Ez a legjobb edzésmódszer az idősödő izmok számára

Ez a legjobb edzésmódszer az idősödő izmok számára
Forrás: getty images

Hozd ki a maximumot az edzéseidből 40 felett is!

Az öregedés folyamata sajnos az izmaidra is kihat. 30 éves kor után lassan csökken a gyors összehúzódású izmok mennyisége, amiknek köszönhetően definiáltabbnak, atletikusabbnak tűnik a tested. Az izmok pedig sejtszinten is öregednek, egyre kevesebb a sejtek energiaraktárának, a mitokondriumnak a mennyisége.

A Cell Metabolism című folyóiratban megjelent kutatás viszont bizonyította, hogy egyes edzésmódszerek képesek akár 64 éves kor felett is növelni az izomtömeget és a mitokondrium sűrűségét is.

Nem meglepő, hogy a súlyzós edzés növelte a résztvevők erejét és izomtömegét. A HIIT edzés pedig a mitokondrium mennyiségére volt pozitív hatással. Szóval a két edzésmódszer kombinációja lehet a megoldás.

Korábbi kutatások pedig azt is igazolták ,hogy az izomnöveléshez az alacsony, közepes és magas ismétlésszámú edzések variációjára van szükség. Alapból azt mondják a szakértők, hogy a gyors összehúzódású izomrostokat nehéz súlyzókkal, robbanékony mozdulatokkal, a sorozatok között hosszabb pihenőidővel lehet aktivizálni. A lassúakat pedig könnyebb súlyokkal, lassabb sebességgel és rövidebb szünetekkel.

De legyünk őszinték, idősebb korban már elég nehéz súlyzós edzéseket végezni, mert a központi idegrendszernek több pihenésre van szüksége, ráadásul nő a sérülések kockázata is. A metabolikus testépítéssel viszont jó eredmények érhetők el.

A módszer lényege a hosszabb, magas ismétlésszámú szettek alkalmáza a metabolikus stressz segítségével. Így sokkal szabályosabban végezhetőek el a gyakorlatok.

Egy példa: 2 percent át végzett guggolás, fekvőtámasz, bicepszezés, lassú, kontrollált tempóban, max. 60 mp pihenővel - így egyszerre nő az izom és a mitokondrium mennyisége is. A pulzus pedig végig magasan marad.

A lényeg, hogy idősebb korban érdemes az erősítő és intervallum edzés kombinációját, vagy a metabolikus testépítés módszerét használni!


Próbáld ki ezt a gyakorlatsort, mivel egyszerre izmosodhatsz és erősödhetsz vele!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
A hét edzéstippje: Építs izmot és szerezz funkcionális erőt ezzel az edzéstervvel!
Tovább olvasok
4 dolog, amitől jobb lesz a maszturbálás

Ha hetedikes korod óta nem változtattál a szokásaidon, akkor nem árt, ha elolvasod ezt a cikket.

3 egyszerű tipp az állóképesség növeléséhez

Próbáld ki ezeket a módszereket, hogy tovább bírd az edzéseket!

Szexterapeuta mesélte el a leggyakoribb problémákat a hálószobában

A jó szexuális élet a hálószobán kívül kezdődik.

Katus Attila: Testmozgás után még nem találkoztam szomorú emberrel

Sikerült a rekordkísérlet a Várkert Bazár előtt!

Hosszú Katinka: Ezt szerintem bárki meg tudná csinálni

Az Iron Lady felkészülését segíti a Scitec Institute.

Orvosok mesélték el a legrosszabb szexbaleseteket, amiket valaha láttak

A sztorik némelyike nem a szívbajos embereknek való.

3 tipp, hogy fit maradj 40 után is

Egy szakértő olyan stratégiákat tár fel, ami bárkinek hasznára válhat.

Tedd meg most! Másokért, magadért!

Májusban a vérplazma adás duplán segítség. A Vascular Plazma országos plazmaferezis hálózata 7 helyszínen várja az önkéntes vérplazma adókat a „Tedd meg most!” akció keretében (www.teddmegmost.hu). Május 6-a és 31-e között, amennyi liter plazma összegyűlik, értékének ötvenszeresét három alapítvány között, a Hemofíliások Baráti köre, a Tábitha ház és a Primer Immunhiányos Betegek Egyesülete között osztják meg.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Már attól is felébredsz, ha csak gondolsz a kávéra! Elmondjuk miért!

Ez magyarázatot ad arra is, hogy miért leszel tele energiával, ha elhaladsz egy kávézó előtt és csak az illatot érzed.

Párkapcsolati insomniakalauz kezdőknek!

Az insomniások esetében a legrosszabb rész a felébredés után visszaaludni.

Így néznek ki a Trónok harca sztárjai szakáll nélkül

Kattints a galériára és ismerd meg Westeros szakállas embereit a szőrzetük nélkül.

5 nem szokványos dolog, amitől nagyobb eséllyel lehet szívrohamod

Még akkor is veszélyben lehetsz, ha egyébként egészséges a szíved és a családodban sem fordult elő szívbeteg. Elmondjuk miért:

Hat kínos, vicces és mégis borzalmas szextörténet

„Véres lett az orrom, amikor lementem.”

Ez a 4 hetes zsírégető edzés formába hoz a nyárra!

Legyél fit ezzel a dinamikus programmal és vedd le bátran a pólód a strandon!

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem