Hős leszel, vagy túlélő? Salzkammergut Trophy 2016

Bármerre fordulok, magyar beszédet hallok. Rengetegen érkeztek megint az idei Salzkammergut Trophy hegyikerékpáros maratonra. Nagy hagyománya van már Magyarországon is ennek a híresen hosszú és szép tájon kanyargó versenynek, és ismét nagyon sok magyar bringás érkezett a Hallstatti-tó mellett található Bad Goisernbe. A Trophy minden évben július elején kerül megrendezésre, idén már a 19. alkalommal.

Bármerre fordulok, magyar beszédet hallok. Rengetegen érkeztek megint az idei Salzkammergut Trophy hegyikerékpáros maratonra. Nagy hagyománya van már Magyarországon is ennek a híresen hosszú és szép tájon kanyargó versenynek, és ismét nagyon sok magyar bringás érkezett a Hallstatti-tó mellett található Bad Goisernbe. A Trophy minden évben július elején kerül megrendezésre, idén már a 19. alkalommal.

Én is még három versenyző társammal osztottam meg az utazás és a szállás költségeit. Sokáig érlelődött bennem, míg tavaly végre be mertem vállalni az ultra hosszúságú „A” távot, melynek során több mint 210km-t kell tekerni majd 8000 m szintkülönbséget megmászva, olyan ikonikus helyeket érintve, mint az Ewige Wand sziklafalba vájt alagutas ösvény, illetve az extrém meredek Salzberg emelkedője. Idén „csak” a 120km-es távot választottam, mert a szállásunk távolabb esett a rajttól, így nem vállaltam a kora hajnali kelést, hogy már 5 órakor elrajtoljak. Ismertem már ezt a pályát is, hiszen 2012-ben már mentem rajta, igaz hogy más biciklivel és áttétellel és óvatosan, mint első bálozó. Akik a 210-es távban gondolkodnak, azoknak érdemes még időben helyben foglalni szálláshelyet.

Kép

A „B” 120km-es táv idén is a master, azaz 30 év feletti korú versenyzők Európa bajnoksága is volt egyben, azaz garantált volt a nagy tempó és az erős mezőny. Volt, aki panaszkodott a délelőtti esőre és borús időre, és személy szerint jobban örültem ennek, mintha a forró napon főződünk meg. Szintén tavalyi tapasztalataimból kiindulva csak energiazseléket táraztam be az útra, mert menet közben elég sűrűn és pazar kínálattal vártak a frissítőpontokon. Ekkora távon nem csak a gyorsaság, hanem inkább az állóképesség és az okos erőbeosztás számít. Ellenben túlzott lassúságot is kizárással „díjazzák”, azaz több helyen van limitidő-mérés, hogy mindenki még az esti sötétség beállta előtt visszaérjen a célba. Természetesen azok számára, akiknek ez a két táv túl soknak érződik, lehetőségük van akár 22km-től 76km-ig több rövidebb verseny közül is választani. Tévedés ne essék, ezeken sem könnyebb igazán jól teljesíteni, mert itt jóval nagyobb a tempó. Azoknak, akiknek nem Bad Goisern-ben van a rajthelyük, ingyenes vonathasználatot biztosítanak a rendezők. A nevezéshez egy tésztaparti kupon is jár, melyet elfogyaszthatunk akár a verseny előtti napon, vagy célba érkezés után is. Pénteken ingyenes belépőjű diszkó, míg a többi napon ünnepélyes díjkiosztó az esti program.

Nézd meg a galériánkat>9 kép

A verseny végén minden teljesítő nagyon szép emlékpólót is kap. Az extrém távon indulók túlélő, míg a többiek salzkammerguti hős felirattal.

Ezen kívül a rendezvény nem csak a versenyből, hanem mindig temérdek újdonságot felvonultató kerékpáros expóból is áll. Érdemes ide mindig némi költőpénzzel érkezni, mert gyakran igazán akciósan árult bringákra, alkatrészekre, vagy kiegészítőkre bukkanhatunk.

Nem véletlenül telik be minden évben a nevezők listája, hisz ennyire sokrétű és színvonalas egynapos alpesi maratont nem nagyon találni a közelben. Ha kedvet kaptál, érdemes időben elintézni a nevezést és a szállást, mert előbbi az előnevezőknek olcsóbb, utóbbi meg egyre kelendőbb, ahogy közeledik az esemény időpontja. Bővebb, sőt magyar nyelvű információt is ezen az oldalon találtok.

Fotók: Bikeboard.at és Sportograph

Kép
7 fogyókúrás tipp, hogy kevesebb kalóriát egyél!

Nyilván úgy is le lehet fogyni, hogy naponta megeszel egy Snickers-t, de a súlyveszteség minősége is számít- ki vágyik vézna testalkatra és satnya izmokra? A fogyás titka: egyél kevesebbet és égess több kalóriát.

A 30 másodperces nyújtás, amit minden reggel el kellene végezned

Nem kell órákig jógáznod ébreéds után ahhoz, hogy javíts a mobilitásodon. Egy félperces nyújtás is sokat segíthet abban, hogy bemelegítsd az izmaid és az ízületeid.

Mit árul el rólad az, hogy milyen alsógatyát hordasz?

A nőknek minden mozdulatod dekódolni kell, hiszen a férfit a döntései határozzák meg. A legapróbb részletek, például az, hogy milyen alsónadrágot hordasz, is kihathatnak arra, mekkora sikered lesz este.

A legrosszabb ételek izomnöveléshez

Kemény az edzésrved, heti 5-ször lemész gyúrni, de nem izmosodsz? Mit eszel?

Golyóbotox -miért használja egyre több férfi?

A férfiak nem tesznek ilyet! Persze, álmodban. Állítólag jövőre ez lesz az új őrület, amit sokan kipróbálnak majd.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés