Miért a nehéz súlyzókkal végzett edzés és a sok evés a fogyás legjobb módja?

Ahhoz, hogy fogyj, kalóriadeficitre van szükséged. Ez igaz, egyszerű matek és egy kis tudomány. Elérheted úgy is, ha kevesebbet eszel és többet edzel.

Ahhoz, hogy fogyj, kalóriadeficitre van szükséged. Ez igaz, egyszerű matek és egy kis tudomány. Elérheted úgy is, ha kevesebbet eszel és többet edzel.

Ennek eredményeképp sokan olyan programokat választanak, ahol keményen kell diétázni és még keményebben edzeni. Hatásosak ezek a módszerek, de hosszútávon kevésbé. Mert ki lenne az, aki sokáig sanyargatná magát?

Egy másik megközelítés szerint ne zsírégető és zsírcsökkentő megoldásként, hanem izommegtartóként érdemes gondolni a hasonló étrendekre és edzéstervekre. A lényeg, hogy minél több izmot megtarts, hogy jól nézz ki és a nagyobb izomtömegnek hála több kalóriát égess.

Sokan az első módszer követői közül az izmaikat is elveszítik, így gyengébbek és kisebbek lesznek. Megmutatjuk, mi az okosabb választás:

Az edzés rengeteg hosszútávú és rövidtávú hatással rendelkezik a szervezetedre: javul a vérkeringésed, szívműködésed, gyorsul az anyagcseréd, csökken a nyugalmi pulzusod, kevésbé leszel stresszes, erősebbé válnak a csontjaid, stb. Az étrend változtatása már kevésbé hoz hasonló eredményeket. A régi stílusú erősítő edzést érdemes előtérbe helyezni, még akkor is, ha a zsírégetés a cél, hiszen az izmokat muszáj megtartani.

A guggolás, deadlift és fekvenyomás - vagyis az összes összetett gyakorlat), kevés ismétlésszámmal végezve (3-6) hatásos lehet. Ilyenkor több izomrost aktivizálódik és az idegrendszered is képes megtartani a korábban megszerzett erőd. A magasabb ismétlésszámmal végzett anyagcsere-gyorsító edzéseket sem szabad kifelejteni, ugyanakkor inkább az állóképességed javítására koncentrálj ezeknek a gyakorlatoknak az elvégzése közben.

Mindkét megközelítés fontos, viszont az alacsony ismétlésszámú, erősítő gyakorlatok, melyeket az izmok megtartására fejlesztettek ki, kevesebb figyelmet kapnak. Abba is gondolj bele, hogy egyik módszert sem tudod követni, ha túlságosan magas a kalóriadeficit, hiszen muszáj, hogy valamiből energiát nyerj, bármilyen edzést is végzel. Épp ezért fontos, hogy a minőségre törekedj: fogyassz minőségi szénhidrátot, fehérjét, zöldségeket. Így az izmaidból kevesebbet fogysz, ráadásul lesz energiád az edzésre!

Röviden:

  1. A kevesebb, de célzott gyakorlatok is segítenek a zsírégetésben.
  2. Az étrend megváltoztatása inkább legyen rövidtávú, ne években gondolkodj.
Olvasd el ezt is!
Tedd golyóállóvá a hátad!

Tudtad, hogy a törzsednél több mint két tucat izom található? Minél erősebbek, annál könnyebben stabilizálják és védik a gerinced.

Itt a jövő: megnyílik az első kávézó, ahol robotok elégítik ki orálisan a vendégeket

Fizetnél 22.000 forintot egy kávéért? Na és egy olyanért, amihez kapsz egy orális kényeztetést egy szexrobottól?

6 tipp - tedd ezt, ha teleetted magad

Miről szól a karácsony? A legtöbb helyen a test jelzéseinek figyelmen kívül hagyásáról (ez az 1 szelet még belémfér), a nagy zabálásról.

Ez a srác több mint 200 méteres magasságban teker

Az osztrák trialos, Fabio Wibmer csak 21 éves, de nagyon vakmerő.

Edzés=jobb szex - ezért kellene többször edzeni a csajoddal

Az edzés sokat lendíthet a szexuális életeden fizikálisan és mentálisan is.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés