Izmosodnál? Ha ezt a pár dolgot betartod, eléred a célodat!

edzés,izomépítés
Forrás: Getty Images

Ha a fogyás a cél, biztosan jól tudod, hogy legfőképp a cukrokat és a fehérlisztes ételeket kellene mellőznöd, de mi a helyzet akkor, ha izmosodni szeretnél?

Lemész a legközelebbi edzőterembe, és nagy súlyokkal dolgozol, mert az izomépítés a cél? Sajnos ez a legtöbb esetben kevés, mert ahhoz, hogy zsírt égess és izmot építs egyszerre, sokkal több dolognak kell klappolnia: kőkeményen kell edzened, méghozzá rendszeresen, jól kell regenerálódnod, sokat kell aludnod, és megfelelően kell feltöltened energiával a testedet - vagyis az étkezés is elemi fontosságú!

Brittany Linn, a Mount Sinai Kórház klinikai táplálkozási koordinátora nemrég beszámolt arról, hogy pontosan miknek kellene szerepelni az étrendedben ahhoz, hogy garantáltan izmot építs.

A szakember a következő 4 dologra hívta fel a figyelmet:

Időzítés

Nagyon nem mindegy, mikor eszel edzés ELŐTT! Ahhoz, hogy a test optimálisan tudjon az edzésre koncentrálni, 1-3 órával mozgás előtt kellene enni, így biztos, hogy még nem az emésztésre koncentrál a szervezet, viszont az energiaraktárak fel vannak töltve. Nyilván az 1-3 óra függ attól, mit eszel, mert a tápláló, nehezebb ételt érdemes korábban megenni, mint mondjuk a banánt vagy az aszalt gyümölcsöket.

Ezt edd edzés előtt

Ha nem tudod, hogy egy bögre granola vagy a saláta tesz -e jót a pocakodnak edzés előtt, akkor a szakember szerint válassz olyasmit, aminek magas a szénhidrát, és alacsony a fehérjetartalma. A gyümölcs joghurttal, vagy egy szelet teljes kiőrlésű kenyér mogyoróvajjal, esetleg banánnal remek választás!

étkezés,fehérje,joghurt
forrás: pexels.com

Így egyél, ha vége az edzésnek

Nem elég, hogy fontos edzés előtt is enni azért, hogy legyen elég energiád, a mozgás után is kell a táplálék. Próbálj meg az edzés után 30 percen belül enni valamit, plána akkor, ha kemény perceken vagy túl: ekkor viszont válassz valami magas fehérjetartalmú ételt kevés szénhidráttal, ezek ugyanis segítenek az izmok újraépítésében. Egy fehérjeturmix tökéletes választás!

Figyelj a tápanyagokra!

Te aztán nagyon számon tartod, mennyi zsírt, fehérjét és szénhidrátot eszel, és a kalóriákat is számolod? Brittany szerint fontos tudatosítani magadban, hogy mindhárom ételcsoport elengedhetetlen az izomépítéshez, és csak akkor kap elég tápanyagot a szervezet, ha egyiket sem hagyod ki. A szénhidrátok energiát adnak, a fehérje az izomépítéshez nagyon fontos: a csirke, a hal, a szója, a bab, a dió és a tojás a szekember szerint a lehető legjobb fehérjeforrások. És bár a zsíroknak rossz hírük van, ezek is kellenek az izmok állapotának a védelméhez és a regenerálódáshoz: táplálékokat szállítanak a sejtekbe, és segítik a fehérjékből származó aminosavak beépülését az izomszövetekbe.

Olvasd el ezt is!

Hidratálj!

Inni, inni, inni - ez az izmoknak is nagyon lényeges! A szakértő szerint edzés előtt 1-2 órával, és rögtön utána is fontos elfogyasztani 2-3 pohár vizet. Persze a pontos szám függ az általad végeztt edzéstől, az életkortól, a testsúlytól - de egy kemény futás vagy olyan edzés után, amikor nagyon sokat izzadsz, törekedj a mielőbbi, alapos hidratálásra!

Végül van még egy fontos tanács, amit érdemes megfogadnod:

A fentieket nem árt betartani, de minden attól függ, hogy működik a tested, milyen az anyagcseréd, az emésztésed, és mi az, amitől tényleg jól érzed magad!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A legrosszabb ételek izomnöveléshez
Tovább olvasok
Ez a 4 hetes zsírégető edzés formába hoz a nyárra!

Legyél fit ezzel a dinamikus programmal és vedd le bátran a pólód a strandon!

A pegán diéta az új trend! De vajon egészséges?

A pegán, azaz a paleo-vegán diéta egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Az étrend azt állítja, hogy segít a fogyásban, jól érzed magad tőle és egészséges. Utánajártunk!

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Ezeknél a forgatókönyveknél nem probléma, ha SMS-ben szakítasz

Semmi baj nincs az üzenetben való szakítással, amíg követed az instrukcióinkat.

3 férfi, akinek feltették A kérdést

Ki mondta, hogy mindenképpen neked kell letérdelni?

Ez az 5 étel a legjobb a szívednek

Egészségesen szeretnél élni? Ezeket a kajákat vedd bele az étrendedbe!

„Csak egy chipset eszem!” Megmondjuk, miért nem jön össze soha

Egy tanulmány szerint a ropogós ételek hangja miatt eszünk túl sokat belőlük.

Üres pisztoly - avagy "terjed" a férfi meddőség

Friss vizsgálatok szerint zuhan a spermaszámunk. És ez a kérdés mindannyiunkat érint, függetlenül attól, akarunk-e családot vagy sem.

Hogyan építsd fel az edzésedet, hogy sikeres legyen?

Ha valódi eredményeket szeretnél elérni, akkor okosan kell összeállítanod az edzésterved!

Három ember elmeséli, hogy milyen volt nekik az első gruppen szex

„Miután végeztünk, ettünk egy pizzát és addig bújtunk, amíg el nem aludtunk.”

Szeretsz a szabadban edzeni? Budapesten már kint is kondizhatsz!

Most profi edzők is segítenek a helyes kivitelezésben. Mire vársz még?

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Tényleg olyan rossz dolog a szénhidrát?

A szénhidrát nem ördögtől való dolog. Sőt, elengedhetetlen.

Gyorsan el szeretnél aludni? Próbáld ki ezt az 5 dolgot!

Próbáld ki a lenti példákat és aludj el sokkal gyorsabban, sőt, tovább is fogsz tudni pihenni.

Flow élmény, tudatosság, laza félmaraton - így fejleszt a Scitec Institute programja

Kollégánk bő egy hónapig tesztelte a professzionálisan összerakott programot, hogy fejlessze futótechnikáját, célirányosan étkezzen és ezekkel jobb eredményeket érjen el. Kifaggattuk, milyen tapasztalatokkal zárta a felkészülést.

Ilyen gyorsan csináld szex közben! A csajod imádni fogja!

Nem kell sokat tenned azért, hogy a partnered eljuttasd a csúcsra.

Az izom, amire valóban szükség van a szemkápráztató bicepszhez!

Nagyobb bicepszet tudsz növeszteni a felkari izmokra fókuszálva.

Vajon a körülmetélés javítja a szexuális élményt?

Sokan tűnődtek már azon, hogy azok élvezik jobban a szexet, akik körül vannak metélve, vagy azok, akik nem?

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem