Miért a nehéz súlyzókkal végzett edzés és a sok evés a fogyás legjobb módja?

Ahhoz, hogy fogyj, kalóriadeficitre van szükséged. Ez igaz, egyszerű matek és egy kis tudomány. Elérheted úgy is, ha kevesebbet eszel és többet edzel.

Ahhoz, hogy fogyj, kalóriadeficitre van szükséged. Ez igaz, egyszerű matek és egy kis tudomány. Elérheted úgy is, ha kevesebbet eszel és többet edzel.

Ennek eredményeképp sokan olyan programokat választanak, ahol keményen kell diétázni és még keményebben edzeni. Hatásosak ezek a módszerek, de hosszútávon kevésbé. Mert ki lenne az, aki sokáig sanyargatná magát?

Egy másik megközelítés szerint ne zsírégető és zsírcsökkentő megoldásként, hanem izommegtartóként érdemes gondolni a hasonló étrendekre és edzéstervekre. A lényeg, hogy minél több izmot megtarts, hogy jól nézz ki és a nagyobb izomtömegnek hála több kalóriát égess.

Sokan az első módszer követői közül az izmaikat is elveszítik, így gyengébbek és kisebbek lesznek. Megmutatjuk, mi az okosabb választás:

Az edzés rengeteg hosszútávú és rövidtávú hatással rendelkezik a szervezetedre: javul a vérkeringésed, szívműködésed, gyorsul az anyagcseréd, csökken a nyugalmi pulzusod, kevésbé leszel stresszes, erősebbé válnak a csontjaid, stb. Az étrend változtatása már kevésbé hoz hasonló eredményeket. A régi stílusú erősítő edzést érdemes előtérbe helyezni, még akkor is, ha a zsírégetés a cél, hiszen az izmokat muszáj megtartani.

A guggolás, deadlift és fekvenyomás - vagyis az összes összetett gyakorlat), kevés ismétlésszámmal végezve (3-6) hatásos lehet. Ilyenkor több izomrost aktivizálódik és az idegrendszered is képes megtartani a korábban megszerzett erőd. A magasabb ismétlésszámmal végzett anyagcsere-gyorsító edzéseket sem szabad kifelejteni, ugyanakkor inkább az állóképességed javítására koncentrálj ezeknek a gyakorlatoknak az elvégzése közben.

Mindkét megközelítés fontos, viszont az alacsony ismétlésszámú, erősítő gyakorlatok, melyeket az izmok megtartására fejlesztettek ki, kevesebb figyelmet kapnak. Abba is gondolj bele, hogy egyik módszert sem tudod követni, ha túlságosan magas a kalóriadeficit, hiszen muszáj, hogy valamiből energiát nyerj, bármilyen edzést is végzel. Épp ezért fontos, hogy a minőségre törekedj: fogyassz minőségi szénhidrátot, fehérjét, zöldségeket. Így az izmaidból kevesebbet fogysz, ráadásul lesz energiád az edzésre!

Röviden:

  1. A kevesebb, de célzott gyakorlatok is segítenek a zsírégetésben.
  2. Az étrend megváltoztatása inkább legyen rövidtávú, ne években gondolkodj.
Olvasd el ezt is!
Egész életedben rosszul fújtad az orrod! Mutatjuk, hogy csináld!

Amikor bedugul az orrod, eszedbe jutnak a régi szép idők, amikor még könnyen tudtál levegőt venni. Azonban az erőlködés és a folyamatos orrfújás nem vezet mindig megfelelő eredményre.

A nyári öltönyviselés 7 legjobb módja

Nyáron, a meleg miatt sokaknak nem hiányzik az öltöny, ez teljesen érthető. Pedig sok munkahelyre 30 fokban is öltönyben kell menni, nincs mese, ez a szabály, ennek kell megfelelni.

73 az új 37! Interjú Gellért Józseffel, a 73 éves testépítővel

Gellért József nem az az átlagos nagypapa. Idén lesz 73, de ez senkinek sem jutna eszébe róla az utcán. Amellett, hogy rendszeresen fut, hetente ötször edz, és két évvel ezelőtt – tehát 70 évesen! – remek helyezést ért el az EBFF Testépítő Európa-bajnokságon. Használd a történetét motivációként!

Jason Statham 5 legjobb filmje

A 80-as években Schawrzenegger, Stallone és Bruce Willis voltak a legmenőbb akcióhősök.

A tudomány szerint a jófiúknak több szexben van részük

Már hallhattad, hogy a nők jobban vonzódnak a rosszfiúkhoz, azonban több kutatás éppen ennek ellenkezőjét támasztja alá.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft