Edzőtermi görbetükör - avagy a leggyakoribb embertípusok, akik megfordulnak a teremben

Ha voltál már konditeremben, velük biztos, hogy összefutottál!

Ha voltál már konditeremben, velük biztos, hogy összefutottál!

A selyemfiú: heti 5 edzés, minden nap mell-bicepsz. Az edzései nagyon hosszúra nyúlnak – ugyanis átlagosan 5 percenként lő egy selfie-t Instagramra, plusz ugye beírogatja a hesstegeket. Az edzések hosszához jelentős mértékben hozzátesz, hogy minden sorozat között a tükörben nézegeti magát. Kétszer ugyanabban az edzőcuccban nem látod. Még a húzódzkodáshoz is súlyemelő övet visel.

A spagetti: ő általában magas, hosszú és vékony karokkal és lábakkal – de nem ezért hívjuk spagettinek. Az ok az a bimbó-villantó trikó, amit visel – az első naptól kezdve. Testépítőket ilyenben szokták fotózni – de egy 2 méteres, 65 kg-s emberen elég viccesen néz ki.

Kép

A hangos: bármit csinál, a lényeg, hogy hangja legyen – lehetőleg minél nagyobb. Amikor leteszi a súlyt, odacsapja. A felhúzást egyszerűen elengedi a felső ponton. A kézi súlyzókat ledobja. Közben nyög, huhog, hangosan bíztatja magát, tapsol. Amikor ketten vannak, akkor egymás pofozása, hergelés is igen gyakori. Hihetetlen fókusszal rendelkezik, nem zavarja, hogy a mellette edző, nála 30-40 kg-val nehezebb testépítő, aki kb. kétszer akkora súlyokkal dolgozik, fele annyi zajt sem csinálni.

Kép

A haverok: minden teremben van legalább 2 „haverok” pár (tehát összesen 4 ember). Egy idősebb és egy fiatalabb. A lényeg, hogy mindig együtt edzenek, az edzések hosszúak, a produktív munka viszont gyakorlatilag nulla. Megbeszélik a nap eseményeit, kivel mi történt, mit fognak este csinálni, mit ettek, és így tovább.

A „kipattintom magam nyárra” elvet követő: jellemzően márciusban jelenik meg, célja a nyári csúcsforma elérése. Az, hogy attól kb. 2 év munkára van, nem zavarja. Elméje próbálja őt védeni a csalódástól és ezért azt látja magán, hogy rohamos ütemben fejlődik – sajnos a viselkedése is ennek megfelelő lesz: kialakul a képzelt hát szindróma (imaginary lat syndrome), amikor úgy jár, mintha a hátizma eltartaná a karjait. Már az öltözőben felveszi a súlyemelő övet. Minden sorozat után úgy teszi le a súlyt, mintha az hálás kéne, hogy legyen a szünetért.

Kép

A középkorú úriember: minden teremben vagy egy úr, aki 45-50 évesen döntött úgy, hogy változtat az életén és meg is tette. Lefogyott, rendszeresen edz (általában letette a cigit vagy a piát, vagy mindkettőt) – és ezzel mindenki tiszteletét kivívta. Nekik mindössze egy rossz tulajdonságuk van (néha): a zuhanyból 1 szál brében kiszállva a törölközőt a vállán átdobva jön oda kezet fogni. Ezt egy bizonyos kor alatt a férfiak nem képesek még feldolgozni.

A reneszánsz ember: reneszánsz, mivel semmit nem úgy használ, ahogy kéne. Ő az, aki az erőkeretben, a felső merevítésen átdobott, egyébként tricepsz letolásokra használt kötéllel húzódzkodik, majd egy FitBall-on fekve kezd el rúddal fekvenyomni, melyet egy lábtolós vállból nyomás követ.

A spártai: a spártai igazi harcos módjára edz. Hörög, üvölt, szenved és nyög, dől róla az izzadtság, amit jellemzően nem takarít fel maga után – és néha kérdéses, hogy fog-e hányni, vagy sem. Egymás után végez általában 3-6 gyakorlatot, lehetőleg egy óriás sorozat formájában. A gyakorlatok alaposan meg vannak válogatva, fekvőtámasszal kezdünk, középen van egy kis nagysúlyos guggolás, melyet időre végzett (1 perc alatt mennyi megy) szakítással fejez be. A pihenőidőben levezetésnek húzódkodás-tolódzkodás szuperszett megy, illetve a nélkülözhetetlen gym selfie, melyet a #sparta #warrior #noprisoners #nomercy #tonightwedineinhell #themoreyousweatinpractice #thelessyoubleedinbattle hestegek követnek. Ő nem saját magát fotózza, hanem a használt eszközöket. Általában kendővel a fején látható.

Összefoglalva: ha esetleg magadra ismertél, semmi gond. Változtatni sose késő. A legegyszerűbb szabály: mielőtt valamit csinálsz, kérdezd meg magadtól „Vajon ez zavarna engem, ha valaki más csinálná?”.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Brutálisan kigyúrt vegán testépítők, akiket megéri bekövetni Instán

Ők az élő bizonyítékai annak, hogy anélkül is lehetsz izmos, hogy húst és állati eredetű termékeket ennél.

Időhiányban szenvedsz? Nyomd le otthon ezt a súlyzós edzést!

Csak egy pár egykezes súlyzóra és 15 percre lesz szükséged hozzá!

Mi a leghatékonyabb fegyver a felesleges kilók ellen?

Az ételek, illetve az étrend kalóriatartalma régóta a fogyni vágyók elsődleges fókusza. Ha úgy tetszik, a központi direktíva az, hogy „együnk kevesebbet, mozogjunk többet” (tehát csökkentsük a bevitt kalóriák mennyiségét és növeljük az elégetett kalóriák mennyiségét), ha fogyni szeretnénk.

Egész évben csobbanhatsz a Palatinus strandon!

Ha a Palatinus strandra eddig csak nyáron mentél, van egy jó hírünk: idén már ez a fürdő sem zárja be kapuit szeptemberben.

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft