Hogyan kövesd a fejlődésedet?

Mi a legnagyobb hiba, amit az emberek elkövetnek, amikor szeretnék a testüket átalakítani? Az, hogy nem reális célokat tűznek ki. Alul becsülik azt, hogy hol állnak, ill hogy mennyit kell változniuk és túlbecsülik azt, hogy mennyit tudnak elérni 1-2 hónap alatt.

Mi a legnagyobb hiba, amit az emberek elkövetnek, amikor szeretnék a testüket átalakítani? Az, hogy nem reális célokat tűznek ki. Alul becsülik azt, hogy hol állnak, ill hogy mennyit kell változniuk és túlbecsülik azt, hogy mennyit tudnak elérni 1-2 hónap alatt.

Nyilván, mindenki a látványos/látható változásokat szereti. Mindenkinek kell a visszacsatolás és a megerősítés, hogy jól csinálja, amit csinál és, hogy jó úton halad. A fogyás még az egyszerűbb dolog – hisz’ az mindig gyorsabb, mint az izomépítés. Három hónap alatt lehet 8-10 kg-t fogyni – amit ha lebontunk heti változásra, az heti 0,7-0,8 kg, tehát ha a mérleg 2 hetente 1-1,5 kg-t változik, akkor tudjuk, hogy jó irányba haladunk.

Na, de mi a helyzet az izomépítéssel? Mennyit tudunk felszedni 3 hónap alatt? Nem 10 kg-t, az biztos. Tegyük fel, hogy havi 1 kg feljön (ami egy fantasztikus eredménye!) – az heti 80 g. A legtöbb fürdőszobai mérleg nem is mér ilyen pontossággal…

És ami még rosszabb: próbáljuk ki, hogy egy héten keresztül minden reggel ráállunk a mérlegre. Kétszer ugyanazt az értéket nem fogja kiadni. Néha kevesebb, néha több. Most akkor honnan tudjuk, hogy fejlődünk?

Alapvetően két megoldást tudok javasolni. Az egyik könnyű, nem időigényes, a másikat csak azoknak ajánlom, akik – hozzám hasonlóan – egy középsúlyos OCD-vel küszködnek.

1. Az egyszerű módszer: Minden héten lemész edzeni. Vannak alapgyakorlatok (felhúzás, guggolás, fekvenyomás, stb.) amiket végzel. A cél, hogy ezekben erősebb legyél. Mennyi az elvárható növekedés? Kb. 2 %. Ezt nagyjából azt jelenti, hogy ha múlthéten ment 80 kg-val 8 ismétlés, akkor most vagy 9 ismétlést csinálsz vele, vagy 82,5 kg-val csinálsz 8-t. Tehát, vagy a súly, vagy a végzett ismétlések száma nő. Amíg ez stimmel, addig erősödsz. Amíg erősödsz, addig nő az izomtömeged.

2. OCD-s megoldás: minden reggel (vagy majdnem minden reggel – heti 4-5 alkalommal) leméred a testsúlyodat és felírod. Csinálsz egy Excel táblázatot és szépen vezeted. Pár hét után pedig ábrázolod az értékeket az idő függvényében. Kapsz egy diagramot, ami hullámzik rendesen. Utána pedig az értékekre egyszerűen egy „egyenest illesztesz” (Excel, jobb klikk, Trendvonal felvétele). Az egyenesnek ki lehet írni az egyenletét, ami valahogy így fog kinézni: y=0,0231x+1,2342143. Ha az a szám, ami az „X” előtt van pozitív, akkor, ha minden így megy tovább, nőni fog a tömeged. Ha negatív, akkor csökkenni. Ennyi. (Ugye, mondtam? Középsúlyos OCD…)

Legyenek reális céljaitok és kövessétek őket. Így el lehet kerülni a kiábrándulást.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Vörösek a szemeid? Íme egy csomó megoldás, ami ekkor hatásos lehet (nem, a szemcsepp nincs köztük)

Gyakran bevörösödnek a szemeid? Több dolog is állhat a háttérben, azonban a szemcseppen kívül más módszerekkel is csökkentheted a tünetet.

Ezt árulja el a személyiségedről az, hogy milyen az íróasztalod

Tény, hogy nehéz rajta rendet tartani, de lehet, hogy te inkább a szétszórt papírok között tudsz hatékonyabban dolgozni.

A hét edzéstippje: 4 szuper fekvőtámasz-variáció

Legközelebb tedd próbára a felsőtestedet a következő gyakorlatokkal!

5 tipp azoktól, akik randiapp segítségével találtak maguknak párt

Manapság egyre többen vonulnak az internetre ismerkedni.

Meglepő, de a férfiak sokkal nehezebben viselik a szingliséget, mint a nők

Kutatók pedig azt állítják, arra is rájöttek, miért van ez így.

Korpásnak és zsírosnak tűnik a hajad a waxtól? Így mosd ki megfelelően!

Nem nehéz megtalálni azt a waxot, ami akár még edzés közben is tartja a hajadat. Azonban lemosni sokszor nehezebb, mint a hajólakkot, hiszen utána fehér darabok jelennek meg a hajszálaidon, amitől koszosnak, korpásnak tűnhet a séród.

Komoly bajod is lehet abból, ha túl sokáig trónolsz!

Ahogy az ágyat is alvásra és maximum egy kis akcióra használod, a wc-t is érdemes arra használni, amire való.

Sporteszközök, amik arra is jók, hogy új pózokat próbálj ki rajtuk otthon!

Nem azt mondjuk, hogy a teremben essetek egymásnak két szett között, azonban ha otthon van pár darab a következő eszközökből, akár arra is használhatod őket, hogy másképp izzadj…

Egy teljesen legális tabletta, ami segít az izomnövelésben

A legjobb, hogy minden gyógyszertárban kapható és még egészségesebb is leszel tőle!

A csajod rendszeresen a te tányérodról lopkodja a kaját? Ez szuper, el is mondjuk, miért!

Osztozni vagy nem osztozni? Ez a kérdés minden párnál felmerül, amikor mondjuk a te kajád sokkal finomabb, mint a saláta, amit a barátnőd rendelt.

Ez történik a testeddel, ha egy ideig nem szexelsz

Egy tavalyi kutatás szerint az Y-generáció tagjai sokkal kevesebbszer szexelnek, mint bármelyik más generáció. Pedig amellett, hogy elég szórakoztató, az egészségre is rendkívül jó hatással van a szeretkezés

3 trükk, hogy mindig tökéletes rizst tudj készíteni

Sokan nincsenek tisztában a helyes módszerrel, de most megmutatjuk, hogyan lesz a lehető legjobb!

3 jel, hogy gyerekes a kapcsolatod a pároddal

A játékosság feldobhatja az unalmassá vált kapcsolatot, azonban ha inkább gyerekesen viselkedtek, abból semmi jó nem sül ki.

Undorító dolgok, amik a dohányzás és az alkohol hatására jelennek meg az arcodon

Tudod, hogy ez a két szokás rossz, viszont az már kevésbé nyilvánvaló, hogy a külsődre hogyan hatnak.

A hét táplálkozási tippje: 5 szuper kaja, amit edzés előtt ehetsz

A következő edzés előtti snackek feltöltenek energiával és garantált, hogy elkerül utánuk a kajakóma.

5 dolog, ami nagyon feldühíti a nőket (még akkor is, ha ennek ellenkezőjét állítják)

Egy kis segítség: ne próbáld megnyugtani a barátnődet, ha épp szétveti az ideg.

Az almaecet beválik az akné kezelésére?

Ki szeretné, ha pattanásokkal kellene küzdenie felnőttként? Ha sajnos neked is ez a problémád, valószínűleg az összes létező terméket kipróbáltad már az akné ellen.

Olvasd el ezeket is

Féláron jön házhoz a Men's Health magazinod!

Csak 1335 Ft