Miért a nehéz súlyzókkal végzett edzés és a sok evés a fogyás legjobb módja?

Ahhoz, hogy fogyj, kalóriadeficitre van szükséged. Ez igaz, egyszerű matek és egy kis tudomány. Elérheted úgy is, ha kevesebbet eszel és többet edzel.

Ahhoz, hogy fogyj, kalóriadeficitre van szükséged. Ez igaz, egyszerű matek és egy kis tudomány. Elérheted úgy is, ha kevesebbet eszel és többet edzel.

Ennek eredményeképp sokan olyan programokat választanak, ahol keményen kell diétázni és még keményebben edzeni. Hatásosak ezek a módszerek, de hosszútávon kevésbé. Mert ki lenne az, aki sokáig sanyargatná magát?

Egy másik megközelítés szerint ne zsírégető és zsírcsökkentő megoldásként, hanem izommegtartóként érdemes gondolni a hasonló étrendekre és edzéstervekre. A lényeg, hogy minél több izmot megtarts, hogy jól nézz ki és a nagyobb izomtömegnek hála több kalóriát égess.

Sokan az első módszer követői közül az izmaikat is elveszítik, így gyengébbek és kisebbek lesznek. Megmutatjuk, mi az okosabb választás:

Az edzés rengeteg hosszútávú és rövidtávú hatással rendelkezik a szervezetedre: javul a vérkeringésed, szívműködésed, gyorsul az anyagcseréd, csökken a nyugalmi pulzusod, kevésbé leszel stresszes, erősebbé válnak a csontjaid, stb. Az étrend változtatása már kevésbé hoz hasonló eredményeket. A régi stílusú erősítő edzést érdemes előtérbe helyezni, még akkor is, ha a zsírégetés a cél, hiszen az izmokat muszáj megtartani.

A guggolás, deadlift és fekvenyomás - vagyis az összes összetett gyakorlat), kevés ismétlésszámmal végezve (3-6) hatásos lehet. Ilyenkor több izomrost aktivizálódik és az idegrendszered is képes megtartani a korábban megszerzett erőd. A magasabb ismétlésszámmal végzett anyagcsere-gyorsító edzéseket sem szabad kifelejteni, ugyanakkor inkább az állóképességed javítására koncentrálj ezeknek a gyakorlatoknak az elvégzése közben.

Mindkét megközelítés fontos, viszont az alacsony ismétlésszámú, erősítő gyakorlatok, melyeket az izmok megtartására fejlesztettek ki, kevesebb figyelmet kapnak. Abba is gondolj bele, hogy egyik módszert sem tudod követni, ha túlságosan magas a kalóriadeficit, hiszen muszáj, hogy valamiből energiát nyerj, bármilyen edzést is végzel. Épp ezért fontos, hogy a minőségre törekedj: fogyassz minőségi szénhidrátot, fehérjét, zöldségeket. Így az izmaidból kevesebbet fogysz, ráadásul lesz energiád az edzésre!

Röviden:

  1. A kevesebb, de célzott gyakorlatok is segítenek a zsírégetésben.
  2. Az étrend megváltoztatása inkább legyen rövidtávú, ne években gondolkodj.
Olvasd el ezt is!
Őszinte vallomás! 9 dolog, amire a férfiak nem merik megkérni a párjukat az ágyban

Mindegy, mennyire jó a szex a pároddal, lehet, hogy nem nyílsz meg előtte teljesen. Vannak olyan fantáziák, amikről még a férfiaknak is nehéz beszélni - pedig nem is annyira elvetemültek.

Hány éves vagy? Ha ennyi, a nők nem akarnak veled szexelni

Ha a szexuális preferenciákról van szó, a kor nem pusztán egy szám, hanem akár egy akadály is lehet.

Őrült módszerek a férfiak nemi szervének megváltoztatására

Meglepő, de rengeteg férfi elégedetlen a péniszével. Annyira sokan vannak, hogy egy millió dolláros üzletág is épült a férfiak nemi szervének tökéletesítésére. A tablettáktól kezdve a péniszpumpákig és műtétekig már rengeteg módszerrel növelhető a szerszám hossza, vagy átmérője.

Turbózd fel az agyadat a megfelelő ételekkel: ezeket edd, és a hatás nem marad el!

Szeretnéd, hogy jobb legyen a memóriád, könnyebb legyen a munka, a tanulás? Válogasd meg az ételeidet!

5 jel, hogy boldogtalan vagy a kapcsolatodban (akkor is, ha azt hiszed, hogy nem)

Nem egy ember esett már bele abba a hibába, hogy rossz okból marad egy kapcsolatban: fél kilépni belőle, vagy egyszerűen észre sem veszi, hogy rossz hatással van rá. Ha az alábbi jeleket tapasztalod magadon, valószínűleg nem tesz boldoggá a párkapcsolatod…

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft