Izzítsd fel az alsó testrészeid

A lábat célzó edzés hallatán sokaknak a ferde pad ugrik be – pedig azzal, hogy a padon fekve emeled a súlyt a lábaddal, egy dologra nem készíted fel az izmaidat: a talajvisszaható erejére, ami pedig a valós életben fontos tényező, legyen szó ugrásról, vágtáról, sétáról, vagy egyéb sporttevékenységről. Minden alkalommal, amikor lábaddal földet érsz, tested erőt generál; minél jobban elő tudod idézni ezt az erőt, annál hatékonyabbá teheted a pályán nyújtott teljesítményedet.
Szakértőnk, Todd Durkin szerint láberősítéshez a kitöréssel ugrás az egyik leghatékonyabb gyakorlat. Ez a testsúlygyakorlat elsősorban a nagy combizmokat, a törzset, a feneket, a térdszalagot és a vádlit dolgoztatja. „Izmaid minden egyes ugrással nagyobb reakciós erőt fejtenek ki a talajon, miközben alsó tested robbanékonyabbá és erősebbé válik” – mondja Durkin. „Ez olyasmi, amit ferde padon elég nehéz elérni.”
Így csináld: Állj harántterpeszbe, bal lábadat tedd előre. Lassan engedd le magad minél mélyebbre, majd lendületes mozdulattal ugorj fel úgy, hogy mindkét lábad elemelkedjen a talajról. Cserélj pozíciót a levegőben, hogy landoláskor jobb lábad legyen elől. A gyakorlat közben törzsed végig tartsd egyenesen. Ez 1 ismétlés. Végezz belőle minél többet egy perc alatt.
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Most 50% kedvezménnyel fizethetsz elő! Tudtad? Előfizetőknek nincs árváltozás, kézbesítési garanciát vállalunk és ingyenesen szállítjuk házhoz a Men's Health-et!

Csak 2685 Ft