8 tipp kezdő futóknak

Először húzod fel a futócipőt? Ezekkel a szabályokkal nem árt, ha tisztában vagy!

Először húzod fel a futócipőt? Ezekkel a szabályokkal nem árt, ha tisztában vagy!

Olvasd el ezt is!

SZEREZD MEG A LÁBADRA VALÓ CIPŐT! Beszélj meg időpontot egy specialistával, vagy menj profi futócipőboltba, ahol a neked legmegfelelőbbet kaphatod. Ne annak színe vagy a formája foglalkoztasson. Ez nem fog eszedbe jutni, amikor átszakítod a célszalagot!

VÁLASSZ KI EGY VERSENYT!! Ez lenne az a cél, ami megalapozhatja edzéseid mennyiségét, stílusát. A verseny időpontját tudva motivációd és a felkészülés iránti elkötelezettséged is a helyére kerül.

TALÁLD MEG A LEGJOBB EDZÉSTERVET! Kezdd az elején! Olyan program lesz számodra a leghatékonyabb, ami megfelel a jelenlegi fitnesz szintednek. Ne akarj a realitásnál eggyel feljebb kezdeni. Az edzéstervnek tükröznie kell a megcélzott verseny időpontját, távját és a mostani edzettségi állapotod.

LASSULJ LE! Először könnyebb tempóban fuss, vagy csak gyalogolj! Legalább három hónapig alapozz olyan sebességben, ami mellett beszélgetni is tudsz. Ha kell, tarts szünetet vagy csak sétálj közben. Inkább azzal foglalkozz, milyen sokat és milyen hosszú időn át tudsz futni, mintsem a sebeségeddel.

FUSS LEGALÁBB HETI 3X!- Az a futóterv, ami hetente három-négy edzést ír elő, elegendő pihenőidőt engedélyez a sportolások között, viszont elég stimulust is ad a szervezetnek, annak egészség és fitnesz mutatói javításához. Ne hagyj ki edzést, próbáld meg a tervben szereplő összes tréninget végigcsinálni. Ha egy mégis kimaradna, ne próbáld valahová beilleszteni, hanem folytasd egyszerűen ott, ahol abbahagytad. A pihenőnapok betartása ugyanolyan fontos, szükségünk van arra az időre, amikor testünk alkalmazkodik az újabb terheléshez – ezalatt leszünk erősebbek, fittebbek, gyorsabbak. Legalább egy nap a héten legyen a teljes pihenésé!

KOMBINÁLD A TRÉNINGED! – Válts át más sportágra, a cross-training elve alapján, legalább két alkalommal hetente. Fókuszálj az izomépítésre, a nyújtásokra, végezz súlyzós erősítést, jógát, pilatest vagy törzserősítő gyakorlatokat inkább, mint más kardiómunkát.

EGYÉL TISZTA ÉTELEKET!- Válts át olyan étrendre, ami támogatja a sportot és az új életformád. Az egészséges étkezéssel elegendő üzemanyagot biztosítasz a futáshoz, javítod a tested funkciót, jobb teljesítményt és közérzetet teszel lehetővé. Igyál több folyadékot nap mint nap, még akkor is, ha nem érzed magad szomjasnak.

KÖVESD A 10-20%-os HETI VOLUMEN NÖVEKEDÉST! – Fokozatosan emeld a megcélzott kilométerszámot vagy időfaktort. Megtartva a 10-20%-t, szabályt viszel a fejlődésedbe, segít, hogy elkerüld a túl gyors vagy túl lassú haladást. A megalapozott, megfontolt munkával elkerülhető a sérülés.

Mit árul el a szülinapod a szexuális életedről?

Gondolkodtál már azon, miért jobb valakivel a szex? A biológiai tulajdonságokon kívül a születésnapod is kihathat arra, kivel, mennyire élvezed.

A világ legerősebb embere napi 7 étkezéssel 12.000 kalóriát visz be. Így csinálja

Brian Shaw elég sokat eszik - ez nem is meglepő, hiszen ő lett a világ legerősebb embere. Már négyszer szerezte meg ezt a címet, de rengeteget készült minden versenyére - és nem csak az edzés során, hanem a táplálkozását is ennek rendelte alá.

9 tipp, hogy végre úgy öltözz, mint egy felnőtt férfi

Ha szeretnéd, hogy végre komolyan vegyenek, érdemes megfogadnod a következő tippeket, hogy minden helyzetben érett férfiként tekintsenek rád - legalábbis az öltözködésed alapján…

Többek között Margot Robbie és Charlize Theron vall kedvenc szexjeleneteiről

A jó szexjelenetért képesek vagyunk elmenni moziba. Szerencsére a színészek is sokra értékelik ezeket.

Tisztázzunk valamit: nem lehet elhízni a fehérjétől!

Egyik kedvenc mítoszom: a fölöslegben bevitt fehérjét a szervezeted cukorrá alakítja – a cukor pedig, mint tudjuk, hizlal – ergo elhízol. Ez az egész kicsit a „kalória be – kalória ki” elvet tükrözi, vagyis hogy a testsúlyunkat az befolyásolja, hogy mennyi kalóriát vittünk be és mennyi kalóriát égettünk el. Mindemellett nettó baromság – mint azt látni is fogjuk.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft