Teszteld a fittségedet a 100 ismétléses kihívással!

Választhatsz, hogy guggolással vagy fekvenyomással szeretnéd-e próbára tenni az erődet.
Forrás: getty images

Választhatsz, hogy guggolással vagy fekvenyomással szeretnéd-e próbára tenni az erődet.

A kihívás egyszerű: el kell döntened, hogy 100 guggolást vagy 100 fekvenyomást szeretnél-e végrehajtani. A fejlettségi szintedhez és tapasztalatodhoz mérten válassz 45, 60, 80 vagy 100 kilós súlyzókat és végezd ezekkel az ismétléseket. A célod csak annyi, hogy a választott gyakorlatból elvégezz 100 szabályos ismétlést a teljes mozgástartományban és 10 perc alatt kész legyél.

Miért pont ezt a két gyakorlatot választottuk?

A guggolás köztudottan a test szinte összes izmát megdolgoztatja. Nem csak a feneked és a lábaid lesznek tőle erősebbek, hanem a törzsizmok és a felsőtested is. Fejleszti a mobilitást, az egyensúlyérzéket és -a tévhitekkel ellentétben- szabályosan végrehajtva a térdízület egészségének megőrzésében is fontos szerepet játszik. Ezen kívül a különböző variációkat felhasználva segíthet a hátfájdalom csökkentésében (súlyzó nélkül, egy pad előtt addig guggolsz, amíg egy pillanatra hozzáér a feneked), az izmok tonizálásában (guggolás hátul fogott súllyal) és akár a fogyásban (serleg guggolás) is. Ja, és pontosan ezért van az, hogy nem fogod megunni, mert a terpeszed szélességétől kezdve a használt súlyzókon át bármivel könnyíthetsz, nehezíthetsz és változtathatsz rajta.

A fekvenyomás a felsőtest edzéstervekben szereplő egyik alapgyakorlat, mely a mellizmokon kívül a deltákat és a tricepszet is megdolgoztatja. A többi összetett gyakorlathoz hasonlóan segít a csontok egészségének megőrzésében is. (Arról már ne is beszéljünk, mennyivel jobban nézel ki tőle pólóban).

Az edzés végére biztos, hogy dagadni fognak az izmaid. A folyamatosan, szünet nélkül végzett gyakorlatoknak köszönhetően pedig a pulzusod is meg fog majd emelkedni és jól leizzadsz majd. Ha nincs sok időd az edzésre, ez akkor is szuper megoldás, mivel rövid idő alatt sok ismétlést kell végrehajtanod.

Akár kéthetente is beépítheted az edzéstervedbe, hogy megnézd, mennyit fejlődtél a korábbi eredményekhez képest.

Kipróbálod?


Ha ez nem volt elég, nyomd le a Szikla válledzését is:

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
Válledzés egyenesen a Sziklától!
A hét táplálkozási tippje: tényleg hatásos a vércsoport-diéta?

A vércsoport-diéta megint egyre népszerűbb. De tényleg olyan hatásos, mint ahogy azt sokan állítják? Ennek jártunk utána.

Kiderült, mit alakítanának át a férfiak a testükön! Mit szólsz az eredményekhez?

Egy új kutatás arra derített fényt, hogy a férfiak is szívesen változtatnának a kinézetükön. Mutatjuk, melyik testrészek az érintettek.

A Harvard professzora szerint ezt az 5 ételt napi szinten kéne fogyasztanunk

Teresa Fung szerint ezek tartalmazzák a legtöbb tápanyagot.

Ezért érdemes rendszeresen kimchit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Kerüld el a kiégést ezzel a négyhetes módszerrel!

A jó idő beköszöntével senkinek nincs kedve bent ülni az irodában. Egyre többször kalandozik el az agyad, egyre kevésbé érdekel a munka.

Zokni vagy nem zokni? Erre figyelj a választásnál, hogy tökéletessé tedd a megjelenésed

Itt egy kis segítség, hogy el tudd dönteni, milyen zoknit válassz a különböző ruháidhoz.

A hét edzéstippje: készülj ezzel az edzéstervvel a nyárra!

Ha nyár, akkor strandszezon, vagyis egyre több időt töltesz rövidnadrágban.

Mit kell tenni, ha lesérültél? Személyi edzőnk elmondja!

Mindenkivel megesik, hogy lesérül, aki rendszeresen jár edzeni. Valami pattan a válladban, hirtelen belenyilall valami a könyöködbe, lerakod a felhúzást és érzed, beállt a hátad.

Milyen gyakran kell edzeni a különböző izomcsoportokat?

Nem elég hetente egyszer, ha eredményes szeretnél lenni!

Cégvezető vagy reality sztár? Így hat a munkahelyed választására a születési sorrend

Azért jelentkeztél a fősulira, hogy felnőttként azzal tudj foglalkozni, amit igazán szeretnél, ugye?

3 tipp, ha nehéz súlyzókkal szeretnél edzeni

A következő tippek segítenek abban, hogy látványosabb eredményeket érj el!

A top 5 fizikai tulajdonság, amit a nők keresnek az ideális párjukban

A külső megfog, a belső megtart - szól a mondás, ami nem is áll távol az igazságtól egy új kutatás szerint.

Elmúltál már 17, de még mindig pattanásos az arcod? Ez segíthet!

Egyetlen összetevőnek kell csak szerepelnie az arclemosód listáján, hogy megszabadulj a pattanásoktól!

Rossz a kedved? Kövesd Dwayne Johnson példáját és menj le egyet edzeni!

A Szikla elmondta, hogyan győzi le a negatív érzelmeket!

Ekkor fogyaszd a szénhidrátokat, ha eredményes szeretnél lenni

A szénhidrátok nem az ellenségeid. Megfelelő időben fogyasztva őket a teremben is látványosabb eredményeket érhetsz el.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft