Így maradj formában 40 felett!

Így maradj formában 40 felett!
Forrás: getty images

A tested rengeteg változáson megy keresztül a negyedik x betöltése után.

Ilyenkor már nehezebb megtartani vagy megnövelni az izomtömeget, lassabban regenerálódik a szervezet és a sérülések kockázata is megnő. A következő módszerekkel viszont ebben az évtizedben is kihozhatod magadból a legtöbbet.

Nehéz súlyok

30 éves kor után nagyjából 1 százalékkal csökken a tesztoszteron mennyisége a szervezetben. Ez azonban nem rossz hír, hiszen a megfelelő edzéssel nem kell félned a negatív következményektől. Érdemes heti 3 teljes testet átmozgató erősítő edzést végezned, melyben a guggolás és a merevlábas felhúzás is helyet kap.

Az anyagcsere felpörgetése

A kor előrehaladtával egyre csak lassul az anyagcsere. Ha pedig 45 évesen is ugyanazokat akarod enni, mint 25 éves korodban, biztos, hogy elhízol - hacsak nem táplálkoztál már akkor is egészségesen. Ha szeretnéd, hogy folyamatosan pörögjön az anyagcseréd, egyél gyakrabban kis adagokat, nagyjából 3-4 óránként.

A tartásodra is figyelj!

Az ülő életmód hatására mágfájdulhat a hátad és a vállaidat is jobban előre fogod húzni. Ennek megelőzésére az edzés mellett érdemes a nyújtást és a mobilitás fejlesztését is beiktatnod a napi rutinodba, különösen a rotációs köpenyre fordíts nagy figyelmet.

Pihenj eleget!

40 év felett nő a kortizol nevű stresszhormon szintje a szervezetben, emiatt nehezebben alszol el. Amellett, hogy gyengíti az immunrendszert, az alvás a regenerációra sincs jó hatással. Érdemes magnéziumot szedned, hogy mélyebben aludj.

A futás is segíthet

Ha a futás is a kedvenc sportjaid között szerepel, van egy jó hírünk: egy német kutatás szerint a hosszútávfutók teljesítménye 50 éves kor előtt nem romlik, még annak ellenére sem, hogy ekkor csökken az aerob kapacitás.


A következő edzéstervvel megnövelheted a tesztoszteron szintedet!

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
Teljes testet átmozgató, tesztoszteron-fokozó, zsírégető edzésterv
Tovább olvasok
4 dolog, amitől jobb lesz a maszturbálás

Ha hetedikes korod óta nem változtattál a szokásaidon, akkor nem árt, ha elolvasod ezt a cikket.

3 egyszerű tipp az állóképesség növeléséhez

Próbáld ki ezeket a módszereket, hogy tovább bírd az edzéseket!

Szexterapeuta mesélte el a leggyakoribb problémákat a hálószobában

A jó szexuális élet a hálószobán kívül kezdődik.

Katus Attila: Testmozgás után még nem találkoztam szomorú emberrel

Sikerült a rekordkísérlet a Várkert Bazár előtt!

Hosszú Katinka: Ezt szerintem bárki meg tudná csinálni

Az Iron Lady felkészülését segíti a Scitec Institute.

Orvosok mesélték el a legrosszabb szexbaleseteket, amiket valaha láttak

A sztorik némelyike nem a szívbajos embereknek való.

3 tipp, hogy fit maradj 40 után is

Egy szakértő olyan stratégiákat tár fel, ami bárkinek hasznára válhat.

Tedd meg most! Másokért, magadért!

Májusban a vérplazma adás duplán segítség. A Vascular Plazma országos plazmaferezis hálózata 7 helyszínen várja az önkéntes vérplazma adókat a „Tedd meg most!” akció keretében (www.teddmegmost.hu). Május 6-a és 31-e között, amennyi liter plazma összegyűlik, értékének ötvenszeresét három alapítvány között, a Hemofíliások Baráti köre, a Tábitha ház és a Primer Immunhiányos Betegek Egyesülete között osztják meg.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Már attól is felébredsz, ha csak gondolsz a kávéra! Elmondjuk miért!

Ez magyarázatot ad arra is, hogy miért leszel tele energiával, ha elhaladsz egy kávézó előtt és csak az illatot érzed.

Párkapcsolati insomniakalauz kezdőknek!

Az insomniások esetében a legrosszabb rész a felébredés után visszaaludni.

Így néznek ki a Trónok harca sztárjai szakáll nélkül

Kattints a galériára és ismerd meg Westeros szakállas embereit a szőrzetük nélkül.

5 nem szokványos dolog, amitől nagyobb eséllyel lehet szívrohamod

Még akkor is veszélyben lehetsz, ha egyébként egészséges a szíved és a családodban sem fordult elő szívbeteg. Elmondjuk miért:

Hat kínos, vicces és mégis borzalmas szextörténet

„Véres lett az orrom, amikor lementem.”

Ez a 4 hetes zsírégető edzés formába hoz a nyárra!

Legyél fit ezzel a dinamikus programmal és vedd le bátran a pólód a strandon!

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem