Szárnyald túl a határaid!

A felsőtest erősítéséhez a fekvőtámasznál kevés hatékonyabb gyakorlat létezik. A vaskereszt fekvőtámasz azonban még ezen is túltesz: mivel kezed messzebbre kerül törzsedtől, még jobban fejleszti az izmaidat.

A felsőtest erősítéséhez a fekvőtámasznál kevés hatékonyabb gyakorlat létezik. A vaskereszt fekvőtámasz azonban még ezen is túltesz: mivel kezed messzebbre kerül törzsedtől, még jobban fejleszti az izmaidat.


„A vaskereszt fekvőtámasz minimálisra csökkenti a tricepsz és a deltaizom szerepét, ezáltal mellizmodra jóval nagyobb munka hárul” – mondja Gaddour, az edzésprogram alkotója. Azzal, hogy fél percig ebben a pózban tartod magad, tovább növeled a mellizmok terhelését, amitől azok még erősebbek lesznek. Acélozd meg mellkasod tippjeink segítségével.
Feszítsd a feneked
Ez stabilizálja csípőd, így könnyebb lesz egész testedet is egyenes vonalban tartani. „Az instabil csípő miatt gyakorlat közben a hát túlzottan megnyúlhat, ami fájdalmat okozhat a hát alsó részében” – mondja Gaddour. „A fenékizmok mellett a hasizmaidnak is feszülniük kell. Így egész tested feszes és stabil marad, ezzel pedig a törzsed is erősödik.”
Öleld át a talajt
„Szorítsd a tenyered a talajra” – tanácsolja Gaddour. Ezzel extra erőt és állóképességet nyersz, ami segíti a mellkasod a legnehezebb szakaszban (amikor teljesen oldalra nyújtott karral támaszkodsz). „Próbáld elképzelni, ahogy kezeddel a padló alá nyúlsz, hogy átöleld” – mondja Gaddour. „Ha nem tudod teljesen kinyújtani karodat oldaltámasz közben, enyhén hajlítsd be a könyököd.”
Ásd be lábujjaidat
Sokan nem figyelnek oda lábfejükre felsőtestgyakorlatok közben. „Ez nagy hiba. Lábujjaidat a talajba fúrva combizmaidat is dolgoztatod, ami miatt úgy érezheted, hogy alsótested ólomnehézzé válik. Ettől azonban tested stabilabb lesz és csípőd is kevésbé mozdul el fekvőtámasz közben” – mondja Gaddour.

Ajjajj...ez a népszerű szokás annyira veszélyes a közlekedésre, mint az ittas vezetés

Reméljük, hogy ittasan soha nem ülsz be a volán mögé. De van egy másik dolog, ami legalább annyira rizikós, mint piásan vezetni.

Ez a sporttáska kitisztítja a benne lévő szennyest

Gondolkodtál már azon, milyen jó lenne, ha nem neked kéne kimosni az edzőcuccod? És azon, mennyi baktérium lehet a ruháidon? Ez főleg akkor kerülhet középpontba, ha az ételeid és tiszta ruhákat is pakolsz a sportcuccok mellé.

Nem fogod elhinni, milyen diétával készült Stallone a Rocky forgatására!

Annyira jól nézett ki a filmben Sylvester Stallone, hogy még ma is sokan tekintik példának az akkori fizikumát.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 50% kedvezménnyel!

Csak 2685 Ft