Szteroidozó filmesek - mindenki koxol?

Hollywoodban gyakran látunk nagy átalakulásokat. Gerard Butler a 300-ra, Mark Walhberg a Pain&Gain-re, Bradly Cooper az American Sniper-re – hogy Christian Bale egészen hihetetlen átalakulásait ne is említsük… Dwayne Johnson is a listán van – bár ő mindig a fizikumáról volt híres, mégis az utóbbi időben egy még komolyabb szintre lépett (Pain&Gain, Hercules, stb.).

Hollywoodban gyakran látunk nagy átalakulásokat. Gerard Butler a 300-ra, Mark Walhberg a Pain&Gain-re, Bradly Cooper az American Sniper-re – hogy Christian Bale egészen hihetetlen átalakulásait ne is említsük… Dwayne Johnson is a listán van – bár ő mindig a fizikumáról volt híres, mégis az utóbbi időben egy még komolyabb szintre lépett (Pain&Gain, Hercules, stb.).

Olvasd el ezt is!

Persze az átlagember első gondolata: SZTEROIDOK!

Az én első gondolatom: biztos? Félreértés ne essék: nincsenek illúzióim. Azt gondolom, hogy egy jó szerepért, egy jó filmért egy igazán jó színész sok mindent bevállal. Ezen nincs semmi meglepő – és ezzel nincs semmi gond.

Ugyanakkor a szteroidok nem csodaszerek. Rossz étrend és rossz edzésterv mellett nyomhatsz akármennyit, nem leszel The Rock. Ha nem hiszed el, gyere le a terembe – mutatok olyat, aki jó étrend és edzésterv mellett tolja és olyat is, aki azt hiszi, hogy majd ezekkel spórolhat a munkából…

Nézzük Dwayne Johnson példáját – őt sokan ismerik. A Hercules-re való készülése során Dwayne-nek napi 7 étkezése volt. Hét. Mindegyik pontosan kimérve, kiszámolva. Ha rákeresel Google-ben, megtalálod pontosan, hogy mit evett. Az étrendjét pontosan 172 napig tartotta. Százhetvenkét napig. Az 5 hónap és 20 nap. Majdnem fél év. Nem volt fél évig csalás. Nem volt fél évig egy pohár tequila. Nem volt olyan étkezés, amit kihagyott. Fél éven keresztül – egy színész és sztár hektikus életével, a repülésekkel.

A Szikláról sokan felételezik, hogy szteroidokat használ, ám ez nem feltétlenül igaz.
forrás: getty images
A Szikláról sokan felételezik, hogy szteroidokat használ, ám ez nem feltétlenül igaz.

Most felteszem az 20 milliós kérdést:

Te mikor követtél egy étrendet fel éven keresztül csalás nélkül?

A válasz valószínűleg az, hogy soha. Ezzel nincsen semmi baj – emiatt nem kell rosszul érezned magad. DE! Honnan tudod, hogy mit lehet elérni fél év alatt ilyen fegyelemmel? Sehonnan! Nem tudhatod, mert nem próbáltad! (Igen, tudom, ha Neked is elkészítené valaki előre, mint neki, akkor Te is tudnád tartani… Tudom… Tudom…) Szóval Dwayne Johnson koxol? Lehet. De, hogy a 172 nap tiszta étkezés nélkül nem nézne ki úgy, ahogy az biztos.

Olyan szerencsém van, hogy abban a teremben dolgozhatok, ahol Dwayne Johnson edzett, amíg a Hercules-t forgatták. Ez az ember minden nap ott volt. Minden nap. Volt, hogy reggel 7-kor, volt, hogy este 9-től, de minden nap ott volt. Nem bohóckodott. Nem beszélgetett. Másfél-két órát edzett. Nem beszélt senkihez, nem pihent. Dőlt róla az izzadtság. Hatalmas mennyiségű munkát végzett el. Az edzései mindig ugyanolyan intenzívek voltak – sose láttad, hogy most „nem megy olyan jól”, „nincs kedve”, stb. Minden edzés 110% volt.

Most felteszem az 40 milliós kérdést:

Te mikor edzettél minimum heti 5-ször 1.5-2 órát fél éven keresztül keményen?

A válasz valószínűleg az, hogy soha. Ezzel nincsen semmi baj – emiatt nem kell rosszul érezned magad. DE! Honnan tudod, hogy mit lehet elérni fél év alatt ilyen fegyelemmel? Sehonnan! Nem tudhatod, mert nem próbáltad!

Hogy miért néz ki úgy a Szikla, ahogy? A válasz az említett terem falán található Dwayne Johnson idézet adja – melyet ő maga dedikált is:

„Success isn’t always about greatness. It’s about consistency. Consistent hard work gains success.”

Vagyis:

A siker nem a nagyszerűségről szól. A siker a következetességről szól. A következetes kemény munka vezet a sikerhez.

A fizikumod alapja a megfelelő étrend – nincs olyan edzésterv, amivel egy rossz étrendet ellensúlyozni lehet. A második a megfelelő edzés. Heti 3*1 óra a minimum. Ezzel már el lehet érni komoly eredményeket – amennyiben nem arra használod, hogy szocializálódj… És nincs kihagyott edzés. Lesz, amikor nem lesz kedved lemenni – akkor a legfontosabb, hogy lemenj! Ha 5-6 hétig kitartasz, és nem hagysz ki edzést, akkor fogsz igazán meglepődni – és rájönni, hogy azok a napok, amikor nincs kedved edzeni és úgy kell végig vonszolnod magad az edzésen, azok talán a legfontosabbak és azokon is fejlődsz.

Most azt kérdezed: Norbi, most tényleg azt akarod mondani, hogy fél évig ne egyek semmi mást, csak ami előír az étrendem?

Erre legszívesebben azt válaszolnám, hogy „Ha igazán akarod, akkor igen, tényleg ezt mondom.”, de maradjunk a populárisabb verziónál: az étrendet 90 %-ban tartani kell. Napi 4 étkezésed van, heti 7 nap. Az heti 28 étkezés. Ebből 25-26 étkezésnél ragaszkodni kell az étrendedhez. A maradék kettőnél (lehetőleg egy napon legyen egy ebéd-vacsora) szabad a gazda. Még jobb, ha két hétig tartod és utána 1 napot csalsz.

Összegzés: lehet, hogy a sztárok az átalakulásokhoz szteroidokat használnak. Lehet. Ezeket az eredményeket viszont sose érnék el megfelelő étrend, edzésterv és hatalmas kitartás nélkül. Szteroidok nélkül is el lehet érni fantasztikus eredményeket – ha kitartóan beleteszed a kemény munkát.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Az éjjeli nassolás hátrányai nem csak a testsúlyodban mutatkoznak meg

Ha ránk hallgatsz, csukva tartod éjszaka a hűtőajtót.

„2 héten keresztül napi 60 kitörést csináltam - ez lett az eredménye"

Nicolette Richardson, a Women’s Health amerikai szerzője izgalmas kihívásra vállalkozott. Bízott abban, hogy a napi 60 kitörés sokat javít majd a futóeredményén. Beszámolójából kiderül, sikerült-e fejlődnie.

Semmi köze a szexhez! Ezért csalja meg a legtöbb huszonéves a párját

Mindenki követ el hibákat fiatalon - általában a legtöbbnek a párkapcsolatok isszák meg a levét. És persze vannak szakítások, amik igazán fájdalmasak, különösen akkor, ha a megcsalás is közrejátszik bennük.

Növeld a tesztoszteronszinted 4 gyakorlattal!

A következő gyakorlatok nem csak abban segítenek, hogy több tesztoszteront tereljen a szervezeted, hanem erősebb és izmosabb lesz tőlük a felsőtested!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft