A túlzásba vitt internzív edzés hátrányai

Nyomd keményen, de ne nagyon!

Nyomd keményen, de ne nagyon!

A Men's Health fitnesz tanácsadója, Bill Hartman szerint a túlzásba vitt intenzív edzés épp az ellenkező hatást váltja ki. Az igaz, hogy a magas intenzítású intervall tréning – vagyis a HIIT — olyan extrém terhelést jelent, amivel fittségedet könnyedén megtarthatod, fejlesztheted. Viszont a sprint munka ahhoz hasonlatos terhelést jelent, mintha az oroszlánok kergetnének – furcsa, de a tested pontosan így értelmezi.

Harcolsz vagy elfutsz? Az evolúció során tanult élettani mechanizmussal a szervezet felkészül a stresszes helyzetekben adható válaszra. Testünknek energia kell a futáshoz vagy a harchoz, kiváltódnak hát a stresszhormonok - és az agynak mindegy, hogy mindez a fitneszteremben vagy a szavannán történik-e.

Ezek hormonok rövid távon égetik a zsírt és izmot építenek. A HIIT során termelődnek, majd a regeneráció alatt csökken a számuk. Enyhítik a gyulladást, segíthetik megvédeni a szervezetet a szívbetegségek és a diabétesz ellen. De most jön a lényeg! Ahogy a borral és a nőkkel kapcsolatban, így van ez a magas intenzitású edzésmunkával is, a túl sok megárthat.

A szervezet ennyi stresszt csak egy helyről és egyszer-egyszer tud elviselni, legyen ez a HIIT, a munkából származó feszültség, a rossz alvás okozta kimerültség, vagy más edzéseid programja. Túlzott intervall munkával a stresszhormonok 0-24-ben szállják meg a testedet.

A túlzásba vitt HIIT más tréningekkel és stresszes életmóddal kombinálva addiktív hatású lehet. A túlterhelt környezetben a test kortizolszintje krónikusan magas értéket ér el, mely hormon izomvesztést, zsírmegtartást, és az immunrendszer meggyengülését okozhatja.

A megoldás: Végezz csak 1 HIIT edzést hetente! Ez a többség számára elég, főleg, ha amúgy súlyzózol is! És tegyél meg mindent a stresszmentes életért, ez nem csak az egészséged, de az edzéseid hatékonyságát is szolgálja!

Olvasd el ezt is!
7 fogyókúrás tipp, hogy kevesebb kalóriát egyél!

Nyilván úgy is le lehet fogyni, hogy naponta megeszel egy Snickers-t, de a súlyveszteség minősége is számít- ki vágyik vézna testalkatra és satnya izmokra? A fogyás titka: egyél kevesebbet és égess több kalóriát.

A 30 másodperces nyújtás, amit minden reggel el kellene végezned

Nem kell órákig jógáznod ébreéds után ahhoz, hogy javíts a mobilitásodon. Egy félperces nyújtás is sokat segíthet abban, hogy bemelegítsd az izmaid és az ízületeid.

Mit árul el rólad az, hogy milyen alsógatyát hordasz?

A nőknek minden mozdulatod dekódolni kell, hiszen a férfit a döntései határozzák meg. A legapróbb részletek, például az, hogy milyen alsónadrágot hordasz, is kihathatnak arra, mekkora sikered lesz este.

A legrosszabb ételek izomnöveléshez

Kemény az edzésrved, heti 5-ször lemész gyúrni, de nem izmosodsz? Mit eszel?

Golyóbotox -miért használja egyre több férfi?

A férfiak nem tesznek ilyet! Persze, álmodban. Állítólag jövőre ez lesz az új őrület, amit sokan kipróbálnak majd.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés