73 az új 37! Interjú Gellért Józseffel, a 73 éves testépítővel

Gellért József nem az az átlagos nagypapa. Idén lesz 73, de ez senkinek sem jutna eszébe róla az utcán. Amellett, hogy rendszeresen fut, hetente ötször edz, és két évvel ezelőtt – tehát 70 évesen! – remek helyezést ért el az EBFF Testépítő Európa-bajnokságon. Használd a történetét motivációként!

Gellért József nem az az átlagos nagypapa. Idén lesz 73, de ez senkinek sem jutna eszébe róla az utcán. Amellett, hogy rendszeresen fut, hetente ötször edz, és két évvel ezelőtt – tehát 70 évesen! – remek helyezést ért el az EBFF Testépítő Európa-bajnokságon. Használd a történetét motivációként!

A sport mindig fontos szerepet játszott József életében. Gyerekként a torna – a katonaságban is tornász századba került – de a foci is nagy szerelme. Feleségével jó 30 évvel ezelőtt kezdtek rendszeresen futni - a mai napig közösen indulnak versenyeken. A futásokra, így a hosszú versenyekre (félmaraton, maraton) a békásmegyeri edzőteremben készült fel, kondiciójának megtartására. Itt ismerkedett meg Gruber Vilmossal, a magyar erőemelő sport legendájával, egyben a terem tulajdonosával.

„Éppen arról panaszkodtam neki, hogy már nem megy olyan jól a futás, lassulok. Nejem, aki mindig később ér be a célba, előbb-utóbb utol fog érni. Vilmos pedig azt javasolta, hogy próbáljam meg a testépítést, mert a genetikám alkalmas erre.”

- mesélte.

Először kétkedve hallgatta Vilmost, de végül komolyan vette az ajánlatot, és megkezdte felkészülését az első válogatóra. Követte az edzésterveit, megfogadta a tanácsait, valamint étrend előírásait.

Edzés előtt nem feledkezett meg a különböző étrendkiegészítőkről (vitaminok, aminosavak), majd edzés után egy nagy pohár fehérjeturmix segítette a regenerációját.

Családja kezdetben ugyan ódzkodott a testépítéstől, de valaha a futással is hasonló volt a helyzet. Aztán mikor látták, hogy milyen eredményekre képes, elszálltak a kételyeik. A verseny előtti hetekben állandó volt a rizs és a csirke az étrendjében. Az utolsó napokban pedig a megvonta magától a vizet is, mely a kellő definiáltságot, illetve a szálkásságot eredményezte.

Szponzora és legelszántabb támogatója a felesége volt, aki a verseny előtti barnításban is segédkezett. Az Arnold Classic válogató versenyén József végül második helyezést ért el.

Kép

"Ezt követően – megköszönve Gruber Vilmos fáradozásait – egy másik konditeremben folytattam az edzést, felkészülve a 2015-ös esztendőre."

- tette hozzá.

2014-ben színpadra is állt a Superbody versenyen:


A sikeres kvalifikáció után, József kijutott a 2015-ös spanyolországi EBFF Európa-bajnokságra, Santa Susanába, Huber István, a Magyar Testépítő és Fitness Szövetség elnökének segítségével, ahol korcsoportjában az ötödik helyet sikerült megszereznie.

Ez azért is hatalmas eredmény, mert az ilyen versenyeken általában csak egy senior korcsoportot indítanak a 60 év felettiek között, József pedig ekkor már 71 éves volt.

„Motivál a testépítésben, hogy amíg a futóversenyeken több ezer indulóból én lettem a hatszázadik, ebben a megmérette tésben sokkal nagyobb eséllyel jutok sikerélményhez, lényegesen jobb helyezéseket érhetek el”

- magyarázza.
Kép

„A konditeremben gyakran kapok elismeréseket fiataloktól, idősebbektől egyaránt, ami nagyon jól esik. Mondanom sem kel, ilyenkor remekül érzem magam a bőrömben. Minden hétköznap edzem, de a hétvége a családé és a pihenésé. Igaz, néha ilyenkor is elkísérem a feleségemet a futóversenyekre, de gyakran inkább már csak szóban támogatom, hiszen a testépítés és a futás számomra nem egyeztethető össze. Addig szeretném folytatni a sportot, amíg csak tudom. Jövőre ismét szeretnék kijutni az Európa-bajnokságra, és ott még jobb eredményt elérni. Ha kifáradok, vagy már nem megy olyan jól az edzés, újra visszatérek majd a futáshoz, ahol ismét találkozhatók jö öreg futótársaimmal."

És mit tanácsol azoknak, akik idősebb korban szeretnék elkezdeni a sportot?

Az erőnlét és az egészségi állapot József szerint meghatározó, de a futást, a nordic walkingot és az úszást mindenkinek ajánlja, mert nem csak átmozgatnak, hanem egészségünk megtartásáért is teszünk valamit.

„Mozogni, mozogni, mozogni! Legyen mindig motiváció. Ez a legfontosabb.”

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Kicsit híztál csak a diplomaosztó óta? Nagy lehet a baj

A diszkrét dad bod is komoly veszélyeket rejthet.

A tudomány szerint te sem edzel elég keményen

Azt hiszed, a határaidat feszegeted, pedig...

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft