Mennyit kell pihenned edzés közben?

Rövid vagy hosszú legyen szünet? James King tudja miként optimalizálhatod az edzés céljának megfelelően!

Rövid vagy hosszú legyen szünet? James King tudja miként optimalizálhatod az edzés céljának megfelelően!


Pihenőidő tömegnövelés esetén 45 - 90 másodperc
Az izomnövekedés maximalizálását célzó munkánál (6-12 ismétlés, 3-4 sorozatszám) energiát a szervezet ATP-PC és a glikolitikus rendszerből (szénhidrátok) nyeri, illetve kismértékben még aerob módon zsírbontás után. A kutatók állítása szerint rövid pihenőidőket alkalmazva nagyobb mértékben választódik ki a növekedési hormon. Az izmok növekedésének kulcsfontosságú forrásaként az STH kiválasztással elindul az új izomszövetek építése a zsírraktárak lebontásával.
King tanácsa Ha egy hosszabb kihagyás (sérülés, lustaság miatt) térsz vissza edzeni, hosszabb pihenőidőt iktass a sorozatok közé és majd csak ha már újra fomába kerültél, csökkentsd az ajánlottra.
Pihenőidő állóképesség fejlesztés esetén 1:1
Úgy ’nevelhetsz’ a legjobban kitartó izmokat, ha megtalálod az arany középutat: pontosan annyi időt töltesz el pihenéssel, mint amennyi idő alatt végrehajtod az adott gyakorlatot. A dolgozó szövetben magas lesz a laktátszint, amit a szervezetet minél hatékonyabban akar majd kompenzálja. Ennek eredménye pedig oda vezet - aminek örülhetsz - hogy a test képességge az izomkontrakció hosszú távú fenntartására javul.
King tanácsa Ha kezdő vagy, tegyél rá a pihenőidőre 30-60 másodpercet, amit majd fokozatosan csökkenthetsz.
Pihenőidő zsírégetés esetén Semmennyi
Jól látod, semmi. A köredzés a legjobb módja, ha megszabadulnál a feleslegtől edzésen. Ahogy az egyik gyakorlatot befejezted máris csinálhatod a következőt. Hogy ne fáradj ki idő előtt váltogasd a felső és az alsó test gyakorlatait. Ezzel a megközelítéssel az energia a glikolitikus és az aerob rendszerből is kapod, szénhidrátot és zsírt egyaránt égetve. Miközben erőteljes anyagcsere fokozódásra számíthatsz edzés után, közepes mértékű erőfejlesztést és tömegnövelést is elérhetsz. Másik nagy előnye, hogy időtakarékos így még kapható leszel egy kis extra intervall edzésre – másik fontos eszközöd, ha van súlyfelesleged. King tanácsa Eladakadtál a fejlődésben? 4-8 hetente váltogasd a pihenőidőt ’ébren tartva’ a testedet, így nem lesz ideje ellustulni.

A hét táplálkozási tippje: 5 szuper kaja, amit edzés előtt ehetsz

A következő edzés előtti snackek feltöltenek energiával és garantált, hogy elkerül utánuk a kajakóma.

5 dolog, ami nagyon feldühíti a nőket (még akkor is, ha ennek ellenkezőjét állítják)

Egy kis segítség: ne próbáld megnyugtani a barátnődet, ha épp szétveti az ideg.

Az almaecet beválik az akné kezelésére?

Ki szeretné, ha pattanásokkal kellene küzdenie felnőttként? Ha sajnos neked is ez a problémád, valószínűleg az összes létező terméket kipróbáltad már az akné ellen.

Egész nap a wc-n ülsz egy nagy piálás után? Ez lehet az oka!

Végre itt a magyarázat a kellemetlen probléma okára!

A nők szerint ezek a legszexibb ruhadarabok, amit csak egy férfi felvehet

Ezek alapján ideje feltűrnöd az ingujjaidat és gombos pólókat kellene viselned.

A hét edzéstippje: válledzés, amit a Szikla inspirált

A legközelebbi válledzéseden vesd be Dwayne Johnson gyakorlatait is a nagyobb delták érdekében.

Személyi edzőnk szerint az egyik legfontosabb egészségügyi mutató az inzulinérzékenységed

Nem hiszem, hogy bárki is tőlem hall először az inzulinrezisztenciáról. A mai világban a gyakorisága elképesztő (és egyre csak nő). Sokan egyenlőség jelet tesznek az inzulinrezisztencia és a 2-es típusú cukorbetegség közé, de a két dolog ne ugyanaz. Igaz, az inzulinrezisztencia a 2-es típusú diabétesz előszobája.

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

5 nyitóüzenet Tinderen, amivel garantáltan elvágod magad

Felejtsd el az emojikat és az egyszavas megszólításokat.

Conor McGregor nem vehet részt a következő UFC-s meccsén - saját magát szívatta meg

Már korábban is adódtak problémái heves természete miatt, Notorius most viszont saját magával tolt ki.

Most komolyan: mennyi az esély arra, hogy megáll a szíved szex közben?

Horrorisztikus arra gondolni, hogy szex közben nem bírja a szíved a terhelést és mentő visz el az ágyból. De mégis mennyi az esély arra, hogy ez bekövetkezzen?

5 rossz szokás, amit el kell felejtened ahhoz, hogy jövőre elérd a kitűzött céljaidat!

Ha sikerül leszoknod róluk, jövőre sokkal látványosabb eredményeket érhetsz el!

5 dolog, amit soha nem tesznek meg azok, akik egészséges kapcsolatban élnek

Ahogy az élet minden területén, a párkapcsolatokban is sokat tanulunk a szüleinktől.

Amellett, hogy tönkreteszi a kapcsolatod, a megcsalás az egészségedre sincs jó hatással

Nem csak a szakítás lehet a megcsalás negatív következménye.

A legbénább kifogás az, ha nincs időd edzeni! Be is bizonyítjuk!

A leggyakoribb ok az edzés kihagyására az, hogy valakinek nincs ideje rá.

Bréking: egy új kutatás szerint a férfiak is hamarosan képesek lesznek megtermékenyülni

Emlékszel még a Junior című filmre, amiben Arnold Schwarzenegger gyereket várt?

Ez a vállfájás leggyakoribb oka! Mutatjuk, hogyan kerüld el!

Ha már masszőrért kiáltasz, érdemes előbb megtudnod, valójában mi okozza a kellemetlen panaszokat!

Olvasd el ezeket is

Féláron jön házhoz a Men's Health magazinod!

Csak 1335 Ft