8 tipp kezdő futóknak

Először húzod fel a futócipőt? Ezekkel a szabályokkal nem árt, ha tisztában vagy!

Először húzod fel a futócipőt? Ezekkel a szabályokkal nem árt, ha tisztában vagy!

Olvasd el ezt is!

SZEREZD MEG A LÁBADRA VALÓ CIPŐT! Beszélj meg időpontot egy specialistával, vagy menj profi futócipőboltba, ahol a neked legmegfelelőbbet kaphatod. Ne annak színe vagy a formája foglalkoztasson. Ez nem fog eszedbe jutni, amikor átszakítod a célszalagot!

VÁLASSZ KI EGY VERSENYT!! Ez lenne az a cél, ami megalapozhatja edzéseid mennyiségét, stílusát. A verseny időpontját tudva motivációd és a felkészülés iránti elkötelezettséged is a helyére kerül.

TALÁLD MEG A LEGJOBB EDZÉSTERVET! Kezdd az elején! Olyan program lesz számodra a leghatékonyabb, ami megfelel a jelenlegi fitnesz szintednek. Ne akarj a realitásnál eggyel feljebb kezdeni. Az edzéstervnek tükröznie kell a megcélzott verseny időpontját, távját és a mostani edzettségi állapotod.

LASSULJ LE! Először könnyebb tempóban fuss, vagy csak gyalogolj! Legalább három hónapig alapozz olyan sebességben, ami mellett beszélgetni is tudsz. Ha kell, tarts szünetet vagy csak sétálj közben. Inkább azzal foglalkozz, milyen sokat és milyen hosszú időn át tudsz futni, mintsem a sebeségeddel.

FUSS LEGALÁBB HETI 3X!- Az a futóterv, ami hetente három-négy edzést ír elő, elegendő pihenőidőt engedélyez a sportolások között, viszont elég stimulust is ad a szervezetnek, annak egészség és fitnesz mutatói javításához. Ne hagyj ki edzést, próbáld meg a tervben szereplő összes tréninget végigcsinálni. Ha egy mégis kimaradna, ne próbáld valahová beilleszteni, hanem folytasd egyszerűen ott, ahol abbahagytad. A pihenőnapok betartása ugyanolyan fontos, szükségünk van arra az időre, amikor testünk alkalmazkodik az újabb terheléshez – ezalatt leszünk erősebbek, fittebbek, gyorsabbak. Legalább egy nap a héten legyen a teljes pihenésé!

KOMBINÁLD A TRÉNINGED! – Válts át más sportágra, a cross-training elve alapján, legalább két alkalommal hetente. Fókuszálj az izomépítésre, a nyújtásokra, végezz súlyzós erősítést, jógát, pilatest vagy törzserősítő gyakorlatokat inkább, mint más kardiómunkát.

EGYÉL TISZTA ÉTELEKET!- Válts át olyan étrendre, ami támogatja a sportot és az új életformád. Az egészséges étkezéssel elegendő üzemanyagot biztosítasz a futáshoz, javítod a tested funkciót, jobb teljesítményt és közérzetet teszel lehetővé. Igyál több folyadékot nap mint nap, még akkor is, ha nem érzed magad szomjasnak.

KÖVESD A 10-20%-os HETI VOLUMEN NÖVEKEDÉST! – Fokozatosan emeld a megcélzott kilométerszámot vagy időfaktort. Megtartva a 10-20%-t, szabályt viszel a fejlődésedbe, segít, hogy elkerüld a túl gyors vagy túl lassú haladást. A megalapozott, megfontolt munkával elkerülhető a sérülés.

10 dolog, amit nem tudtál Lewis Hamiltonról

A címlapunkon szereplő Forma-1-es pilótáról rengeteg pletyka kering, pedig sokkal több van benne annál, éppen kivel jár.

A faterod miatt nem kockás a hasad?

Nem tudsz lefogyni? A faterod állhat a háttérben.

A hét táplálkozási tippje: Minden, amit a vegán étrendről tudni érdemes

Egyre népszerűbbé válik a vegán életmód, ám sokan attól tartanak, hogy ha mellőzik az összes állatii eredetű alapanyagot, az izmaikból is veszítenek. Ez igaz?

Lewis Hamilton: Az ember, aki 10 évesen megalapozta a karrierjét

Negyedik világbajnoki címe felé robog a brit pilóta.

Nehezen találsz párt? A 37 százalékos szabály a segítségedre lehet!

Ideje újragondolni a randizásról alkotott elképzeléseidet!

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft