Az izmok, amiket tényleg rövid idő alatt kidolgozhatsz

Néha mindannyian arra vágyunk, bárcsak lenne valamilyen tabletta, ami azonnal hatalmas, kidolgozott izmokkal ajándékoz meg. Hát akkor pofozzuk fel magunkat az álmodozásból, mert egyelőre ilyen még nincs. Az izomtömeg felépítése nehéz.

Néha mindannyian arra vágyunk, bárcsak lenne valamilyen tabletta, ami azonnal hatalmas, kidolgozott izmokkal ajándékoz meg. Hát akkor pofozzuk fel magunkat az álmodozásból, mert egyelőre ilyen még nincs. Az izomtömeg felépítése nehéz.

Olvasd el ezt is!

Bár szinte lehetetlen azonnali eredményt produkálni, mégis vannak olyan gyakorlatok és izomcsoportok, amiken jobban meglátszik az edzés. És érdemes a teremben inkább ezekre koncentrálnod.

A nagyobb izomcsoportok gyorsabban reagálnak az erősítő edzésre, mint a kisebbek. Mindenhol vannak izmaid, de valahogy senkinek nincs gigantikus hüvelykujja, hacsak rá nem csapsz egy kalapáccsal.

Persze rengeteg tényező közrejátszik abban, hogy mely izmokat lehet könnyebben kidolgozni, például az anatómiai különbségek, az izomrostok tulajdonságai, az idegrendszer funkciója és az izomstruktúra is.

Nagy általánosságban viszont elmondhatjuk, hogy a nagyobb izomcsoportok, például a farizom könnyebben kidolgozható, rövidebb idő alatt. Azok az izmok is gyorsabban nőnek, melyekben nagyobb a fast-twitch izomrostok aránya, például a mellizmok, tricepsz, bicepsz és a négyfejű combizmok is ide tartoznak.

De mivel minden ember más, nem mindenki tud rövid idő alatt izmosodni.

Az edzés is számít

Ha az a célod, hogy izmosabb legyél, összetett gyakorlatokat kell végezned, mely több izomcsoportot is megoldogztat (például guggolás, kitörés, fekvenyomás, húzódzkodás). Ezeket a gyakorlatokat kifulladásig kell végezned, szabályosan.

A szüleid tehetnek róla, hogy nem izmosodsz?

A genetika is szerepet játszik abban, mennyi izmot tudsz felszedni és mennyi idő alatt. Lehet, hogy genetikailag az van belédkódolva, hogy több zsírt raktározzon a szervezeted, ilyenkor keményebben kell dolgoznod azért, hogy meglátszódjon az edzés eredménye. Egy korábbi kutatásból például kiderült, hogy tényleg nem vagyunk egyformák: a résztvevők egyik csoportja a 12-hetes program végére az izomtömege 2%-át veszítette el, míg a szerencsésebbek 60%-kal nagyobb izomtömegre tettek szert.

Mi van a táplálkozással?

A minőségi fehérje nagyon fontos edzés előtt és után is, hiszen az aminosavak segítenek regenerálni a sérült izomsejteket és az újak előállításában is szerepet játszanak. A minőségi fehérjében és szénhidrátban gazdag ételeket edzés után fogyaszd, hogy gyorsítsd a regenerációt!

Ha nem látod az eredményeket, érdemes személyi edző és dietetikus segítségét is kérned, akik rád szabják az edzéstervet és étrendet.

A nők szexibbnek, magabiztosabbnak és intelligensebbnek tartanak, ha...

Ideje újragondolni, hogy kit fogadsz be szárnysegédnek. Lehet, hogy nem is a legjobb haveroddal kellene elindulnod csajozni?

11 szextipp, ami feldobja a megszokottá vált házaséletet

Kapd elő ezt a listát, és ne félj használni!

Mit árul el a szülinapod a szexuális életedről?

Gondolkodtál már azon, miért jobb valakivel a szex? A biológiai tulajdonságokon kívül a születésnapod is kihathat arra, kivel, mennyire élvezed.

A világ legerősebb embere napi 7 étkezéssel 12.000 kalóriát visz be. Így csinálja

Brian Shaw elég sokat eszik - ez nem is meglepő, hiszen ő lett a világ legerősebb embere. Már négyszer szerezte meg ezt a címet, de rengeteget készült minden versenyére - és nem csak az edzés során, hanem a táplálkozását is ennek rendelte alá.

9 tipp, hogy végre úgy öltözz, mint egy felnőtt férfi

Ha szeretnéd, hogy végre komolyan vegyenek, érdemes megfogadnod a következő tippeket, hogy minden helyzetben érett férfiként tekintsenek rád - legalábbis az öltözködésed alapján…

Fizess elő az Instyle magazinra egy évre most 70%-os kedvezménnyel!
Borító
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft