3 dolog, amit ma megtehetsz azért, hogy holnap jobban menjen az edzés

Egész este forgolódtál? Sajnos másnap nem számíthatsz túl sok jóra a konditeremben, mivel romlik az állóképességed, a koncentrációs képességed és reakcióidőd is.

Egész este forgolódtál? Sajnos másnap nem számíthatsz túl sok jóra a konditeremben, mivel romlik az állóképességed, a koncentrációs képességed és reakcióidőd is.

Olvasd el ezt is!

Kutatások szerint az alvásmegvonás az erőre és energiára is negatívan hatnak. Mi a legegyszerűbb dolog, amit ennek elkerülésére tehetsz? A következő 3 dolog:

hidratálj

Kép
forrás: getty images

Még a kismértékű dehidratáció is ronthat a teljesítményeden, ráadásul fáradtabb, idegesebb leszel miatta. Igyál vizet a 60 percnél rövidebb edzés előtt és után.

„Az ennél hosszabb edzésre vigyél magaddal elektrolitokat, szénhidrtáto tartalmazó italt, amiből bátran ihatsz mozgás közben”

- tanácsolja Annie Dohack, edző.

Két órával lefekvés előtt pedig igyál meg 2.5-5 dl jeges vizet, mert ez lehűti a maghőmérsékleted, így könnyebben elalszol. És nem fogsz tőle a wc-re rohangálni, ha tényleg 2 órával alvás előtt fogyasztod el.

Egyél eleget

Kép
forrás: getty images

Kutatások igazolják, hogy ha nem eszel eleget napközben, korábban felébredsz másnap reggel, vagy akár éjszaka is. Mivel ekkor lecsökken a májban lévő glikogén mennyisége, az adrenalin előbb lép működésbe, ezért pattannak ki a szemeid.

Ha napközben nem ettél eleget, lefekvés előtt 2 órával egyél meg egy pohár görög joghurtot gyümölcsökkel és müzlivel.

Csak nyugi!

Kép
forrás: getty images

A többheti stressz kétszeresére növelheti a sportsérülések kockázatát egy amerikai kutatás szerint.

Olvasd el ezt is!

„A stresszkezelés olyan, mint egy banki számla. Bármilyen stresszor csökkenti a stressztűrő képességed - lecsapolja a számlád. Ha pedig mínuszba kerülsz, lesérülsz”

- mondja Doug Kacghijian, fizikoterapeuta.

A meditáció jól jön, különösen akkor, ha alapvetően sokat idegeskedsz.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Kicsit híztál csak a diplomaosztó óta? Nagy lehet a baj

A diszkrét dad bod is komoly veszélyeket rejthet.

A tudomány szerint te sem edzel elég keményen

Azt hiszed, a határaidat feszegeted, pedig...

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft