Mennyit kell pihenned edzés közben?

Rövid vagy hosszú legyen szünet? James King tudja miként optimalizálhatod az edzés céljának megfelelően!

Rövid vagy hosszú legyen szünet? James King tudja miként optimalizálhatod az edzés céljának megfelelően!


Pihenőidő tömegnövelés esetén 45 - 90 másodperc
Az izomnövekedés maximalizálását célzó munkánál (6-12 ismétlés, 3-4 sorozatszám) energiát a szervezet ATP-PC és a glikolitikus rendszerből (szénhidrátok) nyeri, illetve kismértékben még aerob módon zsírbontás után. A kutatók állítása szerint rövid pihenőidőket alkalmazva nagyobb mértékben választódik ki a növekedési hormon. Az izmok növekedésének kulcsfontosságú forrásaként az STH kiválasztással elindul az új izomszövetek építése a zsírraktárak lebontásával.
King tanácsa Ha egy hosszabb kihagyás (sérülés, lustaság miatt) térsz vissza edzeni, hosszabb pihenőidőt iktass a sorozatok közé és majd csak ha már újra fomába kerültél, csökkentsd az ajánlottra.
Pihenőidő állóképesség fejlesztés esetén 1:1
Úgy ’nevelhetsz’ a legjobban kitartó izmokat, ha megtalálod az arany középutat: pontosan annyi időt töltesz el pihenéssel, mint amennyi idő alatt végrehajtod az adott gyakorlatot. A dolgozó szövetben magas lesz a laktátszint, amit a szervezetet minél hatékonyabban akar majd kompenzálja. Ennek eredménye pedig oda vezet - aminek örülhetsz - hogy a test képességge az izomkontrakció hosszú távú fenntartására javul.
King tanácsa Ha kezdő vagy, tegyél rá a pihenőidőre 30-60 másodpercet, amit majd fokozatosan csökkenthetsz.
Pihenőidő zsírégetés esetén Semmennyi
Jól látod, semmi. A köredzés a legjobb módja, ha megszabadulnál a feleslegtől edzésen. Ahogy az egyik gyakorlatot befejezted máris csinálhatod a következőt. Hogy ne fáradj ki idő előtt váltogasd a felső és az alsó test gyakorlatait. Ezzel a megközelítéssel az energia a glikolitikus és az aerob rendszerből is kapod, szénhidrátot és zsírt egyaránt égetve. Miközben erőteljes anyagcsere fokozódásra számíthatsz edzés után, közepes mértékű erőfejlesztést és tömegnövelést is elérhetsz. Másik nagy előnye, hogy időtakarékos így még kapható leszel egy kis extra intervall edzésre – másik fontos eszközöd, ha van súlyfelesleged. King tanácsa Eladakadtál a fejlődésben? 4-8 hetente váltogasd a pihenőidőt ’ébren tartva’ a testedet, így nem lesz ideje ellustulni.

5 ok, amiért a nők kerülik a szexet

5-ből 1 nő nem elégedett a szexuális életével - derül ki egy új kutatásból.

Vége a megbánt, túlmulatott estéknek: Karkötő, ami nem hagy berúgni

A bőrödön keresztül méri az alkoholszintet, hogy soha ne vetkőzz ki magadból.

Van az úgy, hogy diéta közben az agy gátolja a fogyást

Ha kevesebbet eszel, bizonyos agysejtek csökkentik tested energiafelhasználását.

Ez a férfi 27 kilót fogyott, kigyúrta magát és sokkal jobb lett az élete, mint eddig

Michael Jeffries drasztikus változásokat vezetett be az életébe, aminek nagy eredményei lettek.

Fizess elő az Instyle magazinra egy évre most 70%-os kedvezménnyel!
Borító
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft