Mi az igazság: jó izomlázra edzeni?

Hiába sportolsz rendszeresen, az izomláz nem kerülhet el mindig. De mi a teendő, ha fájdalmaid vannak?

Hiába sportolsz rendszeresen, az izomláz nem kerülhet el mindig. De mi a teendő, ha fájdalmaid vannak?

Először is: ha izomlázad van, az jó. Viszont, ha erősebb fájdalmat érzel, esetleg kisebb húzódásokat, túlterhelést, az már nagyon nem. Szóval az előbbinél gond nélkül ráedzhetsz, az utóbbinál a pihenés ajánlott. Az biztos, hogy egy kiadós edzés után, ami közben már érzed, hogy izomláz lesz a vége, mindenképpen fogyassz valami magas proteintartalmú harapnivalót (akkor is, ha egyébként nem szoktál). Hiszen a fehérje az, ami építi az izmokat, és segít csökkenteni az izomlázat is.


Extra Tipp: A meggylé hasznos izomláz megelőző ital, így ha az edzések előtt fogyasztod, másnap kisebb eséllyel számíthatsz fájdalomra. De az árnika krém is szuper: lefekvés előtt kend be alaposan vele a megdolgoztatott területeket!


Ha annyira túlzásba vitted előző nap, hogy másnap mozdulni sem bírsz, másnap hagyd ki az adott izomcsoportot, és koncentrálj másra. Az aerobikot cseréld le jógára, vagy csak kocogj egyet. Mind jó alternatíva!

Jó hír: az izomláz nem tart örökké, így általában 1-2, maximum 3 napot kell kibírnod!

15 baki, amit az óvszerrel elkövethetsz

Az óvszer felhúzása mára már napi rutinoddá vált, de vajon tudod, hogy kell megfelelően csinálni? Sajnos a legújabb kutatások szerint sokan nem tudják.

5 tipp - randizz kevés pénzből

Újra a húspiacon? Ha az USA-ban élnél azt mondhatnánk, szerencsés vagy, mert ők a 2-3x többször randiznak, mint az Egyesült Királyságban, Ausztáliában, Japánban, vagy Franciaországban.

7 fogyókúrás tipp, hogy kevesebb kalóriát egyél!

Nyilván úgy is le lehet fogyni, hogy naponta megeszel egy Snickers-t, de a súlyveszteség minősége is számít- ki vágyik vézna testalkatra és satnya izmokra? A fogyás titka: egyél kevesebbet és égess több kalóriát.

A 30 másodperces nyújtás, amit minden reggel el kellene végezned

Nem kell órákig jógáznod ébreéds után ahhoz, hogy javíts a mobilitásodon. Egy félperces nyújtás is sokat segíthet abban, hogy bemelegítsd az izmaid és az ízületeid.

Mit árul el rólad az, hogy milyen alsógatyát hordasz?

A nőknek minden mozdulatod dekódolni kell, hiszen a férfit a döntései határozzák meg. A legapróbb részletek, például az, hogy milyen alsónadrágot hordasz, is kihathatnak arra, mekkora sikered lesz este.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés