Így tesz a hőség jobb sportolóvá

Fordítsd előnyödre a nyári forróságot: ha melegben edzel, annyit javul az állóképességed, mint ha a magasban sportolnál.

Fordítsd előnyödre a nyári forróságot: ha melegben edzel, annyit javul az állóképességed, mint ha a magasban sportolnál.

Amikor tengerszint feletti magasságban edzel, a szervezetednek növelnie kell a vörösvérsejtek számát, hogy kompenzálja a levegő kisebb oxigéntartalmát. Így több vért kell pumpálnia a szívednek minden egyes dobbanással. Ennek eredménye, hogy gyorsabb leszel és hosszabb ideig bírod az edzést.

A fenti kutatás szakértői szerint pedig pontosan ilyen hatás érhető el akkor is, ha a melegben edzel. A tanulmány résztvevőinek 60 percet kellett bringáznia 40 fokban. A sportolóknak javult a VO2 maximuma és gyorsabban tudtak tekerni.

Te úgy tudod ezt a legkönnyebben lemásolni, ha melegben kimész futni, vagy biciklizni. De vigyázz, alacsony intenzitású edzsére vonatkoznak az eredmények, a meleg miatt pedig úgyis keményebbnek fogod érezni az edzést. Mindenképp fogyassz edzés előtt, közben és után megfelelő mennyiségű folyadékot!

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft