Ne hagyj ki többé egyetlen edzést sem!

A bérletek közel kétharmada kihasználatlanul jár le. Ne hagyd, hogy a tiéddel is ez történjen. Ezzel az öt egyszerű módszer segít betartani edzéstervedet és megőrizni a motivációdat.

A bérletek közel kétharmada kihasználatlanul jár le. Ne hagyd, hogy a tiéddel is ez történjen. Ezzel az öt egyszerű módszer segít betartani edzéstervedet és megőrizni a motivációdat.


Válts személyiséget
Minél szorosabban társítod az edzést saját személyiségedhez, annál nagyobb valószínűséggel tudod beépíteni a mozgást a mindennapjaidba, és az edzésnapokat is kevésbé fogod elbliccelni, véli egy amerikai-kanadai kutatócsoport. Vess be egy egyszerű vizuális trükköt: tartsd az edzőcipődet az ajtó közelében, az edzőtáskádat tedd jól látható helyre az autóban, és tarts egy vizespalackot az íróasztalodon - ezek mind az edzés fontosságára emlékeztetnek.


Gyakran jelentkezz be
Könnyebben tarthatod magad az edzéstervhez, ha eredményeidről másoknak is beszámolsz - még akkor is, ha ez nem személyesen történik. A Journal of American College Health című szaklap egyik számában megjelent kutatás szerint egy mások által is hozzáférhető online haladási naplóból ugyanannyi motivációt nyerhetsz, mintha csoportban edzenél. Fejlődésedet közzéteheted például az mhpersonaltrainer.com vagy a sparkpeople.com oldalon.


Fizesd meg az árát
Nagyobb hajlandóságot mutatnál az edzésre, ha minden egyes elbliccelt edzésnapért 1000 forintot kellene kifizetned? Ha igennel válaszoltál, ezzel nem vagy egyedül, állítják a Pact nevű app készítői. A GPS-alapú alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók nyomon kövessék egymás edzéseit - az elmulasztott alkalmak után pedig pénzt von le a renitensek számlájáról. Az így összgyűlt pénzt hetente szétosztják azon felhasználók között, akiknek sikerült elérniük az adott hétre kitűzött céljukat.


Köss szövetséget
Ügyelj rá, hogy hozzád hasonló formában lévő edzőpartnert válassz. A Science című lap egyik kutatási eredménye szerint azok a résztvevők, akik korban, BMI-indexben és edzettségi szintben hozzájuk közel álló partnerrel edzettek, háromszor nagyobb valószínűséggel tartották magukat edzésprogramjukhoz mint a kevésbé összeillő partnerek. A kutatók óva intenek attól, hogy nálad sokkal jobb formában lévő partnerrel eddz; ez csak irreális célok kergetésére kényszerít és csökkenti a motivációt.


Gondolkodj kicsiben
A nagy célok néha elérhetetlennek tűnhetnek. A rövidebb távon terveztett, kisebb győzelmek több eredményre vezetnek, állítják a Journal of Consumer Research című folyóiratban megjelent tanulmány szerzői. Ezért ahelyett, hogy az elérni kívánt 8 kilogrammos súlycsökkentés lebegne a szemed előtt, gondolj inkább arra, hogy hogyan fogsz megszabadulni a soron következő másfél kilótól. Amikor közel kerülsz a végső célodhoz, koncentrálj a hátralévő kis lépésekre. Azzal, hogy nyomon követed a fejlődésedet, növelheted a célod eléréséhez szükséges motivációt.

Van 4 okunk, hogy lecseréld végre a párnádat

Az egészségre is káros lehet a régóta őrzött kedvenc.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft