Mit tegyünk az elhízás ellen?

Napjainkban egyre többen küzdenek túlsúllyal, krónikus elhízással. A kérdés nem is esztétikai, sokkal inkább súlyos egészségügyi probléma, ami bizonyítottan több betegség kialakulásáért is felelős.

Napjainkban egyre többen küzdenek túlsúllyal, krónikus elhízással. A kérdés nem is esztétikai, sokkal inkább súlyos egészségügyi probléma, ami bizonyítottan több betegség kialakulásáért is felelős.

Kép

Vannak, akik a túlsúlyt egyenletesen, az egész testükön szedik fel. Mások főleg hasra híznak és sörhasat növesztenek, ez genetikai okokra is visszavezethető, de tehetünk ellene és kell is. A legveszélyesebb a hastájékon és a belső szerveken (zsigeri) lévő zsírréteg, ugyanis a hasi zsírszövetből sokkal több olyan anyag szabadul fel, amely nagyobb rizikót jelent a szív- és érrendszeri megbetegedésekre. Megoldás lehet egy teljes életmód váltás, ahol több fronton indítunk támadást a zsírpárnák ellen.

1. Étkezz tisztán A célod elérése érdekében a legfontosabb a helyes táplálkozás. Egyél fehérjedús ételeket, a szénhidrát bevitel legyen kontrolált és ne fogyassz sok zsírt. Kerüld a kész ételeket, inkább főzz magadra minden nap. Fogyassz magas rost tartalmú zöldségeket. A cukrokat, édesítőket, mesterséges adalékokat, fehér lisztet zárd ki az étkezésedből.2. Figyelj a bevitt kalória mennyiségéreA képlet nagyon egyszerű, ha több kalóriát viszel be mint amit a szervezeted elhasznál egy nap, akkor a kalória többlet zsír formájában raktározódni fog. Ha ennél kevesebb kalóriát veszel magadhoz -ugynevezett kalóriadeficit alakul ki- akkor be fog indulni a fogyás. Egy normál férfi alapanyagcseréje kb. 1800-1900 kcal, ez azt jelenti, hogy a szervezetünk ennyi kalóriát éget el egy nap nulla fizikai aktivitás mellett. A napi bevitt kalóriamennyiségedet igazítsd az aktivitási szintedhez.3. Egyél gyakrabban kis mennyiségetAz eddigi 3 nagy adagú étkezés helyett próbálj meg 5-6-szor kis adagot enni. Ezzel fel tudod gyorsítani az anyagcserét és a kis adagú étkezések nem is terhelik meg annyira az emésztőrendszert. Jobban fogod érezni magad.4. Mozogj rendszeresenSajnos egyre inaktívabbak vagyunk. Életünk egyre kényelmesebb és automatizált, nem vagyunk rákényszerítve a rendszeres mozgásra. A rendszeres sport és mozgás mindenkinek ajánlott. Edzéseinket igazítsuk életkorunkhoz és az edzettségi szintünkhöz. Az köztudott, hogy a sportolással kalóriát égetünk, az viszont már kevésbé ismert, hogy az edzésnek utolagos zsírégető hatása is van. Heti három edzéssel is tehetünk az egészségünkért és fogyhatunk, akinek ennél komolyabb céljai vannak vagy hamarabb szeretne eredményt elérni bizony több időt kell a mozgásra szánnia.

1. Étkezz tisztán

A célod elérése érdekében a legfontosabb a helyes táplálkozás. Egyél fehérjedús ételeket, a szénhidrát bevitel legyen kontrolált és ne fogyassz sok zsírt. Kerüld a kész ételeket, inkább főzz magadra minden nap. Fogyassz magas rost tartalmú zöldségeket. A cukrokat, édesítőket, mesterséges adalékokat, fehér lisztet zárd ki az étkezésedből.

2. Figyelj a bevitt kalória mennyiségére

A képlet nagyon egyszerű, ha több kalóriát viszel be mint amit a szervezeted elhasznál egy nap, akkor a kalória többlet zsír formájában raktározódni fog. Ha ennél kevesebb kalóriát veszel magadhoz -ugynevezett kalóriadeficit alakul ki- akkor be fog indulni a fogyás. Egy normál férfi alapanyagcseréje kb. 1800-1900 kcal, ez azt jelenti, hogy a szervezetünk ennyi kalóriát éget el egy nap nulla fizikai aktivitás mellett. A napi bevitt kalóriamennyiségedet igazítsd az aktivitási szintedhez.

3. Egyél gyakrabban kis mennyiséget

Az eddigi 3 nagy adagú étkezés helyett próbálj meg 5-6-szor kis adagot enni. Ezzel fel tudod gyorsítani az anyagcserét és a kis adagú étkezések nem is terhelik meg annyira az emésztőrendszert. Jobban fogod érezni magad.

4. Mozogj rendszeresen

Sajnos egyre inaktívabbak vagyunk. Életünk egyre kényelmesebb és automatizált, nem vagyunk rákényszerítve a rendszeres mozgásra. A rendszeres sport és mozgás mindenkinek ajánlott. Edzéseinket igazítsuk életkorunkhoz és az edzettségi szintünkhöz. Az köztudott, hogy a sportolással kalóriát égetünk, az viszont már kevésbé ismert, hogy az edzésnek utolagos zsírégető hatása is van. Heti három edzéssel is tehetünk az egészségünkért és fogyhatunk, akinek ennél komolyabb céljai vannak vagy hamarabb szeretne eredményt elérni bizony több időt kell a mozgásra szánnia.

5. Igyál vizet A víz csökkenti az éhségérzetet, segíti az emésztést, gyorsítja az anyagcserét és zsírégető hatása is van. Fogyassz naponta legalább 3-4 liter ásványvizet.

5. Igyál vizet

A víz csökkenti az éhségérzetet, segíti az emésztést, gyorsítja az anyagcserét és zsírégető hatása is van. Fogyassz naponta legalább 3-4 liter ásványvizet.

írta: Zákányi Zoltán /Blade Sport

Videó! A középsulis futó inkább lelapátolta a havat a pályáról, futópadon futás helyett

A hó nem lehet akadály, ha profi és elkötelezett sportoló vagy. A legtöbb 18 évesnek a nagy hó annyit jelent, hogy kicsit tovább időzhet el otthon.

Teljes testet átmozgató bemelegítés 2 perc alatt

Biztosítsd be a győzelmedet a következő gyakorlatokkal!

15 szurkolócsaj, akiket megéri bekövetni instán

Az NFL egyik fénypontja a szurkolócsajok produkciója.

Mi rossz a vérképedben?

A múlt héten leírtam, hogy milyen vizsgálatokat érdemes végezni így az év elején, ha egészségesek akarunk lenni, ill. célunk a testünk átalakítása. A DEXA-val történő testösszetétel mérést ki is veséztük, most jöjjön a másik: a standard vérkép.

A tiéd mennyire gáz? Ezt gondolják a nők az alsógatyádról

Ha még mindig a 3 évvel ezelőtt vásárolt gatyákban parádézol, lehet, hogy érdemes beszerezned 1-2 új darabot.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft