Kipróbáltam Zac Efron Baywatch edzéstervét és az étrendjét is követtem - íme az eredmény

Christopher Hudspeth 8 hétig mindent pontosan betartott, ami Zac Efron Baywatch-os edzéstervében és étrendjében le volt írva.

Christopher Hudspeth 8 hétig mindent pontosan betartott, ami Zac Efron Baywatch-os edzéstervében és étrendjében le volt írva.

Eredményeiről a Buzzfeeden számolt be. Christopher tavaly októberben költözött LA-be és az itt töltött első 5 hónapban azt evett és ivott amit akart. De nézzük, hogyan sikerült neki az életmódváltás!

Mindig azzal indokoltam az egészségtelen választásaimat, hogy nemrég költöztem ide, ezért ki kell próbálnom az itteni éttermeket.

90%-ban feldolgozott ételeket ettem, amik csak nyomokban tartalmaztak salátát. Na nem mintha egy árva levél megváltoztatta volna az egészségtelen ételek arányát… Általában így néztek ki a rendeléseim:

Az edzést tekintve is azt a módszert követtem, hogy akkor sportoltam, amikor kedvem volt. Jó esetben hetente 4-5 alkalommal is elmentem a konditerembe, máskor meg egyszer vagy kétszer sikerült eljutnom. Ez, és a rengeteg gyorskaja vezetett ahhoz, hogy életem legrosszabb formáját hozzam.

Aztán egyik este, épp a pizzarendelés után láttam meg Zac Efron képét, ami a Baywatch forgatásán készült:

Pár percig nézegettem, közben azon gondolkodtam, mitől lehetnek kőkemény izmai. Miért nem eres a keze, ha annyit edz? Hogyan gyúrta így ki magát?

Muszáj volt tudnom, hiszen én is úgy akartam kinézni.

Már korábban többször figyelmeztettem magam, hogy fel kell hagynom a lustasággal, de végre eljött a megfelelő pillanat.


Aztán megjött a pizzám és a megfelelő pillanat is elszállt.

Egy kis keresgélés után megtaláltam Patrick Murphy-t, Efron edzőjét, akivel a forgatásra készült. Szerencsére benne volt abban, hogy 8 hét alatt olyan fitté és izmossá tegyen, amilyenné csak tud.

Kép
forrás: buzzfeed

Hozzátenném, hogy ez az én személyes célom volt, és senkit nem szeretnék rábeszélni arra, változtassa meg a szépségről és fittségről alkotott elképzelését.

Edzőm tanácsára elkezdtem táplálkozási naplót vezentni, Patrick pedig értékelte, mik kerülnek a gyomromba. Nem volt lenyűgözve a sok narancsos csirkétől, ezért egyest adott a naplómra.

Így nézett ki:

  • Narancsos csirke
  • Fehér rizs
  • Cukorka
  • Pulled-pork szendvics
  • Skittles
  • Csokiba mártott mandula
  • Burrito tál
  • Csokis keksz
  • Pita
  • Teriyaki szósz
  • Sajtburger
  • Hot-dog
  • Bor

A következő hetekben meg kellett szabadulnom azoktól az ételektől, amik nem voltak az alakomra jó hatással. Murphy elég hosszú listát adott ezzel kapcsolatban:

Fehérjék:

  • Tonhal
  • Tojásfehérje
  • Lazacfilé
  • Csirkemell

Gyümölcsök:

  • Alma
  • Áfonya
  • Eper
  • Aszalt áfonya

Teljes kirőlésű gabonák:

  • Barna rizs
  • Quinoa

Zöldségek:

  • Kel
  • Spenót

Italok:

  • Édesítetlen zöld, vagy fekete tea

Az edzésterv

Egy felméréssel álltunk neki az alakformálásnak, hogy Murphy is tudja, mennyire vagyok jó formában.

Az első nap 7 kilós egykezes súlyzókkal kellett gyakorlatokat végeznem. A kis súlyokra elég szkeptikusan tekintettem, úgy gondoltam, inkább aranyosak és nem hatékonyak. De tévedtem. Murphy olyan gyakorlatokat végeztetett velem - persze mindet tökéletesen szabályosan kellett végrehajtanom-, hogy az első pár sorozat után kidőltem. Az edzés további részében próbáltam feldolgozni a történteket.

Kép
forrás: buzzfeed

Első hónap:

Kellett egy kis idő, hogy hozzászokjak a változáshoz, de szerencsére az edzőm nagyon türelmes volt. Csak akkor mutatott új gyakorlatokat, vagy akkor végezhettem nehezebb súlyzókkal őket, ha már ő is jónak látta.

Sokat dobott az önbizalmamon, amikor egyedül végeztem a gyakorlatokat, lassabban, tükör előtt, hogy mindig szabályosan hajtsam végre őket.

Ahhoz, hogy változatossá tegye az étrendem, Murphy javaslátra böjtölésbe részleges böjtölésbe kezdtem, amikor naponta 8 órám volt arra, hogy bevigyem a szükséges kalóriákat. Így elkerültem az esti zabálást és jobban is aludtam.

Az első hetekben javult a stabilitásom, hiszen csigás gépen, gumiszalaggal, súlyzókkal és saját testsúllyal is edzettem.

Az egész testem átmozgattam, közben pedig rengeteget tanultam a helyes tartásról is. Már ekkor szemmel látható eredményeket értem el: energikusabb lettem, nem voltam felpuffadva, a farmerem bő volt rám - de a hasam még nem volt kockás.

Meg is kérdeztem Patricktől, hogy mikor csinálok már végre felülést meg hasprést. Elmondta, hogy nem fogok felüléseket végenzni, inkább a hátamra és a gerincem környékén lévő izmokra kell gyúrnom, hogy kockás legyen a hasam.

Kép
forrás: buzzfeed

Második hónap

Az igazán látványos eredményt a második hónapban értem el. Az ötödik héten vettem észre, hogy elkezdtem kirajzolódni a kockáim, a 6. hétre már az arcom is leszálkásodott. Egyre izmosabb lettem. A hetedik héten keménynek, feszesnek és szálkásabbnak éreztem magam, definiáltabbá váltak az izmaim.

Ebben fontos szerepe volt az étrendnek is. A cukorkák helyett inkább bogyós gyümölcsöket és aszalt mangót ettem. Ha már nem kívántam a vizet, probiotikumokkal gazdagított italt fogyasztottam. De be kell vallanom, egyszer megettem pár marék csokis mandulát. Sajnos az irodában elég sok van belőlük, közel a gyümölcsökhöz…

Viszont sikerült legyőzni ezt a függőségem és már az étteremben is lazacot rendeltem!

Patrickkel való beszélgetésem után rádöbbentem, hogy az utolsó 9 napban csak húst és levélzöldségeket ehetek. Semmi gyümölcs, quinoa, barna rizs. Általában a csirkemellet és a lazacot választottam spenóttal, salátával, kellel és spárgával.

Az utolsó 9 napom menüje.
forrás: buzzfeed
Az utolsó 9 napom menüje.

A szénhidrátok megvonása csak időszakosan működik, hosszabb távon egyáltalán nem tartható. Ezt én is tapasztaltam, ebben az időszakban gyakran kívántam a gyorskaját.

Egy példa: a lakásomnál lévő üzletnél van egy Panda Express (kínai gyorsétteremlánc) és azon kaptam magam, hogy megint a narancsos csirkével szemezek. Szerencsére viszont sikerült kudarc nélkül ellenállnom a kísértésnek!

Az eredmények

A 8-hetes program előtt 86 kg voltam, a végére pedig 76 kilóra fogytam. Sokkal jobban érzem magam, javult az állóképességem és még a térdfájásom is elmúlt.

Kép
forrás: buzzfeed
Kép
forrás: buzzfeed

Hihetetlen volt az, hogy láthattam, hogyan nézek ki a legjobb formámban. És ezt akár két hónap alatt is el tudom érni! Az önbizalmam is sokat nőtt, bátrabban posztoltam magamról képeket.

Ehhez csak heti két edzésre volt szükségem, na meg persze arra, hogy kövessem Murphy útmutatásait. Azt tudom, hogy nem fogok ilyen szigorú étrendet követni, ugyanakkor betartom majd a 90/10-es szabályt, vagyis az esetek 90 százalékában tápláló és egészséges ételeket fogok enni, a maradék 10 százalékban pedig bűnözhetek.

A 8 hét leteltének másnapján például ilyeneket ettem:

Kép

Amint viszont újra visszatértem az egészségtelen ételekhez, újra felpuffadtam és rendszeresen kívántam az édességet. Ez is egy lecke volt arra, hogy fokozatosan, kis lépésekben kell haladni, úgy sokkal tovább fog tartani az eredmény!

Remélem, a következőkben jobban tudok majd figyelni arra, hogy ne vigyem túlzásba! És azt is, hogy egyszer feleakkora hasizmom lesz, mint Zac Efronnak.

Buzzfeed.com

Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen

Az erős mellizmok megkímélhetnek a tüdőbetegségektől, ezért vegyél egy nagy levegőt és irány a terem!

A legfontosabb dolgok, amikre szabadtéri edzéshez szükséged lehet

Végre itt a jó idő, ha kicsit alábbhagy a kánikula, mehetsz is a szabadba edzeni!

Megjelent a Men’s Health! 6 ok, amiért érdemes beszerezned!

Az új magazinból igazi nagyágyúktól tanulhatsz: Jason Statham edzéstrükkjeivel, a Trónok harcából ismert Hegy életvezetési tanácsaival és 70-en túli testépítők tippjeivel is megismerkedhetsz!

A férfi, aki vállalta a tesztoszteronterápiát a pénisznövelésért

Fordulj orvoshoz, ha libidócsökkenést észlelsz.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft