Miért fontos a bemelegítés és az edzés végi levezetés?

Mit látunk átalában a teremben? Beesik a vendég, jó esetben csinál 2-3 karkörzést és megtámadja a fekvenyomó padot és egyből a munkasorozat súlyaival kezd el dolgozni, néha talán egy bemelegítő sorozatot is el-el lehet csípni. Ez nagyon sérülésveszélyes, rövid- és hosszútávon is lehetnek negatív következményei.

Mit látunk átalában a teremben? Beesik a vendég, jó esetben csinál 2-3 karkörzést és megtámadja a fekvenyomó padot és egyből a munkasorozat súlyaival kezd el dolgozni, néha talán egy bemelegítő sorozatot is el-el lehet csípni. Ez nagyon sérülésveszélyes, rövid- és hosszútávon is lehetnek negatív következményei.

Ne sajnáljuk az időt az alapos bemelegítésre! Egy preventív és egészségtudatos edzés mindig kardióbemelegítéssel, gimnasztikával kezdődik és kardiólevezetéssel,nyújtással végződik.

A kardióbemelegítés és az ízületek átmozgatásának pozitív élettani hatásai edzés előtt:

- felkészíti az izmokat, izületeket és az idegrendszert az edzésre

- megemeli a púlzusszámot

- megindul a verejtékezés, a szervezet ezzel hűti a testet

- az izületekben izületi folyadék termelődik

- a vér az izmok és a tüdő felé áramlik

- nő az izmok hőmérséklete ezáltal nő a rugalmasság csökken az izomhúzódás, szakadás esélye

- mentálisan is ráhangol az előttünk álló edzésre

Kép

és milyen hatásai vannak az edzés végi levezetésnek és nyújtásnak?

- a pulzus fokozatosan visszaáll a nyugalmi szintre

- az izmok felé friss, oxigéndús vér áramlik

- nyújtással a megrövidült izomrostokat visszanyújthatjuk eredeti hosszukra

- segít megelőzni a sérüléseket, izületi mobilitást

- beindul a regeneráció

- segít megelőzni/mérsékelni az izomlázat

Edzés előtt és után 10-10 perc elegendő ls máris tettél valamit a sérülések megelőzésére és a regenerációdért. Fokozottan sérülékeny izületek a váll, könyök, térd! Ezekre a területekre fordítsunk több időt! Hideg izmot sose nyújtsunk!

írta: Zákányi Zoltán / BladeSport

14 ok, hogy azok a párok, akik együtt buliznak, együtt is maradnak

Mivel ti álltok a legközelebb egymáshoz, így egy közös bulika sem árthat meg. Nem mondunk ilyenkor nemet kedvenc italainkra sem.

Videó! A középsulis futó inkább lelapátolta a havat a pályáról, futópadon futás helyett

A hó nem lehet akadály, ha profi és elkötelezett sportoló vagy. A legtöbb 18 évesnek a nagy hó annyit jelent, hogy kicsit tovább időzhet el otthon.

Teljes testet átmozgató bemelegítés 2 perc alatt

Biztosítsd be a győzelmedet a következő gyakorlatokkal!

15 szurkolócsaj, akiket megéri bekövetni instán

Az NFL egyik fénypontja a szurkolócsajok produkciója.

Mi rossz a vérképedben?

A múlt héten leírtam, hogy milyen vizsgálatokat érdemes végezni így az év elején, ha egészségesek akarunk lenni, ill. célunk a testünk átalakítása. A DEXA-val történő testösszetétel mérést ki is veséztük, most jöjjön a másik: a standard vérkép.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft