Új módszerek bemelegítésre és levezetésre

A New York Times-ban relent meg egy tanulmány arról, hogyan érdemes bemelegíteni és levezetni edzés után.

A New York Times-ban relent meg egy tanulmány arról, hogyan érdemes bemelegíteni és levezetni edzés után.

A kutatás eredménye szerint azok a focisták, akik progresszív bemelegítést végeztek (lazán kezdődik és fokozatosan nő az intenzitása) 40 százalékkal csökkentették az esélyüket arra, hogy lesérüljenek. Bár ez a fociról szól, bármilyen másik edzésnél is jól jöhet!

A jó bemelegítés kulcsa, hogy megemelje a testhőmérsékleted, fokozza a vérkeringést és az ízületeket és mobilizálja.

Ehhez a legjobbak a dinamikus mozdulatok, melyekkel az izmaid, ízületeid és az idegrendszered is felkészítheted az edzésre. Érdemes lassabban kezdened és fokozatosan növelni a bemelegítés intezitását, ahogy a kutatás tanácsolta.

Érdemes 5-10 ismétlésből álló gyakorlatokat végezni súlyzós edzéshez, melyek során a használt súly 50-75 százalékával mozogsz.

Levezetéshez pedig a legjobb a szivacshengerezés és a nyújtás, majd a hasi légzés. Ezt legalább 5 percig kell végezni ahhoz, hogy hatékony legyen és elinduljon a regeneráció.

A 6 legjobb kettlebelles zsírégető gyakorlat

Pörgesd fel a metabolizmusod ezekkel a gyakorlatokkal!

Van 4 okunk, hogy lecseréld végre a párnádat

Az egészségre is káros lehet a régóta őrzött kedvenc.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft