Miért fontos a bemelegítés és az edzés végi levezetés?

Mit látunk átalában a teremben? Beesik a vendég, jó esetben csinál 2-3 karkörzést és megtámadja a fekvenyomó padot és egyből a munkasorozat súlyaival kezd el dolgozni, néha  talán egy bemelegítő sorozatot is el-el lehet csípni. Ez nagyon sérülésveszélyes, rövid- és hosszútávon is lehetnek negatív következményei.

Mit látunk átalában a teremben? Beesik a vendég, jó esetben csinál 2-3 karkörzést és megtámadja a fekvenyomó padot és egyből a munkasorozat súlyaival kezd el dolgozni, néha talán egy bemelegítő sorozatot is el-el lehet csípni. Ez nagyon sérülésveszélyes, rövid- és hosszútávon is lehetnek negatív következményei.

Ne sajnáljuk az időt az alapos bemelegítésre! Egy preventív és egészségtudatos edzés mindig kardióbemelegítéssel, gimnasztikával kezdődik és kardiólevezetéssel,nyújtással végződik.

A kardióbemelegítés és az ízületek átmozgatásának pozitív élettani hatásai edzés előtt:

- felkészíti az izmokat, izületeket és az idegrendszert az edzésre

- megemeli a púlzusszámot

- megindul a verejtékezés, a szervezet ezzel hűti a testet

- az izületekben izületi folyadék termelődik

- a vér az izmok és a tüdő felé áramlik

- nő az izmok hőmérséklete ezáltal nő a rugalmasság csökken az izomhúzódás, szakadás esélye

- mentálisan is ráhangol az előttünk álló edzésre

Kép

és milyen hatásai vannak az edzés végi levezetésnek és nyújtásnak?

- a pulzus fokozatosan visszaáll a nyugalmi szintre

- az izmok felé friss, oxigéndús vér áramlik

- nyújtással a megrövidült izomrostokat visszanyújthatjuk eredeti hosszukra

- segít megelőzni a sérüléseket, izületi mobilitást

- beindul a regeneráció

- segít megelőzni/mérsékelni az izomlázat

Edzés előtt és után 10-10 perc elegendő ls máris tettél valamit a sérülések megelőzésére és a regenerációdért. Fokozottan sérülékeny izületek a váll, könyök, térd! Ezekre a területekre fordítsunk több időt! Hideg izmot sose nyújtsunk!

írta: Zákányi Zoltán / BladeSport

Az éjjeli nassolás hátrányai nem csak a testsúlyodban mutatkoznak meg

Ha ránk hallgatsz, csukva tartod éjszaka a hűtőajtót.

„2 héten keresztül napi 60 kitörést csináltam - ez lett az eredménye"

Nicolette Richardson, a Women’s Health amerikai szerzője izgalmas kihívásra vállalkozott. Bízott abban, hogy a napi 60 kitörés sokat javít majd a futóeredményén. Beszámolójából kiderül, sikerült-e fejlődnie.

Semmi köze a szexhez! Ezért csalja meg a legtöbb huszonéves a párját

Mindenki követ el hibákat fiatalon - általában a legtöbbnek a párkapcsolatok isszák meg a levét. És persze vannak szakítások, amik igazán fájdalmasak, különösen akkor, ha a megcsalás is közrejátszik bennük.

Növeld a tesztoszteronszinted 4 gyakorlattal!

A következő gyakorlatok nem csak abban segítenek, hogy több tesztoszteront tereljen a szervezeted, hanem erősebb és izmosabb lesz tőlük a felsőtested!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft