Mi az igazság: jó izomlázra edzeni?

Hiába sportolsz rendszeresen, az izomláz nem kerülhet el mindig. De mi a teendő, ha fájdalmaid vannak?

Hiába sportolsz rendszeresen, az izomláz nem kerülhet el mindig. De mi a teendő, ha fájdalmaid vannak?

Először is: ha izomlázad van, az jó. Viszont, ha erősebb fájdalmat érzel, esetleg kisebb húzódásokat, túlterhelést, az már nagyon nem. Szóval az előbbinél gond nélkül ráedzhetsz, az utóbbinál a pihenés ajánlott. Az biztos, hogy egy kiadós edzés után, ami közben már érzed, hogy izomláz lesz a vége, mindenképpen fogyassz valami magas proteintartalmú harapnivalót (akkor is, ha egyébként nem szoktál). Hiszen a fehérje az, ami építi az izmokat, és segít csökkenteni az izomlázat is.


Extra Tipp: A meggylé hasznos izomláz megelőző ital, így ha az edzések előtt fogyasztod, másnap kisebb eséllyel számíthatsz fájdalomra. De az árnika krém is szuper: lefekvés előtt kend be alaposan vele a megdolgoztatott területeket!


Ha annyira túlzásba vitted előző nap, hogy másnap mozdulni sem bírsz, másnap hagyd ki az adott izomcsoportot, és koncentrálj másra. Az aerobikot cseréld le jógára, vagy csak kocogj egyet. Mind jó alternatíva!

Jó hír: az izomláz nem tart örökké, így általában 1-2, maximum 3 napot kell kibírnod!

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft