Mit tegyünk az elhízás ellen?

Napjainkban egyre többen küzdenek túlsúllyal, krónikus elhízással. A kérdés nem is esztétikai, sokkal inkább súlyos egészségügyi probléma, ami bizonyítottan több betegség kialakulásáért is felelős.

Napjainkban egyre többen küzdenek túlsúllyal, krónikus elhízással. A kérdés nem is esztétikai, sokkal inkább súlyos egészségügyi probléma, ami bizonyítottan több betegség kialakulásáért is felelős.

Kép

Vannak, akik a túlsúlyt egyenletesen, az egész testükön szedik fel. Mások főleg hasra híznak és sörhasat növesztenek, ez genetikai okokra is visszavezethető, de tehetünk ellene és kell is. A legveszélyesebb a hastájékon és a belső szerveken (zsigeri) lévő zsírréteg, ugyanis a hasi zsírszövetből sokkal több olyan anyag szabadul fel, amely nagyobb rizikót jelent a szív- és érrendszeri megbetegedésekre. Megoldás lehet egy teljes életmód váltás, ahol több fronton indítunk támadást a zsírpárnák ellen.

1. Étkezz tisztán A célod elérése érdekében a legfontosabb a helyes táplálkozás. Egyél fehérjedús ételeket, a szénhidrát bevitel legyen kontrolált és ne fogyassz sok zsírt. Kerüld a kész ételeket, inkább főzz magadra minden nap. Fogyassz magas rost tartalmú zöldségeket. A cukrokat, édesítőket, mesterséges adalékokat, fehér lisztet zárd ki az étkezésedből.2. Figyelj a bevitt kalória mennyiségéreA képlet nagyon egyszerű, ha több kalóriát viszel be mint amit a szervezeted elhasznál egy nap, akkor a kalória többlet zsír formájában raktározódni fog. Ha ennél kevesebb kalóriát veszel magadhoz -ugynevezett kalóriadeficit alakul ki- akkor be fog indulni a fogyás. Egy normál férfi alapanyagcseréje kb. 1800-1900 kcal, ez azt jelenti, hogy a szervezetünk ennyi kalóriát éget el egy nap nulla fizikai aktivitás mellett. A napi bevitt kalóriamennyiségedet igazítsd az aktivitási szintedhez.3. Egyél gyakrabban kis mennyiségetAz eddigi 3 nagy adagú étkezés helyett próbálj meg 5-6-szor kis adagot enni. Ezzel fel tudod gyorsítani az anyagcserét és a kis adagú étkezések nem is terhelik meg annyira az emésztőrendszert. Jobban fogod érezni magad.4. Mozogj rendszeresenSajnos egyre inaktívabbak vagyunk. Életünk egyre kényelmesebb és automatizált, nem vagyunk rákényszerítve a rendszeres mozgásra. A rendszeres sport és mozgás mindenkinek ajánlott. Edzéseinket igazítsuk életkorunkhoz és az edzettségi szintünkhöz. Az köztudott, hogy a sportolással kalóriát égetünk, az viszont már kevésbé ismert, hogy az edzésnek utolagos zsírégető hatása is van. Heti három edzéssel is tehetünk az egészségünkért és fogyhatunk, akinek ennél komolyabb céljai vannak vagy hamarabb szeretne eredményt elérni bizony több időt kell a mozgásra szánnia.

1. Étkezz tisztán

A célod elérése érdekében a legfontosabb a helyes táplálkozás. Egyél fehérjedús ételeket, a szénhidrát bevitel legyen kontrolált és ne fogyassz sok zsírt. Kerüld a kész ételeket, inkább főzz magadra minden nap. Fogyassz magas rost tartalmú zöldségeket. A cukrokat, édesítőket, mesterséges adalékokat, fehér lisztet zárd ki az étkezésedből.

2. Figyelj a bevitt kalória mennyiségére

A képlet nagyon egyszerű, ha több kalóriát viszel be mint amit a szervezeted elhasznál egy nap, akkor a kalória többlet zsír formájában raktározódni fog. Ha ennél kevesebb kalóriát veszel magadhoz -ugynevezett kalóriadeficit alakul ki- akkor be fog indulni a fogyás. Egy normál férfi alapanyagcseréje kb. 1800-1900 kcal, ez azt jelenti, hogy a szervezetünk ennyi kalóriát éget el egy nap nulla fizikai aktivitás mellett. A napi bevitt kalóriamennyiségedet igazítsd az aktivitási szintedhez.

3. Egyél gyakrabban kis mennyiséget

Az eddigi 3 nagy adagú étkezés helyett próbálj meg 5-6-szor kis adagot enni. Ezzel fel tudod gyorsítani az anyagcserét és a kis adagú étkezések nem is terhelik meg annyira az emésztőrendszert. Jobban fogod érezni magad.

4. Mozogj rendszeresen

Sajnos egyre inaktívabbak vagyunk. Életünk egyre kényelmesebb és automatizált, nem vagyunk rákényszerítve a rendszeres mozgásra. A rendszeres sport és mozgás mindenkinek ajánlott. Edzéseinket igazítsuk életkorunkhoz és az edzettségi szintünkhöz. Az köztudott, hogy a sportolással kalóriát égetünk, az viszont már kevésbé ismert, hogy az edzésnek utolagos zsírégető hatása is van. Heti három edzéssel is tehetünk az egészségünkért és fogyhatunk, akinek ennél komolyabb céljai vannak vagy hamarabb szeretne eredményt elérni bizony több időt kell a mozgásra szánnia.

5. Igyál vizet A víz csökkenti az éhségérzetet, segíti az emésztést, gyorsítja az anyagcserét és zsírégető hatása is van. Fogyassz naponta legalább 3-4 liter ásványvizet.

5. Igyál vizet

A víz csökkenti az éhségérzetet, segíti az emésztést, gyorsítja az anyagcserét és zsírégető hatása is van. Fogyassz naponta legalább 3-4 liter ásványvizet.

írta: Zákányi Zoltán /Blade Sport

Nagy, de nem erős - lehetséges?

Azt gondolom, aki konditeremben dolgozik edzőként, már minimum egyszer az életében (de inkább havi egyszer) találkozott olyan srácokkal, akik közlik, hogy ők nem akarnak nagyok lenni, csak erősek.

A vibráló karkötő, ami 30 másodperc alatt leszámol a stresszel

A TouchPoints hadat üzen a konstans idegeskedésnek.

A Szikla mutat 6 gyakorlatot, amiktől te is izmos lehetsz! Lesd el őket!

Dwayne Johsnon nagyon sok embert inspirál már csak a kinézetével is.

Kész, vége! Ennél jobb Tinderes profilkép nem létezik!

Mindenki tanulhat egyet s mást ettől a férfitól!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft