Ilyen volt a hétvégi DTM magyar futama

Kollégánk, Orosz Tamás fiával a Hungaroring felé vette az irányt, élményeiről pedig most beszámol nektek.

Kollégánk, Orosz Tamás fiával a Hungaroring felé vette az irányt, élményeiről pedig most beszámol nektek.

A Men's Heath főszerkesztője és a Porsche Hungária jóvoltából volt alkalmam kilátogatni a hétvégi Német Túraautó Bajnokság magyarországi futamára.

Vasárnap 12 óra körül értünk ki a fiammal a Hungaroringre. Hatalmas tömeg fogadott minket már a pálya környékén, de a szervezők jóvoltából gördülékenyen ment a parkolás és a bejutás a ring területére.

Amikor kiérkeztünk, hatalmas hangerővel kisérve futották időmérő köreiket a német túraautók. Gyorsan el is foglaltuk helyünket a célegyenes végén lévő lelátón. Amitől azonnal elkerekedtek a szemeim az az volt, hogy mennyire későn fékeznek a versenyautók a célegyenes végén lévő kanyar előtt. Utána pedig az íven úgy mentek végig, mintha egy zsinóron húzták volna őket. Semmi megingás, megcsúszás.

Kép

A nagy túraautók időmérője után következett a TCR bajnokság vasárnapi futama. Ezen a versenyen magyar győzelem született Tasi Attila jóvoltából, a nézők legnagyobb örömére, amit állva tapsolással háláltunk meg a futam befejeztekor.

Egy hosszabb szünet következett a versenyek közt, amit a szervezők különböző programokkal hidaltak át. Többek közt volt gyártói felvonulás gyönyörű utcai autókkal, boxutca látogatás és a kiválasztottaknak autóztatás a versenyautókkal.

Fiam és én átsétáltunk a paddokba - kihasználva a szünetet - és megcsodáltuk a csapatok kamionjait, aztán azokat a túrautókat is, amikhez odafértünk a boxokban. Igyekeznünk kellett, hogy visszaérjünk a helyünkre a DTM rajtjára. Negyed négykor elkezdődött az egy órán át tartó küzdelem, amit a versenyzők 500 lóerős gépeikkel együtt vívtak egymás ellen. A rajt után nagy csata alakult ki az első kanyarnál, de kisebb koccanásokon kívül nem történt semmi nagy probléma. Ahogy elhaladt a mezőny, éreztük a semmivel össze nem keverhető, a repülőgépek hajtóanyagához hasonló illatot. Ezt legalább annyira szeretem, mint az égett gumi szagát a driftversenyeken. A futam elején az autók gyakran változtatták helyezésüket a folyamatos gumicseréknek köszönhetően. Ebben a versenysorozatban egyébként általam máshol nem látott módon minden autó hátsó, oldalsó ablakában egy jól látható kijelző van, amin folyamatosan az autó épp aktuális helyezése látható. Így jól követhető, hogy ki, hol áll a sok boxkiállásnak köszönhető kavarodás ellenére is. Az utolsó körökre látszott az egyre nagyobb igyekezet a helyezések megtartásáért, illetve javításáért.

Kép

Végül az első három helyezett két AUDI-t és egy BMW-t vezető pilóta lett.

Név szerint:

1. Rene Rast GER Audi Sport Team Rosberg RS 5 DTM
2. Mattias Ekstrom SWE Audi Abt Sportsline RS 5 DTM
3. Maxime Martin BEL Team RBM BMW M4 DTM

A verseny után még egyszer átmenünk a paddokba és a célegyenes lelátói mögötti kiállítási területekre, ahol megcsodáltuk a három versenyben résztvevő autógyártók kiállított autócsodáit.

A látottakkal megelégedve indultunk haza a Hungaroring aszfaltcsíkja mellől, azzal a tudattal, hogy egy ilyen színvonalas versenyt szívesen megnéznénk a jövőben is.

Brutálisan kigyúrt vegán testépítők, akiket megéri bekövetni Instán

Ők az élő bizonyítékai annak, hogy anélkül is lehetsz izmos, hogy húst és állati eredetű termékeket ennél.

Időhiányban szenvedsz? Nyomd le otthon ezt a súlyzós edzést!

Csak egy pár egykezes súlyzóra és 15 percre lesz szükséged hozzá!

Mi a leghatékonyabb fegyver a felesleges kilók ellen?

Az ételek, illetve az étrend kalóriatartalma régóta a fogyni vágyók elsődleges fókusza. Ha úgy tetszik, a központi direktíva az, hogy „együnk kevesebbet, mozogjunk többet” (tehát csökkentsük a bevitt kalóriák mennyiségét és növeljük az elégetett kalóriák mennyiségét), ha fogyni szeretnénk.

Egész évben csobbanhatsz a Palatinus strandon!

Ha a Palatinus strandra eddig csak nyáron mentél, van egy jó hírünk: idén már ez a fürdő sem zárja be kapuit szeptemberben.

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft