A CrossFit bajnokok 3 titka

Rich Fronning Jr.(25) és Annie Thorsdottier (22) sosem gondolták volna, hogy egyszer ők lesznek a legfttebb férfi és nő a 2011-es Crossfit Games-en. A 2012-es címvédésük is sikeres volt, a 3 napos rendezvény alatt könnyedén vették az akadályokat.

Rich Fronning Jr.(25) és Annie Thorsdottier (22) sosem gondolták volna, hogy egyszer ők lesznek a legfttebb férfi és nő a 2011-es Crossfit Games-en. A 2012-es címvédésük is sikeres volt, a 3 napos rendezvény alatt könnyedén vették az akadályokat.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Eddz vagy pihenj?

2009-ig egyikük sem járt még a "CrossFit dobozban" (azaz konditeremben). Olvasd el a bajnokok tanácsait és építsd be tippjeiket a saját edzéstervedbe. Múlt hónapban találkoztunk velük Manhattanben és rögtön fel is tettünk nekik pár kérdést. Íme, a válaszok:

Ne légy lúzer

"Mindenki elfárad. Még én is, pedig egész jó formában vagyok," vallja be Thorsdottier, aki odafigyel arra, hogy edzés előtt, közben és után is hidratálja magát, ezzel is elősegítve az izmok felépülését. "Ne hagyd abba az edzést hetekre. Sokkal rosszabb újra elkezdeni. Jusson eszedbe, hogy nem vagy egyedül- mindenkinek fáj- és folytasd. Rengeteg élményben lesz részed.
Egy másik módja a fáradtság csökkentésének a jégfürdő. Persze, ez nem a relaxáció legkellemesebb fajtája, de a hideg víz 15-20 százalékkal csökkenti a izmok fáradtságát, a Cochrane Library kutatása szerint. Próbáld kibírni 5 percig a hideg vízben és figyelj arra, hogy a gyilkos edzés után maximum 96 órával csobbanj be.

Légy friss

"A legjobb a CrossFitben, hogy rengeteg új dologra leszel képes és nem válik unalmassá az edzés, még akkor sem, ha egy izomcsoportra gyúrsz," állítja Fronning. "Fiatalabb koromban jó lett volna, ha a kosárlabdaedzőm több funkcionális mozdulatot tanított volna nekünk. Mindig ugyanazt a régi edzéstervet követtük (például a sima súlyemelgetést bicepszre), ami nem készített fel a játékra." Fronning szeretne súlyemelésben indulni a 2016-os olimpián.
A funkcionális mozdulatok fejlesztik az atletikusságot is. A The Journal of Strenght and Condition kutatói 18 tanulmányt vizsgáltak és rájöttek, hogy a guggolásos gyakorlatok emelték a futás sebességét, az ugrás magasságát és a gyorsulás intenzitását.

Izzítsd be az összes izmod

"Rengetegszer használtam a hátizmomat arra, hogy átlendítsen bizonyos gyakorlatokon," mondja Thorsdottier. "Amikor elkezdtem a CrossFit edzéseket a testem más izmait is elkezdtem használni, így kevésbé terheltem a hátamat.
Ha szeretnéd megvédeni a csigolyáidat edzés közben, kövesd a profikat: kezdd a fenekeddel. A farizmok terhelésével meggátolod a keresztcsont és az ágyékcsigolya forgását, így a hátad alsó része és a csípőd is egyszerre mozdul.
Utána aktiváld a felsőtested. "Feszítsd meg a hasizmaidat úgy, mintha valaki ököllel hasba akarna vágni"

És végül emeld fel, majd told le a lapockáidat, így megvéded őket a sérüléstől. Ez segít a hátad felső részének bemelegítésében és megakadályozza a sérüléseket.

A háziállatod komoly veszélyt jelenthet a szexuális életedre

Egy belga srác a saját bőrén tapasztalta meg ezt.

Jó hírünk van: a tejcsoki is jót tesz az egészségednek!

Ha odafigyelsz arra, hogy egészségesen táplálkozz, akkor valószínűleg a csoki nem található meg az étrendedben.

Így készült Cedric McMillan a Mr. Olympiára

Múlt héten rendezték meg Las Vegasban a világ legrangosabb testépítő és fitnesz versenyét, az Olympia Weekend-et, ahol az idei Arnold Classic győztese, Cedric McMillan is indult.

Kiderült végre, miért sírunk, ha nem megy a csapatnak

Ne rejtegesd a könnyeidet, az evolúció nem tűr ellentmondást.

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft