A hét edzéstippje: eddz úgy, mint egy lány!

Vannak gyakorlatok és mozgásformák, amiket egyből bekategorizálunk aszerint, hogy inkább férfiaknak, vagy nőknek valók-e.

Vannak gyakorlatok és mozgásformák, amiket egyből bekategorizálunk aszerint, hogy inkább férfiaknak, vagy nőknek valók-e.

A Pilatest például inkább nőiesnek tartjuk, míg a súlyemelést férfiasnak. Egy kutatás szerint például a kardiógépeket nagyjából fele-fele arányban használja mindkét nem, míg szabadsúlyokkal csak a nők 7 százaléka edz. Ennek egyik oka akár a genetika is lehet, ám csak egy bizonyos pontig lehet ezzel indokolni a választást.

„Egy átlagos nő izomtömege például kétharmada egy férfiénak, viszont az erőben nincs különbség a nemek között. Egy átlagos férfinak viszont sokkal nagyobb a felsőteste.”

- mondja Lou Sculer, erőnléti edző.

Ez vajon azt is jelenti, hogy a férfiaknak és nőknek különböző módon kell edzeniük?

Nem feltétlenül, hiszen testünk adottságai miatt ugyanazokra a mozdulatokra vagyunk képesek, az izmaink is hasonlóan fejlődnek és az egyes mozgásformák is ugyanolyan hatással vannak a szervezetünkre. A különbségekért a társadalom felel, hiszen már régóta sorolják az emberek férfi és női kategóriákba a sportokat, házimunkát.

Na de inkább nézzük meg azt, érdemes-e férfiként valamilyen nőiesnek titulált sportba belefogni. Röviden a válasz: igen.

Vegyük például a Pilatest és a jógát. Bár az ilyen órákra legnagyobb arányban nők járnak, mégsem jelenti azt, hogy a gyakorlatok könnyűek lennének. Ráadásul számtalan pozitív hatásuk van, például szuper stresszcsökkentő mozgásformák és a sérülések elkerülésében is segítenek. Az ezek során végzett precíz mozdulatok arra is képesek, hogy keményebben megdolgoztassák az egyes izmokat. A Pilatesen végzett kitörés például alaposan megedzi a farizmokat is. Az erősödés szempontjából pedig nem csak az számít, hogy minél nehezebb súlyzókkal végzed a megadott gyakorlatokat, hanem az, hogy szabályosan végezd el őket - még ha könnyebb súlyzókat is használsz.

Lehet, hogy izomépítésben más mozgásformák győznek, viszont a jóga és Pilates abban például segítenek, hogy nagyobb mozgástartományban végezhesd el a gyakorlatokat a teremben.

Mi a legjobb?

Ha elég bátor vagy, kipróbálhatsz többféle edzést is. A kulcs az, hogy megfelelően kombináld azokat. És azért, mert heti 1-2 alkalommal elmész jógázni, a többi nap pedig a teremben edzel, még nem fognak leépülni az izmaid. Cserébe viszont hajlékonyabbá válsz, rugalmasabbak lesznek az izmaid és nem fognak megrövidülni sem. Ja, és talán a legfontosabb, egyáltalán nem esik majd csorba a férfiasságodon.


Jöhet ezek után egy jó kis edzésterv?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Íme, Tom Hardy fekvőtámasz edzésterve, amit még Batman is megirigyelne
10 dolog, amit nem tudtál Lewis Hamiltonról

A címlapunkon szereplő Forma-1-es pilótáról rengeteg pletyka kering, pedig sokkal több van benne annál, éppen kivel jár.

A faterod miatt nem kockás a hasad?

Nem tudsz lefogyni? A faterod állhat a háttérben.

A hét táplálkozási tippje: Minden, amit a vegán étrendről tudni érdemes

Egyre népszerűbbé válik a vegán életmód, ám sokan attól tartanak, hogy ha mellőzik az összes állatii eredetű alapanyagot, az izmaikból is veszítenek. Ez igaz?

Lewis Hamilton: Az ember, aki 10 évesen megalapozta a karrierjét

Negyedik világbajnoki címe felé robog a brit pilóta.

Nehezen találsz párt? A 37 százalékos szabály a segítségedre lehet!

Ideje újragondolni a randizásról alkotott elképzeléseidet!

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft