Mi a jó a kókuszzsírban?

Az utóbbi években népszerűbb lett, a számtalan felhasználási lehetősége miatt. Első látásra olybá tűnhet: előnye és hátránya is telített zsírsav tartalma. Utóbbit az a kritika érte, hogy növeli a vér koleszterin szintjét és a szívbetegségek kockázatát. Azonban mára tudjuk: a kókuszzsírban közepes láncú, míg a vajban, tejtermékekben és más állati termékekben hosszú láncú zsírsav van – ezért esetében nem kell ettől tartani.

Az utóbbi években népszerűbb lett, a számtalan felhasználási lehetősége miatt. Első látásra olybá tűnhet: előnye és hátránya is telített zsírsav tartalma. Utóbbit az a kritika érte, hogy növeli a vér koleszterin szintjét és a szívbetegségek kockázatát. Azonban mára tudjuk: a kókuszzsírban közepes láncú, míg a vajban, tejtermékekben és más állati termékekben hosszú láncú zsírsav van – ezért esetében nem kell ettől tartani.


4 dolog, amiért a futóknak használ, ha jól használják:
Mit ad a futóknak?
... gyors energiát
Szervezetünk a közepes láncú telített zsírsavakat másképp dolgozza fel, mint a hosszú láncúakat. Előbbiek a májban kerülnek feldolgozásra és gyorsan energiává alakulnak, így hamar felhasználhatóak, nem rakódnak le, mint a hosszú láncúak. Már ez az egy tény elég lehetne, hogy a futás előtti étkezéshez felhasználd.
...antioxidáns erősítést
A kókuszzsír magas polifenol-antioxidáns tartalma megvédi a testet a stressztől és a betegségektől. A futás ugyanis nem kis megterhelést jelenthet a számára, az immunrendszert gyengítve – extra antioxidáns tartalmával a kókuszzsír védő funkciót is ellát.
... jólakottságot
A zsírok lassabban bontódnak le mint a szénhidrátok, hatásukat tovább érezzük. Fogyókúrához, súlyunk megtartásához kifejezetten előnyös, hisz később leszünk éhesek és a túlevéstől is megszabadulunk. A futásnál segít az állóképesség fejlesztésében is, mert megvan az a képessége, hogy magas és közepes intenzitású mozgásoknál energialöketet ad. Érdemes egy kanállal az ételünkhöz adni ilyen edzések előtt.
... bőrápolást
A kókuszolaj ugyanolyan jó a bőrnek, mint a diétádnak. Nyugodtan tedd fel a maradékot az arcodra, a cserepes szádra, vagy ha meg akarod védeni a bőröd a hosszú futásokon. Használhatod hajápolóként a fejbőrre korpa ellen vagy a terhességi csíkokra.
Más egészséges zsírokhoz és olajokhoz hasonlóan a kókuszolaj is ’ó zsír, de mértékkel szabad csak fogyasztani: étkezésenként maximum 1, naponta 2-3 evőkanálnyi mennyiségben (függően táplálkozási és kalória szükségletedtől) Főzésnél, sütésnél próbáld helyettesíteni mással, de tedd vaj helyett pirítósra, vagy a futás előtt fogyasztott zabkásádba.
Kép: Europress

A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft