A teljes hasat megdolgozó program kezdőknek

Ha most kezded az edzéseket és még új vagy az edzőtermek és az edzés világában ezeket a gyakorlatokat végezd hasizomra, egészen addig amig tökéletesen el nem sajátítod őket.

Ha most kezded az edzéseket és még új vagy az edzőtermek és az edzés világában ezeket a gyakorlatokat végezd hasizomra, egészen addig amig tökéletesen el nem sajátítod őket.

Kép

1. Hasprés talajon

Helyezkedj el hanyattfekvésben a talajon térdedet hajlítsd be, talpak a talajon. Ökölbe

szorított kezünket tegyük be az álunk alá, ezzel is elkerülve, hogy a nyakcsigolyák feszített állapotba kerüljenek. A hasizom megfeszítésével mellkasunkat közelítsük a medencénhez, közben fújjuk ki a levegőt, ezáltal még hatékonyabban rá tudunk feszíteni a hasizomra. Figyelem ez hasprés és nem teljes felülés, a mozdulat végpontjában az alsó háti szakasz ne hagyja el a talajt!

Kép

2. Lábemelés nyújtott lábbal talajon

Feküdj hanyatt a talajra, lábak nyújtva, karok rézsutos mélytartásban tenyérrel lefelé a talajon. A gyakorlatot végig nyújtott lábbal hajtsuk végre! Dolgozzunk minnél nagyobb mozgástartományban, de az alsó holtponton a sarkak ne érítsék a talajt, ilyenkor ugyanis megszűnik a feszülés a hasizomban. Próbáljuk minnél jobban a fej irányába húzni a lábakat, csipőnket ne toljuk bele a gyakorlat kivitelezése során!

Kép

3. Törzsfordítás római padon

Helyezkedj el stabilan egy római padon, fixáld a lábad és a medencédet! Végezz törzsfordításokat egyenes-feszes háttal! Próbáljunk ne lendületből dolgozni és érezni, hogy a ferde hasizom végzi a munkát!

4. Edzésterv

  • Hasprés talajon 3x25
  • Lábemelés talajon 3x25
  • Törzsfordítás római padon 3x25-25/oldal

Ezeket a gyakorlatokat heti szintem 2-3 alkalommal is elő lehet venni, a hasizom ugyanis gyors regenerációra képes izom. A még gyorsabb és jobb eredmény elérése érdekében, figyeljünk a bevitt kalória mennyiségére és minőségére, illetve iktassunk be kardió edzéseket!

írta: Zákányi Zoltán / Blade Sport

Zákányi Zoltán az elkövetkezendő hetekben komoly megmérettetésekre készül. Szombaton Nyíregyházán versenyez, hogy kvalifikálja magát a WBPF Európa-bajnokságra ami május utolsó hétvégéjén lesz Budapesten. Utána a MoM Sport Beach Games bajnokságon indul június 5-én. Ha személyesen szeretnél tőle tanácsot kapni, akkor látogass el ezekre az eseményekre.

A Mom Sport Beach Games bajnokságra hamarosan jegyet is nyerhetsz!

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft