Szárnyald túl a határaid!

A felsőtest erősítéséhez a fekvőtámasznál kevés hatékonyabb gyakorlat létezik. A vaskereszt fekvőtámasz azonban még ezen is túltesz: mivel kezed messzebbre kerül törzsedtől, még jobban fejleszti az izmaidat.

A felsőtest erősítéséhez a fekvőtámasznál kevés hatékonyabb gyakorlat létezik. A vaskereszt fekvőtámasz azonban még ezen is túltesz: mivel kezed messzebbre kerül törzsedtől, még jobban fejleszti az izmaidat.


„A vaskereszt fekvőtámasz minimálisra csökkenti a tricepsz és a deltaizom szerepét, ezáltal mellizmodra jóval nagyobb munka hárul” – mondja Gaddour, az edzésprogram alkotója. Azzal, hogy fél percig ebben a pózban tartod magad, tovább növeled a mellizmok terhelését, amitől azok még erősebbek lesznek. Acélozd meg mellkasod tippjeink segítségével.
Feszítsd a feneked
Ez stabilizálja csípőd, így könnyebb lesz egész testedet is egyenes vonalban tartani. „Az instabil csípő miatt gyakorlat közben a hát túlzottan megnyúlhat, ami fájdalmat okozhat a hát alsó részében” – mondja Gaddour. „A fenékizmok mellett a hasizmaidnak is feszülniük kell. Így egész tested feszes és stabil marad, ezzel pedig a törzsed is erősödik.”
Öleld át a talajt
„Szorítsd a tenyered a talajra” – tanácsolja Gaddour. Ezzel extra erőt és állóképességet nyersz, ami segíti a mellkasod a legnehezebb szakaszban (amikor teljesen oldalra nyújtott karral támaszkodsz). „Próbáld elképzelni, ahogy kezeddel a padló alá nyúlsz, hogy átöleld” – mondja Gaddour. „Ha nem tudod teljesen kinyújtani karodat oldaltámasz közben, enyhén hajlítsd be a könyököd.”
Ásd be lábujjaidat
Sokan nem figyelnek oda lábfejükre felsőtestgyakorlatok közben. „Ez nagy hiba. Lábujjaidat a talajba fúrva combizmaidat is dolgoztatod, ami miatt úgy érezheted, hogy alsótested ólomnehézzé válik. Ettől azonban tested stabilabb lesz és csípőd is kevésbé mozdul el fekvőtámasz közben” – mondja Gaddour.

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft