Miért fontos a bemelegítés és az edzés végi levezetés?

Mit látunk átalában a teremben? Beesik a vendég, jó esetben csinál 2-3 karkörzést és megtámadja a fekvenyomó padot és egyből a munkasorozat súlyaival kezd el dolgozni, néha talán egy bemelegítő sorozatot is el-el lehet csípni. Ez nagyon sérülésveszélyes, rövid- és hosszútávon is lehetnek negatív következményei.

Mit látunk átalában a teremben? Beesik a vendég, jó esetben csinál 2-3 karkörzést és megtámadja a fekvenyomó padot és egyből a munkasorozat súlyaival kezd el dolgozni, néha talán egy bemelegítő sorozatot is el-el lehet csípni. Ez nagyon sérülésveszélyes, rövid- és hosszútávon is lehetnek negatív következményei.

Ne sajnáljuk az időt az alapos bemelegítésre! Egy preventív és egészségtudatos edzés mindig kardióbemelegítéssel, gimnasztikával kezdődik és kardiólevezetéssel,nyújtással végződik.

A kardióbemelegítés és az ízületek átmozgatásának pozitív élettani hatásai edzés előtt:

- felkészíti az izmokat, izületeket és az idegrendszert az edzésre

- megemeli a púlzusszámot

- megindul a verejtékezés, a szervezet ezzel hűti a testet

- az izületekben izületi folyadék termelődik

- a vér az izmok és a tüdő felé áramlik

- nő az izmok hőmérséklete ezáltal nő a rugalmasság csökken az izomhúzódás, szakadás esélye

- mentálisan is ráhangol az előttünk álló edzésre

Kép

és milyen hatásai vannak az edzés végi levezetésnek és nyújtásnak?

- a pulzus fokozatosan visszaáll a nyugalmi szintre

- az izmok felé friss, oxigéndús vér áramlik

- nyújtással a megrövidült izomrostokat visszanyújthatjuk eredeti hosszukra

- segít megelőzni a sérüléseket, izületi mobilitást

- beindul a regeneráció

- segít megelőzni/mérsékelni az izomlázat

Edzés előtt és után 10-10 perc elegendő ls máris tettél valamit a sérülések megelőzésére és a regenerációdért. Fokozottan sérülékeny izületek a váll, könyök, térd! Ezekre a területekre fordítsunk több időt! Hideg izmot sose nyújtsunk!

írta: Zákányi Zoltán / BladeSport

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft