Szabadsúlyok vagy gépes gyakorlatok?

Ha esetleg nem lennél benne biztos melyik illik jobban a Te edzéstervedbe, leírok pár előnyt mindkét oldal javára. Ezek után Te is választ tudsz adni majd a kérdésre. Megint azt kell, hogy mondjam, hogy az edzettségi szintünknek megfelelően kell választanunk, illetve meghatározni a szabadsúlyok és a súlyzós gépek használatának az arányát. Amig kezdők vagyunk ebben a mozgásformában mindenképpen a gépeket célszerű előnyben részesíteni, főleg az összetettebb gyakorlatok esetében. Ami a gépek mellett szól így az elején az az, hogy:

Ha esetleg nem lennél benne biztos melyik illik jobban a Te edzéstervedbe, leírok pár előnyt mindkét oldal javára. Ezek után Te is választ tudsz adni majd a kérdésre. Megint azt kell, hogy mondjam, hogy az edzettségi szintünknek megfelelően kell választanunk, illetve meghatározni a szabadsúlyok és a súlyzós gépek használatának az arányát. Amig kezdők vagyunk ebben a mozgásformában mindenképpen a gépeket célszerű előnyben részesíteni, főleg az összetettebb gyakorlatok esetében. Ami a gépek mellett szól így az elején az az, hogy:

Kép
  • vezeti a mozdulatot, ezáltal segíti a szabályos kivitelezést
  • kisebb a balesetveszély,
  • izületkímélőbb
  • segít a mozdulatok begyakorlásában
  • segít az agy-ideg-izom kapcsolat kialakításában

Ha már szereztél egy kis rutint az edzéseidben fokozatosan lehet áttérni a szabadsúlyos gyakorlatokra. Egyre több gépes gyakorlatot lecserélni szabadsúlyos vagy saját testsúlyos feladatra. Fokozatosan a kötetlen mozgáspályás gyakorlatok oldalára billenteni a mérleget. Amivel a szabad súlyok hasznosabbak:

Kép
  • sokkal jobban fejlesztik a mozgáskoordinációt
  • fejlesztik a stabilitást, egyensúlyérzéket
  • erősítik az inakat, izületeket
  • optimálisabb fejlődést biztosít hosszabb távon

Személy szerint én nem teljesen hanyagolom a gépeket, olyan 70%ban használok szabadsúlyokat az edzéseimben. Ha eddig főleg gépeket használtál fokozatosan cseréld le a gyakorlatokat szabadsúlyos gyakorlatokra, ezzel egészen új terhelést adni az izmaidnak.

írta: Zákányi Zoltán / Blade Sport

Zákányi Zoltán az elkövetkezendő hetekben komoly megmérettetésekre készül. Szombaton Nyíregyházán versenyez, hogy kvalifikálja magát a WBPF Európa-bajnokságra ami május utolsó hétvégéjén lesz Budapesten. Utána a MoM Sport Beach Games bajnokságon indul június 5-én. Ha személyesen szeretnél tőle tanácsot kapni, akkor látogass el ezekre az eseményekre.

A MoM Sport Beach Games bajnokságra hamarosan jegyet is nyerhetsz!

7 fogyókúrás tipp, hogy kevesebb kalóriát egyél!

Nyilván úgy is le lehet fogyni, hogy naponta megeszel egy Snickers-t, de a súlyveszteség minősége is számít- ki vágyik vézna testalkatra és satnya izmokra? A fogyás titka: egyél kevesebbet és égess több kalóriát.

A 30 másodperces nyújtás, amit minden reggel el kellene végezned

Nem kell órákig jógáznod ébreéds után ahhoz, hogy javíts a mobilitásodon. Egy félperces nyújtás is sokat segíthet abban, hogy bemelegítsd az izmaid és az ízületeid.

Mit árul el rólad az, hogy milyen alsógatyát hordasz?

A nőknek minden mozdulatod dekódolni kell, hiszen a férfit a döntései határozzák meg. A legapróbb részletek, például az, hogy milyen alsónadrágot hordasz, is kihathatnak arra, mekkora sikered lesz este.

A legrosszabb ételek izomnöveléshez

Kemény az edzésrved, heti 5-ször lemész gyúrni, de nem izmosodsz? Mit eszel?

Golyóbotox -miért használja egyre több férfi?

A férfiak nem tesznek ilyet! Persze, álmodban. Állítólag jövőre ez lesz az új őrület, amit sokan kipróbálnak majd.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés