Miért fontos a bemelegítés és az edzés végi levezetés?

Mit látunk átalában a teremben? Beesik a vendég, jó esetben csinál 2-3 karkörzést és megtámadja a fekvenyomó padot és egyből a munkasorozat súlyaival kezd el dolgozni, néha talán egy bemelegítő sorozatot is el-el lehet csípni. Ez nagyon sérülésveszélyes, rövid- és hosszútávon is lehetnek negatív következményei.

Mit látunk átalában a teremben? Beesik a vendég, jó esetben csinál 2-3 karkörzést és megtámadja a fekvenyomó padot és egyből a munkasorozat súlyaival kezd el dolgozni, néha talán egy bemelegítő sorozatot is el-el lehet csípni. Ez nagyon sérülésveszélyes, rövid- és hosszútávon is lehetnek negatív következményei.

Ne sajnáljuk az időt az alapos bemelegítésre! Egy preventív és egészségtudatos edzés mindig kardióbemelegítéssel, gimnasztikával kezdődik és kardiólevezetéssel,nyújtással végződik.

A kardióbemelegítés és az ízületek átmozgatásának pozitív élettani hatásai edzés előtt:

- felkészíti az izmokat, izületeket és az idegrendszert az edzésre

- megemeli a púlzusszámot

- megindul a verejtékezés, a szervezet ezzel hűti a testet

- az izületekben izületi folyadék termelődik

- a vér az izmok és a tüdő felé áramlik

- nő az izmok hőmérséklete ezáltal nő a rugalmasság csökken az izomhúzódás, szakadás esélye

- mentálisan is ráhangol az előttünk álló edzésre

Kép

és milyen hatásai vannak az edzés végi levezetésnek és nyújtásnak?

- a pulzus fokozatosan visszaáll a nyugalmi szintre

- az izmok felé friss, oxigéndús vér áramlik

- nyújtással a megrövidült izomrostokat visszanyújthatjuk eredeti hosszukra

- segít megelőzni a sérüléseket, izületi mobilitást

- beindul a regeneráció

- segít megelőzni/mérsékelni az izomlázat

Edzés előtt és után 10-10 perc elegendő ls máris tettél valamit a sérülések megelőzésére és a regenerációdért. Fokozottan sérülékeny izületek a váll, könyök, térd! Ezekre a területekre fordítsunk több időt! Hideg izmot sose nyújtsunk!

írta: Zákányi Zoltán / BladeSport

Glutamin – Tényleg segít izmot építeni?

A glutamin az egyik leggyakrabban emlegetett aminosav. Amikor elmegyünk egy kiegészítőket áruló boltba, akkor az eladó a fehérje, BCAA és vitamin eladása után ezt is elkezdi nekünk ajánlgatni.

A heteroszexuális nőknek van a legkevesebb orgazmusa

Egy elég lehangoló kutatási eredmény szerint a heteroszexuális nők kevesebb orgazmust élnek át, mint bárki más.

Ételek, amikkel felveheted a harcot a kopaszodás ellen

Egyre több a kihullott hajszál a lefolyóban? Nem vagy egyedül! A kopaszodás okai nagyon változatosak lehetnek, például autoimmun betegség, cukorbetegség, vitaminhiány, stressz és az alváshiány is produkálhat hasonló tüneteket.

Gyilkos edzésterv hasizomra, amihez csak egy padra van szükséged

4 különböző gyakorlatot mutat Jeremy Scott, amivel javíthatsz az erőnléteden és a stabilitásodon is.

Már megint nem emlékszel, hova tetted a kulcsod? Lehet, hogy a cukor tehet róla!

Kutatók egyre több bizonyítékot találnak arra, hogy miért is jobb csökkenteni az elfogyasztott cukor mennyiségét.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 50% kedvezménnyel!

Csak 2685 Ft