A hét edzéstippje: 5 klasszikus fitnesz-szabály, amit nyugodtan megszeghetsz

fitnesz szabály,fitnesz,edzés
Forrás: getty images

Miért pont az edzésben ne lennének olyan szabályok, amiket meg lehet szegni? Idővel ugyanis több régi, bevált módszerről bebizonyosodik, hogy ma már nem állja meg a helyét. Ha pedig komoly eredményeket szeretnél elérni, akkor a következő szabályokat bátran megszegheted!

1. szabály: Sose eddz kifulladásig!

Kezdőként talán még megállja a helyét ez a fitnesz-szabály, ha viszont van egy biztos alapod, amit fejleszteni szeretnél, akkor bizony meg kell érte dolgozni. Ha pedig kifulladásig tolod, kiláballhatsz az unalmassá vált edzésből, ledöntheted a mentális korlátaidat és gyorsabban nőnek az izmaid.

2. szabály: Kerüld a sót!

A magas vérnyomással, vagy szívproblémákkal küzdőknek oda kell figyelniük a sóbevitelre. Azonban ha egészséges vagy, és aktív életmódot folytatsz, nyugodtan tehetsz még egy csipetet a húsra. Arról már ne is beszéljünk, hogy edzés közben izzadsz, az elvesztett sót, magnéziumot és káliumot pedig valahogy érdemes pótolnod, hogy elkerüld az izomlázat.

3. Ha többet eszel, felpörög az anyagcseréd

Ez részben igaz, csak éppen az nem mindegy, mit eszel. Ha napi 5 étkezésed van, az nem jelent problémát, viszont fontos, hogy mindegyik étkezés minőségi és tápanyagdús legyen.

4. Minden edzésen ki kell hozni magadból a maximumot

Ha bármilyen stressz ért - fizikai, vagy mentális - a szervezeted nem tud megfelelően működni, lassul a regeneráció és edzés közben nem biztos, hogy olyan jó lesz a teljesítményed. Amikor úgy érzed, nincs sok energiád, de mégis edzeni szeretnél, válassz könnyebb gyakorlatokat, amikbe nem halsz teljesen bele.

5. Nem szabad kardiózni, ha izmot építenél

A lassú, aerob edzés akkor is jót tesz, ha izmot építesz, mivel jót tesz a szívnek és elősegíti a regenerációt egy kemény edzés után. A pulzusod maradjon 130 és 150 között, így nem lesz probléma.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Szerezz MMA-s karizmokat ezzel az edzéstervvel! Menni fog?
A hét edzéstippje: A regenerálódás 6 szabálya, amit mindenkinek érdemes betartania

Az alábbi kipróbált, tudományosan igazolt módszerekkel javíts az eredményeiden és csökkentsd a fájdalmakat.

Mesterséges komló teheti fenntarthatóvá a sörfőzést

A szakemberek élesztőgombával kísérletezve találták meg a megoldást.

Vigyázz! Ezekben az európai városokban a legegészségtelenebb időt tölteni

Ha szeretsz utazni, biztos, hogy számtalan európai nagyváros is szerepel a bakancslistádon. Azonban sajnos van egy igazán népszerű város, ami nagy kárt tehet az egészségedben…

Miért fejlődnek egyes izmok nehezebben, mint a többi? Íme szakértőnk válasza!

Rendszeresen edzel, súlyzózol? Esetleg próbáltál már izmot építeni? Talán sikerült is? És a végén belenéztél a tükörbe, és mit láttál? Gyakran előfordul, hogy egyes izmok jobban fejlődnek, míg mások kevésbé.

A tojás szavatossága: Így nézd meg, hogy még jó-e!

Ha már egy ideje ott áll a hűtőben a tojás, nehéz lehet eldönteni, hogy még megeheted-e. Pedig van egy szuperegyszerű tipp, amit ilyenkor bevethetsz!

Rákpáncéllal tehetünk pontot az ételcsomagolás dilemmájára

Ez az alternatív megoldás még effektívebb is, mint az eredeti.

Janice (néni), Ausztrália legidősebb testépítője 75 évesen sem lassít

Motiválni és bátorítani akarja a nőket a szigetország legkeményebb nagyija.

Ezek a testrészek érdeklik a legjobban a nőket!

Gondolkodtál már azon, mit néznek meg a nők a férfiakon? Akár igen, akár nem, mutatjuk a választ!

Egy szakértő szerint a fociban meg kellene tiltani a fejelést, mégpedig ezért

Egy agysérülésekkel foglalkozó szakember szerint érdemes lehet új szabályozásokat bevezetni a fociban, a játékosok testi épségének megőrzése érdekében.

Tényleg meg kell mosni a zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztás előtt?

Anyukád biztos, hogy mindig azt hajtogatta gyerekkorodban, hogy mosd meg a zöldségeket és gyümölcsöket, mielőtt megennéd őket. Szakértők elmondják, hogy valójában mit kell tenni ezzel kapcsolatban!

Ha ennyit eszel reggelire, biztos, hogy elkerülöd a hízást

Szeretnél egy kis segítséget kapni a reggelidhez? Ne aggódj, kutatók előrukkoltak egy olyan eredménnyel, amit nem tudsz majd figyelmen kívül hagyni.

Válassz okosan! A sportnadrág hosszát az edzés típusa határozza meg

A kényelem szempontjából egyáltalán nem mindegy, mennyire hosszú rövidnadrágban edzel. Megmutatjuk, hogy a különféle sportágakhoz milyen nadrághossz számít ideálisnak.

5 ok, amiért szuper James Bond válhat Idris Elbából

Évek teltek el a legutóbbi James Bond film óta, így nem véletlen, hogy mindenki megörült a hírnek, hogy végre van egy új jelölt a láthatáron. A legújabb információk szerint Idris Elba játszhatja majd a következő brit titkosügynököt.

A tudomány szerint az is káros, ha túl kevés sót viszünk be a szervezetünkbe

Most legyen okos az ember... - Egy új kutatás szerint az se jó, ha teljesen elutasítjuk a sót.

Feltalálták a rizsfajtát, ami a HIV-kezelés csodafegyvere lehet

Amerikai, brit és spanyol tudósok értek el áttörést ezen a területen.

A hét táplálkozási tippje: A fehérjefogyasztás alapjai - 4 dolog, amit jó, ha tudsz

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes a fehérjefogyasztásodat is megreformálni, ha szükséges. A következő négy tanácsot mindenképp tartsd be!

A hét edzéstippje: Szabadulj meg a hátfájástól mozgással!

A hátad fáj, a megoldást mégis az agyadban érdemes keresned. Maradj mozgásban az alábbi kilencpontos program segítségével.

Mindent a hidratációról: Mikor, mit és mennyit kell inni?

Itt a nyár és a meleg és mindenki izzad. Nem kell edzeni se – egy szimpla séta a tűző napon, vagy egy lépcsőzés és már dől is rólunk a víz. A megfelelő folyadékbevitel és hidratáció nélkülözhetetlen ilyen időben, még akkor is, ha nem sportolunk.

Dúsabb szakáll bármilyen áron? 3 furcsa módszer, amit bevethetsz

Köszönhetően annak, hogy a szakáll ekkora hangsúlyt kapott az utóbbi években, a kevésbé dús arcszőrzettel megáldott férfiak gyakran elképesztő beavatkozásoknak vetik alá magukat annak érdekében, hogy ők is követhessék a divatot. A következő három módszer a legelterjedtebb.

Stílustrükkök férfimell ellen: Ezekkel egyenletes lesz a felsőtested

Egyre több férfi küzd azzal a problémával, hogy kissé nagyobb a melle az átlagosnál - és nem az edzés miatt. A következő trükkökkel viszont egyenletesebb, szinte vasalódeszka-simaságú felsőtestre tehetsz szert.

Olvasd el ezeket is

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem