Így tesz a hőség jobb sportolóvá

Fordítsd előnyödre a nyári forróságot: ha melegben edzel, annyit javul az állóképességed, mint ha a magasban sportolnál.

Fordítsd előnyödre a nyári forróságot: ha melegben edzel, annyit javul az állóképességed, mint ha a magasban sportolnál.

Amikor tengerszint feletti magasságban edzel, a szervezetednek növelnie kell a vörösvérsejtek számát, hogy kompenzálja a levegő kisebb oxigéntartalmát. Így több vért kell pumpálnia a szívednek minden egyes dobbanással. Ennek eredménye, hogy gyorsabb leszel és hosszabb ideig bírod az edzést.

A fenti kutatás szakértői szerint pedig pontosan ilyen hatás érhető el akkor is, ha a melegben edzel. A tanulmány résztvevőinek 60 percet kellett bringáznia 40 fokban. A sportolóknak javult a VO2 maximuma és gyorsabban tudtak tekerni.

Olvasd el ezt is!

Te úgy tudod ezt a legkönnyebben lemásolni, ha melegben kimész futni, vagy biciklizni. De vigyázz, alacsony intenzitású edzsére vonatkoznak az eredmények, a meleg miatt pedig úgyis keményebbnek fogod érezni az edzést. Mindenképp fogyassz edzés előtt, közben és után megfelelő mennyiségű folyadékot!

10 dolog, amit nem tudtál Lewis Hamiltonról

A címlapunkon szereplő Forma-1-es pilótáról rengeteg pletyka kering, pedig sokkal több van benne annál, éppen kivel jár.

A faterod miatt nem kockás a hasad?

Nem tudsz lefogyni? A faterod állhat a háttérben.

A hét táplálkozási tippje: Minden, amit a vegán étrendről tudni érdemes

Egyre népszerűbbé válik a vegán életmód, ám sokan attól tartanak, hogy ha mellőzik az összes állatii eredetű alapanyagot, az izmaikból is veszítenek. Ez igaz?

Lewis Hamilton: Az ember, aki 10 évesen megalapozta a karrierjét

Negyedik világbajnoki címe felé robog a brit pilóta.

Nehezen találsz párt? A 37 százalékos szabály a segítségedre lehet!

Ideje újragondolni a randizásról alkotott elképzeléseidet!

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft