Tippek fogyáshoz- a személyi edző válaszol

A kérdés:
Unvári Máté személyi edző válaszol-hatékony tippek a fogyáshoz

Már nagyon régóta szeretnék lefogyni, és már nagyon sok mindent kipróbáltam az évek alatt. Jelenleg úgy döntöttem, hogy igyekszem mozogni rendszeresen, ilyeneket csinálok mint torna, elliptikus trénerrel való edzés, futás, bár ezt ritkábban mert nem szeretek futni. Az étkezésekre is próbálok figyelni, mindent eszek, de csak mértékkel. Sima fehér kenyeret is eszek, de 1 héten kb 4-5 szeletett. Szeretném megkérdezni, hogy hogyan fogyhatnék gyorsabban és eredményesebben, de egészségesen persze. Válaszotokat, válaszod előre is köszönöm!


A válasz:

Egy korábbi kérdezőnek hasonló információkra volt szüksége, olvasd át a rovatot, ott is találsz a kérdésedre választ.


A legnagyobb problémájuk a fogyni vágyóknak az, hogy csupán projektnek tekintik a testsúly redukálását. A legtöbb divatdiéta lehet, hogy rövidtávon használ, de hosszabb távon már hatástalan, nem lehet velük az elért eredményt fenntartani. Több fogyókúra program káros az egészségre, így anyagcsere problémákhoz (például a kettes típusú cukorbetegség kialakulásához) vezethet. Fontos, hogy az életmódodat alapjaiban változtasd meg. Figyelned kell a mozgásodra, táplálkozásodra, pihenésedre, stb.


Ha nagyobb súllyal rendelkezel, akkor futás helyett az ellptikus tréner, ARC tréner, Wave, kerékpár használatát javaslom, ha a ciklikus mozgásformákat preferálod. De azt ajánlom, hogy a teljes testet átdolgoztató funkcionális – integratív edzést is próbáld ki (TRX, GFlex, bootcamp, HIIT, stb.). A legjobb választás az lehet, ha egy héten részt veszel ellenállásos (konditermi) edzésen, végzel aerob munkát (az imént felsorolt kardio gépeken, vagy a szabadban), valamint egy magasabb intenzitású napot is tartasz.


Az étkezés az egyik sarokpontja a (zsírból való) fogyásnak. Elcsépelt, de nagyon fontos, hogy naponta többször, akár 6-8x is étkezz, mindig kis adagokat. Ne hagyd ki soha a reggelit. Minden étkezésed tartalmazzon valamilyen formában fehérjét. Tízóraira, uzsonnára egyél friss gyümölcsöt, zöldséget, vagy igyál meg egy fehérje turmixot. A fehér kenyeret, valamint a finomított pékárukat próbáld elkerülni. Naponta igyál 3-3.5l folyadékot, kerüld a cukrozott üdítőitalokat.


Eredményes fogyást kívánok!


Ungvári Máté


Rekreáció irányító MSc, személyi edző


Legyél olyan izmos, mint a Baywatch sztárjai!

Ha a 30 fokos meleg nem jelezné eléggé, akkor most szólunk, hogy itt a nyár. És a strandszezon, ahol megmutathatod, miért dolgoztál keményen egész évben.

Melyik növényi tej a legjobb számodra?

A különböző növényi tejek egyre népszerűbbek, ám az tény, hogy nem mindegy, melyiket fogyasztod.

Erekciós előrejelzés: A nagylábujjad figyelmeztet, ha közel a baj

A köszvény gyakran kéz a kézben jár a merevedési zavarokkal.

Neked megy a 360 fokos fekvőtámasz?

Amikor már azt hitted, nem lehet nehezebb fekvőtámasz variáció az egykezesnél, Rob Sulaver személyi edző előállt egy új verzióval.

Ilyen volt a hétvégi DTM magyar futama

Kollégánk, Orosz Tamás fiával a Hungaroring felé vette az irányt, élményeiről pedig most beszámol nektek.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft