Eddz vagy pihenj?

Ezzel a kérdéssel szembesülsz, ha úgy érzed, sérülés kerülget. Inkább állj le egy időre az edzéssel, vagy erőltesd tovább? Segítünk eldönteni.

Ezzel a kérdéssel szembesülsz, ha úgy érzed, sérülés kerülget. Inkább állj le egy időre az edzéssel, vagy erőltesd tovább? Segítünk eldönteni.

Csak kevesen tudjuk úgy végigcsinálni a maratoni felkészülést, hogy ne kellene szünetet tartanunk egy sérülés vagy betegség miatt. „Minél többet kihagysz, annál fokozatosabban kell újra edzésbe jönni – hangsúlyozza Rose. – Ha például két-három hetet hagytál ki, akkor azt javasolnám, hogy az első héten csak minden második nap fuss. Aztán növeld az edzésre és pihenésre szánt napok arányát 2 : 1-re, majd 3 :1 re.”

Eleinte néhány rövid, könnyű futással kezdd újra, hogy visszaszoktasd a testedet a terheléshez, és hogy kiderítsd, valóban meggyógyult-e a sérülésed, mielőtt keményebben beleveted magad a munkába. Ha a futásmentes időszakban kiegészítő edzéseket végeztél, akkor kevésbé romlott a kondíciód, ennek ellenére fontos, hogy fokozatosan kezdj el újra futni. Azoknak a futóknak, akik huzamosabb ideig nem edzhettek – különösen a kulcsszakaszban, amikor erőteljesen növekszik a lefutott kilométerek száma –, érdemes átgondolniuk a céljukat. Inkább bátorságra vall, nem kibúvókeresésnek tűnik, ha módosítasz a célodon, vagy úgy döntesz, minimalizálod a veszteségeket, és egy későbbi versenyen futod le a maratont.

A sérülést amilyen gyorsan csak tudod, jegeld – tanácsolja Rose. Szerinte az alábbiak alapján érdemes eldönteni, hogyan tovább.

EDDZ, HA… inkább nem komoly fájdalmat, csupán enyhe sajgást érzel, amely nem befolyásolja a mozgásodat. „Ilyen esetben meglehetősen biztonságos tovább edzeni, vagy kiegészítő edzéssel, esetleg egy-két pihenőnappal könnyíteni” – véli Rose.

PIHENJ, HA… éles fájdalmat érzel, amely nem múlik, ha lassítasz. „Állj le, és jegeld 24–48 órán át – ajánlja Rose. – Ha lehetséges, pihentesd a sérült területet, de kiegészítő edzéssel őrizd meg a kondíciód.” De ne tétlenkedj hetekig. „Ha ilyen sokáig megmarad, az már komoly sérülés: okkal nem múlik el – figyelmeztet Rose. – Egy fizikoterapeuta elmondhatja, hogyan oldd meg a problémát, és milyen edzéseket végezhetsz.”

Olvasd el ezt is!
Vörösek a szemeid? Íme egy csomó megoldás, ami ekkor hatásos lehet (nem, a szemcsepp nincs köztük)

Gyakran bevörösödnek a szemeid? Több dolog is állhat a háttérben, azonban a szemcseppen kívül más módszerekkel is csökkentheted a tünetet.

Ezt árulja el a személyiségedről az, hogy milyen az íróasztalod

Tény, hogy nehéz rajta rendet tartani, de lehet, hogy te inkább a szétszórt papírok között tudsz hatékonyabban dolgozni.

A hét edzéstippje: 4 szuper fekvőtámasz-variáció

Legközelebb tedd próbára a felsőtestedet a következő gyakorlatokkal!

5 tipp azoktól, akik randiapp segítségével találtak maguknak párt

Manapság egyre többen vonulnak az internetre ismerkedni.

Meglepő, de a férfiak sokkal nehezebben viselik a szingliséget, mint a nők

Kutatók pedig azt állítják, arra is rájöttek, miért van ez így.

Korpásnak és zsírosnak tűnik a hajad a waxtól? Így mosd ki megfelelően!

Nem nehéz megtalálni azt a waxot, ami akár még edzés közben is tartja a hajadat. Azonban lemosni sokszor nehezebb, mint a hajólakkot, hiszen utána fehér darabok jelennek meg a hajszálaidon, amitől koszosnak, korpásnak tűnhet a séród.

Komoly bajod is lehet abból, ha túl sokáig trónolsz!

Ahogy az ágyat is alvásra és maximum egy kis akcióra használod, a wc-t is érdemes arra használni, amire való.

Sporteszközök, amik arra is jók, hogy új pózokat próbálj ki rajtuk otthon!

Nem azt mondjuk, hogy a teremben essetek egymásnak két szett között, azonban ha otthon van pár darab a következő eszközökből, akár arra is használhatod őket, hogy másképp izzadj…

Egy teljesen legális tabletta, ami segít az izomnövelésben

A legjobb, hogy minden gyógyszertárban kapható és még egészségesebb is leszel tőle!

A csajod rendszeresen a te tányérodról lopkodja a kaját? Ez szuper, el is mondjuk, miért!

Osztozni vagy nem osztozni? Ez a kérdés minden párnál felmerül, amikor mondjuk a te kajád sokkal finomabb, mint a saláta, amit a barátnőd rendelt.

Ez történik a testeddel, ha egy ideig nem szexelsz

Egy tavalyi kutatás szerint az Y-generáció tagjai sokkal kevesebbszer szexelnek, mint bármelyik más generáció. Pedig amellett, hogy elég szórakoztató, az egészségre is rendkívül jó hatással van a szeretkezés

3 trükk, hogy mindig tökéletes rizst tudj készíteni

Sokan nincsenek tisztában a helyes módszerrel, de most megmutatjuk, hogyan lesz a lehető legjobb!

3 jel, hogy gyerekes a kapcsolatod a pároddal

A játékosság feldobhatja az unalmassá vált kapcsolatot, azonban ha inkább gyerekesen viselkedtek, abból semmi jó nem sül ki.

Undorító dolgok, amik a dohányzás és az alkohol hatására jelennek meg az arcodon

Tudod, hogy ez a két szokás rossz, viszont az már kevésbé nyilvánvaló, hogy a külsődre hogyan hatnak.

A hét táplálkozási tippje: 5 szuper kaja, amit edzés előtt ehetsz

A következő edzés előtti snackek feltöltenek energiával és garantált, hogy elkerül utánuk a kajakóma.

5 dolog, ami nagyon feldühíti a nőket (még akkor is, ha ennek ellenkezőjét állítják)

Egy kis segítség: ne próbáld megnyugtani a barátnődet, ha épp szétveti az ideg.

Az almaecet beválik az akné kezelésére?

Ki szeretné, ha pattanásokkal kellene küzdenie felnőttként? Ha sajnos neked is ez a problémád, valószínűleg az összes létező terméket kipróbáltad már az akné ellen.

Olvasd el ezeket is

Féláron jön házhoz a Men's Health magazinod!

Csak 1335 Ft