A túlzásba vitt internzív edzés hátrányai

Nyomd keményen, de ne nagyon!

Nyomd keményen, de ne nagyon!

A Men's Health fitnesz tanácsadója, Bill Hartman szerint a túlzásba vitt intenzív edzés épp az ellenkező hatást váltja ki. Az igaz, hogy a magas intenzítású intervall tréning – vagyis a HIIT — olyan extrém terhelést jelent, amivel fittségedet könnyedén megtarthatod, fejlesztheted. Viszont a sprint munka ahhoz hasonlatos terhelést jelent, mintha az oroszlánok kergetnének – furcsa, de a tested pontosan így értelmezi.

Harcolsz vagy elfutsz? Az evolúció során tanult élettani mechanizmussal a szervezet felkészül a stresszes helyzetekben adható válaszra. Testünknek energia kell a futáshoz vagy a harchoz, kiváltódnak hát a stresszhormonok - és az agynak mindegy, hogy mindez a fitneszteremben vagy a szavannán történik-e.

Ezek hormonok rövid távon égetik a zsírt és izmot építenek. A HIIT során termelődnek, majd a regeneráció alatt csökken a számuk. Enyhítik a gyulladást, segíthetik megvédeni a szervezetet a szívbetegségek és a diabétesz ellen. De most jön a lényeg! Ahogy a borral és a nőkkel kapcsolatban, így van ez a magas intenzitású edzésmunkával is, a túl sok megárthat.

A szervezet ennyi stresszt csak egy helyről és egyszer-egyszer tud elviselni, legyen ez a HIIT, a munkából származó feszültség, a rossz alvás okozta kimerültség, vagy más edzéseid programja. Túlzott intervall munkával a stresszhormonok 0-24-ben szállják meg a testedet.

A túlzásba vitt HIIT más tréningekkel és stresszes életmóddal kombinálva addiktív hatású lehet. A túlterhelt környezetben a test kortizolszintje krónikusan magas értéket ér el, mely hormon izomvesztést, zsírmegtartást, és az immunrendszer meggyengülését okozhatja.

A megoldás: Végezz csak 1 HIIT edzést hetente! Ez a többség számára elég, főleg, ha amúgy súlyzózol is! És tegyél meg mindent a stresszmentes életért, ez nem csak az egészséged, de az edzéseid hatékonyságát is szolgálja!

Olvasd el ezt is!
Mi rossz a vérképedben?

A múlt héten leírtam, hogy milyen vizsgálatokat érdemes végezni így az év elején, ha egészségesek akarunk lenni, ill. célunk a testünk átalakítása. A DEXA-val történő testösszetétel mérést ki is veséztük, most jöjjön a másik: a standard vérkép.

A tiéd mennyire gáz? Ezt gondolják a nők az alsógatyádról

Ha még mindig a 3 évvel ezelőtt vásárolt gatyákban parádézol, lehet, hogy érdemes beszerezned 1-2 új darabot.

Conor McGregor nővére elég tutajos - és tangában is szeret pózolgatni

A ketrecharcos nővérének létezéséről talán még nem tudtál, pedig iszonyúan dögös.

A legegyszerűbb edzésterv az izmos karokért

Mindössze két gyakorlat és 5 perc kell ahhoz, hogy kicsit felturbózd a karizmaid.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft