Bakker! A káromkodástól jobban megy az edzés

Mocskos a szád? Lehet, hogy nem kellene moderálnod magad, különösen edzés közben.

Mocskos a szád? Lehet, hogy nem kellene moderálnod magad, különösen edzés közben.

Egy új, a British Psychological Society által elvégzett kutatás ugyanis ezt igazolja.

A szakértők a káromkodás teljesítményre gyakorolt hatását vizsgáltak két tanulmányban is. Az első arra világított rá, hogy a káromkodás hatására nagyobb erőkifejtést végeztek az emberek, a másik viszotn azt bizonyította, hogy erősebbé vált az anyázók fogása.

Ez annyira nem megfelpő, hiszen korábban már arra is rájöttek a szakértők, hogy a szitkozódás hatására sokkal jobban tolerálható a fájdalom. Ez annak köszönhető, hogy a káromkodás a szimpatikus idegrendszerre hat - ugyanez a rész felel a flight or fight válaszreakcióért is.

A cikk elején bemutatott tanulmány során viszont a kutatók nem találtak arra utaló jelet, hogy a pulzus vagy a vérnyomás változott volna. Még nem biztosak abba, ez miért van így, ezért kénytelenek lesznek tovább kutakodni.

Te pedig beszélj csúnyán nyugodtan, ha nehezen megy a fekvenyomás!

Van 4 okunk, hogy lecseréld végre a párnádat

Az egészségre is káros lehet a régóta őrzött kedvenc.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft