Minden, amit tudnod kell a BCAA-ról

Mi az a BCAA? Milyen hatással van rád? Összegyűjtöttünk minden fontos infót a népszerű táplálékkiegészítőről.

Mi az a BCAA? Milyen hatással van rád? Összegyűjtöttünk minden fontos infót a népszerű táplálékkiegészítőről.

A BCAA (Branched Chain Amino Acids - vagyis elágazó láncú aminosavak) a többi aminosavhoz hasonlóan a fehérje építőelemei. Összesen 9 esszenciális aminosavat különböztetünk meg, az izom megtartásához a 3 legfontosabb a leucin, izoleucin és valin.

A 3 közül a leucin a legdurvább izomépítő. Ahhoz, hogy kihozd belőle a maximumot, érdemes 2-3 grammot bevinned napi háromszor.

1 adagolónyi savófehérje, egy doboz túró, 85 gramm csirkemell fedezi a 2-3 grammos javasolt mennyiséget. Egyébként pedig az állati fehérjékben nagyrészt megtalálható a szükséges mennyiségű leucin, izoleucin és valin, szóval nem feltétlenül kell BCAA táplálékkiegészítőkre költened.

Egy kutatás azt is bizonyította, hogy ha leucinból többet viszel be a javasolt mennyiségénél, nem történik változás a teljesítményedben. Egy másik tanulmány viszont arra világított rá, hogy a BCAA jól jöhet fogyókúrázóknak, akik meg szeretnék tartani az izomtömeget.

Mi a tanácsunk? Ha nem tudod állati fehérjékből bevinni, akkor nyugodtan szedj BCAA táplálékkiegészítőt. Ha viszont sikerül naponta háromszor 2-3 gramm leucint juttatnod a szervezetedbe, akkor felesleges erre költened.

14 ok, hogy azok a párok, akik együtt buliznak, együtt is maradnak

Mivel ti álltok a legközelebb egymáshoz, így egy közös bulika sem árthat meg. Nem mondunk ilyenkor nemet kedvenc italainkra sem.

Videó! A középsulis futó inkább lelapátolta a havat a pályáról, futópadon futás helyett

A hó nem lehet akadály, ha profi és elkötelezett sportoló vagy. A legtöbb 18 évesnek a nagy hó annyit jelent, hogy kicsit tovább időzhet el otthon.

Teljes testet átmozgató bemelegítés 2 perc alatt

Biztosítsd be a győzelmedet a következő gyakorlatokkal!

15 szurkolócsaj, akiket megéri bekövetni instán

Az NFL egyik fénypontja a szurkolócsajok produkciója.

Mi rossz a vérképedben?

A múlt héten leírtam, hogy milyen vizsgálatokat érdemes végezni így az év elején, ha egészségesek akarunk lenni, ill. célunk a testünk átalakítása. A DEXA-val történő testösszetétel mérést ki is veséztük, most jöjjön a másik: a standard vérkép.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft