Tippek fogyáshoz- a személyi edző válaszol

A kérdés:
Unvári Máté személyi edző válaszol-hatékony tippek a fogyáshoz

Már nagyon régóta szeretnék lefogyni, és már nagyon sok mindent kipróbáltam az évek alatt. Jelenleg úgy döntöttem, hogy igyekszem mozogni rendszeresen, ilyeneket csinálok mint torna, elliptikus trénerrel való edzés, futás, bár ezt ritkábban mert nem szeretek futni. Az étkezésekre is próbálok figyelni, mindent eszek, de csak mértékkel. Sima fehér kenyeret is eszek, de 1 héten kb 4-5 szeletett. Szeretném megkérdezni, hogy hogyan fogyhatnék gyorsabban és eredményesebben, de egészségesen persze. Válaszotokat, válaszod előre is köszönöm!


A válasz:

Egy korábbi kérdezőnek hasonló információkra volt szüksége, olvasd át a rovatot, ott is találsz a kérdésedre választ.


A legnagyobb problémájuk a fogyni vágyóknak az, hogy csupán projektnek tekintik a testsúly redukálását. A legtöbb divatdiéta lehet, hogy rövidtávon használ, de hosszabb távon már hatástalan, nem lehet velük az elért eredményt fenntartani. Több fogyókúra program káros az egészségre, így anyagcsere problémákhoz (például a kettes típusú cukorbetegség kialakulásához) vezethet. Fontos, hogy az életmódodat alapjaiban változtasd meg. Figyelned kell a mozgásodra, táplálkozásodra, pihenésedre, stb.


Ha nagyobb súllyal rendelkezel, akkor futás helyett az ellptikus tréner, ARC tréner, Wave, kerékpár használatát javaslom, ha a ciklikus mozgásformákat preferálod. De azt ajánlom, hogy a teljes testet átdolgoztató funkcionális – integratív edzést is próbáld ki (TRX, GFlex, bootcamp, HIIT, stb.). A legjobb választás az lehet, ha egy héten részt veszel ellenállásos (konditermi) edzésen, végzel aerob munkát (az imént felsorolt kardio gépeken, vagy a szabadban), valamint egy magasabb intenzitású napot is tartasz.


Az étkezés az egyik sarokpontja a (zsírból való) fogyásnak. Elcsépelt, de nagyon fontos, hogy naponta többször, akár 6-8x is étkezz, mindig kis adagokat. Ne hagyd ki soha a reggelit. Minden étkezésed tartalmazzon valamilyen formában fehérjét. Tízóraira, uzsonnára egyél friss gyümölcsöt, zöldséget, vagy igyál meg egy fehérje turmixot. A fehér kenyeret, valamint a finomított pékárukat próbáld elkerülni. Naponta igyál 3-3.5l folyadékot, kerüld a cukrozott üdítőitalokat.


Eredményes fogyást kívánok!


Ungvári Máté


Rekreáció irányító MSc, személyi edző


Orlando Bloom gyilkos edzésterve biztos, hogy padlóra küld!

Az is kiderül, hogyan tökéletesítheted a húzódzkodást!

4 férfi, aki 30 éves kora előtt kezdett kopaszodni, elárulja, miért nem kell paráznod emiatt

A hajhullás mindenkit utolér. Egy kutatás szerint 35 éves korukra már a férfiak kétharmadának elkezd hullani a haja.

4 reggeli hiba, amivel simán tönkreteheted a napodat

Ezekre figyelj a nap első étkezésénél.

A rendszeres önkielégítés nemcsak az egészségednek, hanem az alakodnak is jót tesz! Mutatjuk, miért!

Felejtsd el, amit anyukád mondott - a maszturbálás az egészséges és boldog élet egyik kulcsa!

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft