Az 5 legrosszabb dolog, amit futás előtt tehetsz

Ha kezdő vagy, fontos, hogy megfelelően felkészülj, mielőtt kilépnél az ajtón. Hogyan készítheted fel a tested a futásra? Susan Paul, A Runner’s World szakértője elmondja, mik azok a dolgok, amiket semmiképp ne tegyél, mielőtt elindulnál.

Ha kezdő vagy, fontos, hogy megfelelően felkészülj, mielőtt kilépnél az ajtón. Hogyan készítheted fel a tested a futásra? Susan Paul, A Runner’s World szakértője elmondja, mik azok a dolgok, amiket semmiképp ne tegyél, mielőtt elindulnál.

Olvasd el ezt is!

Statikus nyújtás

Legtöbben tesiórán tanultunk meg bemelegíteni, ennek nagy része viszont elég idejétmúlt. Több friss kutatás is igazolja, hogy a statikus nyújtás nem a legjobb módszer a bemelegítésre, ráadásul még le is lassíthat. Ehelyett válaszd a dinamikus bemelegítést. A statikus nyújtás megnyújtja az izmokat, de ennek hatására nem tudnak olyan erősen összehúzódni futás közben. Ez a reflex pedig egyszerűen elgyengíti az izmokat.

Mi a dinamikus bemelegítés? Végezz olyan gyakorlatokat, melyek azokat az izmokat dolgoztatják meg, melyeket futás közben is használsz.

Túl sok evés

Futás előtt közvetlenül ne egyél nehéz ételeket. A szénhidrát raktáraid nem árt feltölteni, de erre nem egy jó kis bollognai a megoldás. Az emésztés futás közben lelassul, hiszen több vér jut a gyomrodhoz, kevesebb az izmaidhoz. Ha tehát egy hatalmas adagot ettél, nem tudod rendesen megemészteni, görcsölni fog a hasad. A reggeli és rövidebb futások előtt nem feltétlenül kell enned. Ha viszont délutánra, vagy estére időzíted a futást, legfeljebb egy órával ebédelj, vagy vacsorázz. Mielőtt elindulnál, fogyassz fehérjében gazdag ételeket kevés szénhidráttal. Kerüld a zsíros, olajban sült kajákat és a cukros süteményeket. A túl sok rost is problémát okozhat. A hosszabb reggeli futásaid előtt kelj korábban és hagyj 30-60 percet a szervezetednek, hogy megeméssze a reggelit. A legjobb ilyenkor egy szelet pirítós mogyoróvajjal és vízzel.

Olvasd el ezt is!

Nem megfelelő hidratálás

Ne igyál meg egy liter vizet indulás előtt. Nem hidratál olyan gyorsan és azt érzed, ott lötykölődik a gyomrodban. A legjobb, ha napközben rendszeresen, kisebb adagokban iszol vizet. Kerüld az energiaitalokat és a koffeines üdítőket, mivel ezek nagyon megnövelhetik a pulzusod. A cukros italok pedig hirtelen dobják meg a vércukrod, mely ugyanilyen gyorsan le is esik. Napi 2-3 liter folyadékkal számolj, de a bevitt víz mennyisége függ a súlyodtól, az izzadás mértékétől és attól is, mennyire vagy aktív.

Nem mész el wc-re

Futás előtt 30 perccel már ne igyál folyadékot és mindenképp menj el pisilni. A vészhelyzetekre csomagolhatsz magadnak zsepit, vagy wc papírt, de ne úgy tervezd a futásod, hogy megállsz majd wc-zni. Ha a gyomrod rendetlenkedik, érdemes átnézned az étrended, hiszen a tejtermékek, a búza, glutén, koffein és a mesterséges édesítők is okozhatnak problémákat.

Nem hallgatsz a testedre

Ha fáj valamid, vagy elfáradsz, esetleg izomlázad van, hagyd abba az edzést, vagy tedd át másnapra. Érdemes a futás mellett keresztedzést is végezned, ami lehet erősítő edzés, de az úszás és a spinning is jó választás!

Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen

Az erős mellizmok megkímélhetnek a tüdőbetegségektől, ezért vegyél egy nagy levegőt és irány a terem!

A legfontosabb dolgok, amikre szabadtéri edzéshez szükséged lehet

Végre itt a jó idő, ha kicsit alábbhagy a kánikula, mehetsz is a szabadba edzeni!

Megjelent a Men’s Health! 6 ok, amiért érdemes beszerezned!

Az új magazinból igazi nagyágyúktól tanulhatsz: Jason Statham edzéstrükkjeivel, a Trónok harcából ismert Hegy életvezetési tanácsaival és 70-en túli testépítők tippjeivel is megismerkedhetsz!

A férfi, aki vállalta a tesztoszteronterápiát a pénisznövelésért

Fordulj orvoshoz, ha libidócsökkenést észlelsz.

Nem kell tovább keresned! Ez az 5 legjobb gyakorlat hasizomra

A minap találtam egy cikket, mely az 5 legjobb gyakorlatot mutatta be, mellyel lapos hasat lehet elérni. Összeszedtem a tapasztalataimat, áttanulmányoztam a lapos has irodalmát és előálltam azzal az 5 gyakorlattal, mely szerintem a legjobb a lapos has eléréséhez:

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft