Így tesz a hőség jobb sportolóvá

Fordítsd előnyödre a nyári forróságot: ha melegben edzel, annyit javul az állóképességed, mint ha a magasban sportolnál.

Fordítsd előnyödre a nyári forróságot: ha melegben edzel, annyit javul az állóképességed, mint ha a magasban sportolnál.

Amikor tengerszint feletti magasságban edzel, a szervezetednek növelnie kell a vörösvérsejtek számát, hogy kompenzálja a levegő kisebb oxigéntartalmát. Így több vért kell pumpálnia a szívednek minden egyes dobbanással. Ennek eredménye, hogy gyorsabb leszel és hosszabb ideig bírod az edzést.

A fenti kutatás szakértői szerint pedig pontosan ilyen hatás érhető el akkor is, ha a melegben edzel. A tanulmány résztvevőinek 60 percet kellett bringáznia 40 fokban. A sportolóknak javult a VO2 maximuma és gyorsabban tudtak tekerni.

Olvasd el ezt is!

Te úgy tudod ezt a legkönnyebben lemásolni, ha melegben kimész futni, vagy biciklizni. De vigyázz, alacsony intenzitású edzsére vonatkoznak az eredmények, a meleg miatt pedig úgyis keményebbnek fogod érezni az edzést. Mindenképp fogyassz edzés előtt, közben és után megfelelő mennyiségű folyadékot!

22 gyakorlat, ami felpörgeti a metabolizmusod!

Ó, azok a vasárnapi ebédek! Frissen főtt, gyöngyöző húsleves, ropogós rántott hús és krémes krumplipüré…Az biztos, hogy nincs párja!

5 dolog, amit sose fogyassz edzés előtt

Jobban jársz, ha elkerülöd a szénsavas italokat és a csípős ételeket.

Rossz hírünk van: életed legfontosabb döntésétől elhízhatsz

Ha megtaláltad életed párját, már sínen van az életed, igaz?

Magyar ultratriatlonista nyerte a 480 kilométeres futóversenyt a Himalájában

Szőnyi Ferenc diadalmaskodott a brutális Hell Race-en.

A nők el tudnak veled képzelni komoly kapcsolatot, vagy csak egy éjszakára vagy jó? Teszteld le!

Sokan próbálják az egyéjszakás kalandokat felfejleszteni párkapcsolattá.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft