Az egyetlen kardióedzés, amitől izmosodhatsz is!

Igen, tényleg létezik az a gyakorlatsor, amit még azok is szeretnek, akik lenézik a kardiózást.

Igen, tényleg létezik az a gyakorlatsor, amit még azok is szeretnek, akik lenézik a kardiózást.

Van a kardió. És van a HICT (High Intensity Continous Training - Magas intenzitású Folyamatos Edzés), ami egyenesen a súlyemelők mennyországában született.

A HICT egy lassú aerob edzés, így a pulzusod nem emelkedik közben 150 fölé. Robbanékonyan kell végrehajtanod a gyakorlatokat, súlyzókat is kell használnod. Egy kör 5-7 percig tart.

Miért jó? Mivel javít az aerob kondidon és a gyorsan összehűzódó izomrostok állóképességét is pórbára teszi Mike Robertson személyi edző szerint. Így leszel nagyobb és erősebb.

Bár keményen kell dolgoznod, sosem hajtod kimerültségig az izmaid, így nehezebb súllyal is tovább tudsz dolgozni. És hiába a robbanékony mozdulatok, összességében tényleg nem gyors az edzés.

Így csináld: válassz az alábbi listából egy gyakorlatot. Végezz el egy ismétlést olyan robbanékonyan, ahogy csak tudsz 3-5 másodpercenként, maximum 7 percen keresztül. Ez egy kör, neked pedig még 2 másikat kell teljesítened. A körök között tarts 5 perc szünetet. Közben végig figyeld a pulzusod, maximum 140-150 legyen. Ha ez alá esik, válassz nehezebb súlyzókat. Nincs pulzusmérőd? Akkor csak az orrodon át lélegezz és ha nem tudod tartani a tempót, használj könnyebb súlyzókat.

Bringázás: állítsd a bringát az egyik legnehezebb fokozatra és tekerj rajta egyet. Ez 1 ismétlés.

Fellépés súlyzóval: használj súlymellényt, vagy kézisúlyzót és lépkedj fel egy térdmagasságig érő dobozra. 1 ismétléssel akkor vagy kész, ha mindkét lábaddal felléptél.

Lépcsőzőgép: nehéz fokozaton lépj fel egyszer a bal és jobb lábaddal. Ez 1 ismétlés.

Szán: köss egy kötelet a szánra, majd fektesd a talajra. Fogd meg a kötél végét felső fogással, lépj előre a jobb lábaddal és kissé hajlítsd be a térded. Gyorsan kezd el magadfelé húzni a kötelet. Ha rántottál egyet rajta, jöhet a másik lábad előre és így is húzd meg. Ez 1 ismétlés. 2-3 ismétlés után érdemes újra a kötél végénél kezdened.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Válledzés a pokolból
10 férfi sztár, aki extrém fitnesz-átalakuláson esett át az elmúlt években

Kockás hasú akcióhőst formált magából Paul Rudd, Chris Hemsworth és Ryan Reynolds.

Mennyi az esély arra, hogy a startvonalnál találkozol életed szerelmével?

Lehet, hogy a jövőbeli párod már épp a maraton célvonalánál vár? Az Active.com próbálta kideríteni, mennyi az esély erre - és még sok másra:

Mit árul el a barátainak a szexuális életetekről?

Ha nem vagy a közelében, az összes titkotokat kifecsegi a barátnőd?

A futók intelligensebbek azoknál, akik súlyzós edzést végeznek?

Egy új kutatásból választ kaphatsz a kérdésre.

6 ok, hogy beszerezd az új számunkat

Csapj le legújabb számunkra! Címlapon Justin Theroux, megmutatjuk, hogyan próbáld megérteni a nőket, milyen ételekkel lehetsz izmosabb, de az is kiderül, hogyan zökkenhetsz ki a mindennapi teendőkből, hogy nyugodtabbá válj. Ja, és a magazinban találsz egy izmos edzéstervet combra, de kezdő fogyókúrázóknak is mutatunk pár hatékony zsírégető gyakorlatot.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 50% kedvezménnyel!

Csak 2685 Ft