Gyorstalpaló futópályás edzéshez

Körbe-körbe futni nem túl bonyolult, de azért van pár szabály, amivel érdemes tisztában lenned.

Körbe-körbe futni nem túl bonyolult, de azért van pár szabály, amivel érdemes tisztában lenned.

Ha gyorsítani szeretnél, akár a megszokott útvonaladon és a konditeremben is megteheted, azonban a legjobb helyszín mégis a futópálya az ilyen jellegű edzésekre.

A futópadok másként vannak kalibrálva, a GPS-ed pedig nem mindig megbízható, ezzel szemben mindegyik futópálya 400 méteres, bárhova is mész, szóval a fejlődésed itt tudod a legjobban lemérni.

Mutatjuk, hogyan állj neki a futópályás edzésnek!

Ne félj a kintléttől!

Ha eddig futópadon futottál, a pályán bizony meg kell küzdened a széllel, esővel és minden más időjárási tényezővel, ezért nehezebb lesz pályán futni, mint a teremben.

keress pacert!

Érdemes olyan futókat követned, akik hozzád hasonló teljesítménnyel rendelkeznek. Bár a pálya rövid, itt is el lehet ám futni a táv elejét, és a megfelelő tempó megtalálása nehezen mehet.

Hagyd otthon a fülesed!

Mivel feltehetőleg mások is lesznek körülötted - különösen akkor, ha futóklubba mész- , nem árt, ha tudsz rájuk is figyelni futás közben. A zene csak elvonná a figyelmed.

Válts sávot!

A külső sáv 40-50 méterrel hosszabb, mint a belső - ezt érdemes fejben tartanod.

Olvasd el ezt is!

Regenerálódj!

Miután végeztél az edzéssel, kocogj, vagy sétálj pár percet, ne állj meg hirtelen, mert ez nem annyira egészséges.

Az első sávot hagyd szabadon!

Általában a legbelső sáv a leggyorsabb futók helye, így érdemes a kocogást, bemelegítést, levezetést és lassabb futásokat máshol elvégezni.

Válassz jó cipőt!

Na jó, azért nem kell szöges cipőt vinned, de mindenképp más típusú darabra lesz szükséged, mint az aszfalton.

A cikk először a runnersworld.hu oldalon jeletn meg.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Kicsit híztál csak a diplomaosztó óta? Nagy lehet a baj

A diszkrét dad bod is komoly veszélyeket rejthet.

A tudomány szerint te sem edzel elég keményen

Azt hiszed, a határaidat feszegeted, pedig...

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft