Hányszor kell súlyzós edzést végezni hetente?

Ha fejlődni szeretnél, akkor bizony nem szabad az idővel fukarkodnod!

Ha fejlődni szeretnél, akkor bizony nem szabad az idővel fukarkodnod!


Egy új kutatás szerint ugyanis minden izomcsoportot heti 2x kell megmozgatni a látványos eredmény elérésének érdekében.
A kutatók 10 korábbi tanulmány eredményeit vetették össze, amik során a résztvevők heti 1,2, vagy 3 alkalommal edzettek a különböző izomcsoportokra néhány hónapon keresztül.
Az is kiderült, hogy érdemes a 2 alkalommal ugyanannyi sorozatot és ismétlést végezned az adott gyakorlatból. Valószínűleg azért hatékonyabb ez a megoldás, mert az izomnövekedés 48 órán át tart, utána pedig újra meg kell mozgatnod az adott izomcsoportot.
A legjobb, ha heti 2-2-szer végzel edzést felsőtestre és alsótestre. Ha pedig az egész tested át szeretnéd mozgatni, akkor járj el heti háromszor edzeni, mivel ekkor több munkát kell végezned, ami nem fér bele heti 2 alkalomba.
Kép: Europress

Mi rossz a vérképedben?

A múlt héten leírtam, hogy milyen vizsgálatokat érdemes végezni így az év elején, ha egészségesek akarunk lenni, ill. célunk a testünk átalakítása. A DEXA-val történő testösszetétel mérést ki is veséztük, most jöjjön a másik: a standard vérkép.

A tiéd mennyire gáz? Ezt gondolják a nők az alsógatyádról

Ha még mindig a 3 évvel ezelőtt vásárolt gatyákban parádézol, lehet, hogy érdemes beszerezned 1-2 új darabot.

Conor McGregor nővére elég tutajos - és tangában is szeret pózolgatni

A ketrecharcos nővérének létezéséről talán még nem tudtál, pedig iszonyúan dögös.

A legegyszerűbb edzésterv az izmos karokért

Mindössze két gyakorlat és 5 perc kell ahhoz, hogy kicsit felturbózd a karizmaid.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft