Ilyen volt a hétvégi DTM magyar futama

Kollégánk, Orosz Tamás fiával a Hungaroring felé vette az irányt, élményeiről pedig most beszámol nektek.

Kollégánk, Orosz Tamás fiával a Hungaroring felé vette az irányt, élményeiről pedig most beszámol nektek.

A Men's Heath főszerkesztője és a Porsche Hungária jóvoltából volt alkalmam kilátogatni a hétvégi Német Túraautó Bajnokság magyarországi futamára.

Vasárnap 12 óra körül értünk ki a fiammal a Hungaroringre. Hatalmas tömeg fogadott minket már a pálya környékén, de a szervezők jóvoltából gördülékenyen ment a parkolás és a bejutás a ring területére.

Amikor kiérkeztünk, hatalmas hangerővel kisérve futották időmérő köreiket a német túraautók. Gyorsan el is foglaltuk helyünket a célegyenes végén lévő lelátón. Amitől azonnal elkerekedtek a szemeim az az volt, hogy mennyire későn fékeznek a versenyautók a célegyenes végén lévő kanyar előtt. Utána pedig az íven úgy mentek végig, mintha egy zsinóron húzták volna őket. Semmi megingás, megcsúszás.

Kép

A nagy túraautók időmérője után következett a TCR bajnokság vasárnapi futama. Ezen a versenyen magyar győzelem született Tasi Attila jóvoltából, a nézők legnagyobb örömére, amit állva tapsolással háláltunk meg a futam befejeztekor.

Egy hosszabb szünet következett a versenyek közt, amit a szervezők különböző programokkal hidaltak át. Többek közt volt gyártói felvonulás gyönyörű utcai autókkal, boxutca látogatás és a kiválasztottaknak autóztatás a versenyautókkal.

Fiam és én átsétáltunk a paddokba - kihasználva a szünetet - és megcsodáltuk a csapatok kamionjait, aztán azokat a túrautókat is, amikhez odafértünk a boxokban. Igyekeznünk kellett, hogy visszaérjünk a helyünkre a DTM rajtjára. Negyed négykor elkezdődött az egy órán át tartó küzdelem, amit a versenyzők 500 lóerős gépeikkel együtt vívtak egymás ellen. A rajt után nagy csata alakult ki az első kanyarnál, de kisebb koccanásokon kívül nem történt semmi nagy probléma. Ahogy elhaladt a mezőny, éreztük a semmivel össze nem keverhető, a repülőgépek hajtóanyagához hasonló illatot. Ezt legalább annyira szeretem, mint az égett gumi szagát a driftversenyeken. A futam elején az autók gyakran változtatták helyezésüket a folyamatos gumicseréknek köszönhetően. Ebben a versenysorozatban egyébként általam máshol nem látott módon minden autó hátsó, oldalsó ablakában egy jól látható kijelző van, amin folyamatosan az autó épp aktuális helyezése látható. Így jól követhető, hogy ki, hol áll a sok boxkiállásnak köszönhető kavarodás ellenére is. Az utolsó körökre látszott az egyre nagyobb igyekezet a helyezések megtartásáért, illetve javításáért.

Kép

Végül az első három helyezett két AUDI-t és egy BMW-t vezető pilóta lett.

Név szerint:

1. Rene Rast GER Audi Sport Team Rosberg RS 5 DTM
2. Mattias Ekstrom SWE Audi Abt Sportsline RS 5 DTM
3. Maxime Martin BEL Team RBM BMW M4 DTM

A verseny után még egyszer átmenünk a paddokba és a célegyenes lelátói mögötti kiállítási területekre, ahol megcsodáltuk a három versenyben résztvevő autógyártók kiállított autócsodáit.

A látottakkal megelégedve indultunk haza a Hungaroring aszfaltcsíkja mellől, azzal a tudattal, hogy egy ilyen színvonalas versenyt szívesen megnéznénk a jövőben is.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Kicsit híztál csak a diplomaosztó óta? Nagy lehet a baj

A diszkrét dad bod is komoly veszélyeket rejthet.

A tudomány szerint te sem edzel elég keményen

Azt hiszed, a határaidat feszegeted, pedig...

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft