5 dolog, amit meg kell változtatnod az étrendedben, ha izmosodni szeretnél

Szeretnél izomtömeget növelni? A súlyzós edzéseken kívül a táplálkozásodra is oda kell figyelned!

Szeretnél izomtömeget növelni? A súlyzós edzéseken kívül a táplálkozásodra is oda kell figyelned!

Ha az a célod, hogy minél izmosabban nézz ki, akkor valószínűleg első körben keresel egy olyan edzéstervet, amivel sikerülni fog. Ez eddig jó, hiszen a súlyzós edzés a legjobb módja annak, hogy növekedésre sarkalld az izmaidat.

Ennél többre vágysz és komoly tömeget szeretnél magadra szedni? Akkor érdemes az étrendedet is megváltoztatnod, mivel szükség van a megfelelő tápanyagokra ahhoz, hogy elkezdjenek fejlődni az izmaid.

A következő tippekkel tuti, hogy sikerülni fog!

Fogyassz sok fehérjét

A legfontosabb makrotápanyag izomépítéshez, mely szükséges az apró szakadások regeneráláshoz és az izmok építéséhez. Valószínűleg mindenkinek más mennyiségre van szüksége ahhoz, hogy izmosabb legyen, de van néhány alapszabály. Az egyik ilyen, hogy testsúly-kilogrammonként 1.6 grammot fogyassz belőle. A sovány húsok, halak, tojás tökéletesek erre a célra.

Fogyassz fehérjét a megfelelő időben

A szervezeted edzés után dolgozza fel leghatékonyabban a proteint, ekkor érdemes 20 gramm minőségi fehérjét elfogyasztanod: 250 ml görög joghurtot, 3 tojást vagy 50 gramm sovány húst. Ez a regenerációhoz is elengedhetetlen. Ezen kívül edzés előtt is érdemes valamilyen fehérjedús kaját enned.

Összességében több kalóriát kell bevinned!

Ennek hatására jobban is megy az edzés, mert sokkal energikusabb leszel. Egy átlagos, aktív életmódot folytató férfinak minnimum 2800 kalóriára van szüksége naponta, izomépítéshez ennél többre lehet szükség. Jó megoldás, ha a fehérje shake-eket is beiktatod az étrendedbe.

Kerüld a gyorsételeket!

Ez is nyilvánvaló, de a kalóriatöbbletet mindig minőségi, teljes értékű ételekkel kell bevinni, különben elhízol. A cukros, fehér lisztes, feldolgozott ételeket kerüld.

Egyél megfelelő mennyiségű szénhidrátot!

Az izmaid 35 g fehérjét képesek feldolgozni egyszerre, a többi kiürül. Ezért is érdemes a többletkalóriát mondjuk minőségi szénhidrátokat bevinned, például édesburgonyát és barna rizst. Ezek az edzésben is segítségedre lesznek, mert feltöltik a szervezeted glikogénraktárait.


A következő zöldségek proteinben gazdagok:

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A hét táplálkozási tippje: ezekben a zöldségekben van a legtöbb fehérje, szóval ott a helyük a tányérodon
A hét táplálkozási tippje: 5 szuper kaja, amit edzés előtt ehetsz

A következő edzés előtti snackek feltöltenek energiával és garantált, hogy elkerül utánuk a kajakóma.

5 dolog, ami nagyon feldühíti a nőket (még akkor is, ha ennek ellenkezőjét állítják)

Egy kis segítség: ne próbáld megnyugtani a barátnődet, ha épp szétveti az ideg.

Az almaecet beválik az akné kezelésére?

Ki szeretné, ha pattanásokkal kellene küzdenie felnőttként? Ha sajnos neked is ez a problémád, valószínűleg az összes létező terméket kipróbáltad már az akné ellen.

Egész nap a wc-n ülsz egy nagy piálás után? Ez lehet az oka!

Végre itt a magyarázat a kellemetlen probléma okára!

A nők szerint ezek a legszexibb ruhadarabok, amit csak egy férfi felvehet

Ezek alapján ideje feltűrnöd az ingujjaidat és gombos pólókat kellene viselned.

A hét edzéstippje: válledzés, amit a Szikla inspirált

A legközelebbi válledzéseden vesd be Dwayne Johnson gyakorlatait is a nagyobb delták érdekében.

Személyi edzőnk szerint az egyik legfontosabb egészségügyi mutató az inzulinérzékenységed

Nem hiszem, hogy bárki is tőlem hall először az inzulinrezisztenciáról. A mai világban a gyakorisága elképesztő (és egyre csak nő). Sokan egyenlőség jelet tesznek az inzulinrezisztencia és a 2-es típusú cukorbetegség közé, de a két dolog ne ugyanaz. Igaz, az inzulinrezisztencia a 2-es típusú diabétesz előszobája.

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

5 nyitóüzenet Tinderen, amivel garantáltan elvágod magad

Felejtsd el az emojikat és az egyszavas megszólításokat.

Conor McGregor nem vehet részt a következő UFC-s meccsén - saját magát szívatta meg

Már korábban is adódtak problémái heves természete miatt, Notorius most viszont saját magával tolt ki.

Most komolyan: mennyi az esély arra, hogy megáll a szíved szex közben?

Horrorisztikus arra gondolni, hogy szex közben nem bírja a szíved a terhelést és mentő visz el az ágyból. De mégis mennyi az esély arra, hogy ez bekövetkezzen?

5 rossz szokás, amit el kell felejtened ahhoz, hogy jövőre elérd a kitűzött céljaidat!

Ha sikerül leszoknod róluk, jövőre sokkal látványosabb eredményeket érhetsz el!

5 dolog, amit soha nem tesznek meg azok, akik egészséges kapcsolatban élnek

Ahogy az élet minden területén, a párkapcsolatokban is sokat tanulunk a szüleinktől.

Amellett, hogy tönkreteszi a kapcsolatod, a megcsalás az egészségedre sincs jó hatással

Nem csak a szakítás lehet a megcsalás negatív következménye.

A legbénább kifogás az, ha nincs időd edzeni! Be is bizonyítjuk!

A leggyakoribb ok az edzés kihagyására az, hogy valakinek nincs ideje rá.

Bréking: egy új kutatás szerint a férfiak is hamarosan képesek lesznek megtermékenyülni

Emlékszel még a Junior című filmre, amiben Arnold Schwarzenegger gyereket várt?

Ez a vállfájás leggyakoribb oka! Mutatjuk, hogyan kerüld el!

Ha már masszőrért kiáltasz, érdemes előbb megtudnod, valójában mi okozza a kellemetlen panaszokat!

Olvasd el ezeket is

Féláron jön házhoz a Men's Health magazinod!

Csak 1335 Ft