A vitamin, aminek hiánya gyengít

Ha nem szedsz elég D-vitamint, romlik a teljesítményed és gyengébb leszel a teremben, állítja egy új kutatás.

Ha nem szedsz elég D-vitamint, romlik a teljesítményed és gyengébb leszel a teremben, állítja egy új kutatás.

A szakértők 100 főiskolás sportoló vitaminszinjét és teljesítményét vizsgálták. Mérték, milyen gyorsan sprinteltek, milyen messzire és magasra ugrottak és milyen nehéz súlyzókkal tudtak szabályos guggolást végezni.

3-ból 1 résztvevőnek alacsony volt a D-vitamin szintje, ezért ők 77 százalékkal könnyebb súlyzókkal végezték a guggolást, mint azok, akiknek szervezetében magasabb volt a vitamin aránya. Ráadásul 18 százalékkal lassabban futottak, 15 százalékkal alacsonyabbra és 80 százalékkal közelebbre ugrottak. Miért? A D-vitamin segít abban, hogy az izomsejtek hatékonyabban szabadítsák fel a kalciumot az izmok összehúzódása során. Érdemes naponta 1500-2000 NE D-vitamint bevinned.

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft