3 dolog, amit személyi edzőnk szerint megéri ellesni Arnoldtól és 4, amit kevésbé

3 dolog, amit személyi edzőnk szerint megéri ellesni Arnoldtól és 4, amit kevésbé
Forrás: menshealth.com

Ha azt mondom, hogy testépítés, mindenki azt feleli: Arnold! Ez nem véletlen.

Olvasd el ezt is!

Az 1975-ös Mr. Olimpiára való felkészüléséről szóló film igazi klasszikus lett, és nagyon sokan látták. A címe: Pumping Iron. Ez egy dokumentumfilm, amibe egy kis extra színészkedést és történetszálakat csempésztek, hogy színesebb legyen. A műből kultuszfilm lett, és az igazi hatását csak egy későbbi, sokkal kisebb hírverést kapó, pedig legalább olyan jó filmben mutatták be, aminek a címe: Raw Iron – The making of Pumping Iron (vagyis "Hogyan készült a Pumping Iron”). Ez utóbbi filmből kiderül: a Pumping Iron segítségével került ki a testépítés a sötétből, a pincékből, egyenesen a nagyvilág elé. Ahhoz, hogy a film ilyen sikert érjen el egyértelműen nélkülözhetetlen volt Arnold személyisége.

Nyugodtan mondhatjuk: ha ma valaki kitalálja, hogy súlyzózni szeretne, akkor talál egy termet kb. 20-30 perc távolságon belül - és ezt Arnoldnak köszönhetjük!

Ha az ember nézi a filmjeit, olvassa a könyveit, akkor rengeteget tanul Arnoldtól. Átveszi az edzésmódszereit, a mentalitását, a hozzáállását, sőt, még a trükkjeit és praktikáit is megpróbálja alkalmazni. A helyzet az, hogy bár Arnold – Arnold, attól még ő sem tévedhetetlen. Így van néhány dolog, amit nem javasolnék, hogy megtanulj tőle.

Az edzéselmélet és a táplálkozástudomány rengeteget lépett előre azóta, hogy Arnold versenyeket nyert. (Igaz, ez nem feltétlenül látszik az emberek és a terembe járók fizikumán, így a fejlődés, teljesen jogosan, megkérdőjelezhető.) Arnold rendszeresen edzett 2-3 órákat, gyakran naponta kétszer. Rengeteg sorozatot, ismétlést csinált, nagyon sok gyakorlatot. Emellett nyújtott, pózolt, és a lemaradt testrészeinek külön figyelmet szentelt.

Kép
forrás: menshealth.co.uk

Ezek közül a következőket ne másold le (különösen akkor ne, ha kezdő vagy):

  1. 3 órás edzések: kizárt, hogy egy kezdő/átlagos terembe járó 3 órán keresztül produktív munkát tud végezni. Azt gondolom, hogy ha nem férsz bele napi 1.5 órába, akkor valami baj van.
  2. Napi 2 edzés: ezt relatíve ritkán próbálják lemásolni - mindenesetre, ha eszedbe jutna – ne próbáld ki.
  3. Pózolás: Arnold rendszeresen mesél az edzés közbeni pózolásról. Biztos nagyon fontos, összességében azonban csak furcsálkodó tekintetekben fog részesíteni – el kell jutni egy szintre ahhoz, hogy bármi értelme legyen a feszítést gyakorolgatni.
  4. Bicepszcsúcsosító gyakorlatok és hasonlók: az izmaink formája adott, a mérete nem. A csúcs nem lesz nagyobb attól, hogy a bicepsz egyik vagy másik fejére edzel. Egyszerűen csak próbáld növelni az izmot, amennyire csak tudod.
Kép
forrás: menshealth.co.uk

Amit viszont mindenképp tanulj el Arnoldtól:

  1. A munkához való hozzáállás: kemény munka – ennyi kell az eredményekhez. Bár a napi 2-szer 2-3 óra edzés nem feltétlenül a legjobb, a mögötte rejlő akaraterő és elhivatottság előtt mindenki megemelheti a kalapját. Ha hasonló energiát fektetsz a következetességbe, vagyis abba, hogy heti 4-5 alkalommal 1,5 órát edzel, ahogy azt kell, és utána pedig tartod az étrendet – nos, az eredmények nem maradnak majd el.
  2. Ha akarunk valamit, akkor találunk rá módot: nem volt nagy vádlija – megtalálta a módját, hogy legyen. A mentalitás, hogy ha valami nem jó, akkor azon dolgozni kell, ha valami nem fejlődik úgy, mint a többi, akkor annak más módszer kell, és nem fél ezeket a módszereket kipróbálni, tanulni az eredményekből, és azoknak megfelelően igazítani a megközelítésén. Igazából mindenben ez a siker kulcsa: cselekvés - eredmény - ellenőrzöd, hogy megfelel-e. Ha nem: cselekvés módosítása - eredmény… és így tovább.
  3. Mindig van idő: Arnold hihetetlen fókuszt tett mindig egy adott területére az életének. Egykor ő volt a legjobb testépítő, utána a legjobb színész, utána Kalifornia kormányzója. Mégis, ha a könyveit olvasod, látod, hogy mindig maximalizálta a rendelkezésére álló idejét. Testépítés mellett is tanult és dolgozott. Napi 6 óra edzés mellett egyetemre járt és dolgozott. Mindig van idő – mindig van idő arra, amit igazán szeretnénk.

Összességében, ha egy az egyben lemásolod mindazt, amit a legnagyobb csinált, előrébb jutsz, mint az átlagemberek 99 %-a – legyen szó akár a teremről, akár az életről. Olvasd el élettörténetét, mert rengeteget lehet belőle tanulni!


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Itt a pizza, amit három év után is simán megehetsz

Nem hangzik túl bíztatóan, pedig ez egy tudományosan bizonyított tény.

Az egyszerű trükk, amivel kiderítheted, elég vizet ittál-e

A megfelelő hidratáció nagyon fontos az egészség, a konditeremben nyújtott teljesítmény és a regeneráció szempontjából is.

Decemberben jön a Wilder-Fury szupermeccs

Elsején mérkőzik meg egymással a nehézsúly két óriása.

Hallottál már a proteines vízről? Mutatjuk, érdemes-e meginni!

A magas fehérjetartalmú étrendek egyre népszerűbbek, erre pedig az élelmiszergyártók is felfigyeltek, ezért újabbnál újabb proteines termékeket dobnak piacra. A legnagyobb újdonság most a proteines víz.

A leggyakoribb szó, amit az álmukban beszélő emberek kimondanak

Biztos te is ismersz leglább egy olyan embert, aki álmában beszél - vagy éppen te vagy az.

A Brew Train a hegyekbe utaztat, ahol egész nap sörös kalandokban lehet részed

Hacsak nem a 19. században élsz, akkor valószínűleg ritkán pattansz vonatra utazás miatt. Azonban a Durango Brew Train, vagyis sörvonat egy olyan élményt kínál, amit egy életre megjegyzel.

Visszatér gyerekkorunk kedvenc filmje, a Zűr az űrben, LeBron James szereplésével

Ha a 90-es években voltál gyerek, biztos, hogy te is legalább egyszer láttad már a Zűr az űrben című filmet. Jó hírünk van, ugyanis visszatér a film, viszont nem Michael Jordan, hanem LeBron James főszereplésével.

Povetkin jól kezdett, de Joshua brutális jobbosa padlóra küldte - videó

A 28 éves világbajnok továbbra is veretlenül uralja a nehézsúlyt.

Oltári trükkökkel sokkol a slackline csodagyereke

Haruki Kinoshita nemrég 80 méteres magasságban trükközött egy szakadék fölött.

Egy kutatás szerint csak négyféle személyiségtípus létezik - Te melyikbe tartozol?

A másfél millió ember részvételével készült kutatásból nagyon érdekes eredmények születtek!

A hét táplálkozási tippje: A cukor egyik fajtája sokat segíthet a fogyásban

Az elmúlt években mindenhonnan az folyt a csapból, hogy a cukor rossz. És a mesterséges édesítőszerek sem épp tesznek jót. Azonban van egy típus, amiről most bebizonyosodott, hogy mégsem annyira ártalmas.

Érdekességek az E-sportról: Mennyit lehet vele keresni, kik a legmenőbbek?

Valószínűleg gyerekkorodban te is kiugrottál volna a bőrödből, ha azzal kereshettél volna pénzt, hogy a kedvenc számítógépes játékoddal csapatod. Ez mára már valósággá is vált, ugyanis az E-sport egy valóban létező jelenség. Annyira, hogy hamarosan itthon rendezik meg a K&H e-kupa FIFA 19 bajnokságot.

Cristiano Ronaldo BL-es piros lapján pörög most mindenki - Neked mi a véleményed?

A Valencia elleni Bajnokok Ligája meccsen kapott piros lapot Cristiano Ronaldo, egy dulakodás után. A bíró döntése sokaknak szúrta a szemét.

Kulcsár Győző: a párbajtőröző-legenda legnagyobb sikerei

A négyszeres olimpiai bajnok párbajtőröző, nemzet sportolójának megválasztott Kulcsár Győző tegnap este hunyt el, 77 éves korában. Legelképesztőbb eredményeit gyűjtöttük össze.

A hét edzéstippje: Durrantsd be a felsőtestedet a következő gyakorlatokkal

A mellezés nem csak a hétfői edzések kiváltsága. A következő gyakorlatokkal olyan felsőtested lesz, amire büszke lehetsz!

A kávészüneted épp annyira egészségtelen lehet, mint ha hamburgert ennél

Ha odafigyelsz a táplálkozásra, akkor bizony jobb ötlet, ha nem rohansz ki a sarki kávézóba délután!

Mennyi kalóriát égetsz el alvás közben? Íme a válasz!

Ha a kalóriaégetésről van szó, valószínűleg az alvás jut utoljára az eszedbe, pedig ekkor is zajlik a folyamat.

Mayweather újabb szupermeccset jelentett be

A veretlen amerikai klasszis Manny Pacquiaóval csap össze újra.

Steve-O triatlonnal ünnepelte szülinapját és józanságát

“Eldöntöttem, hogy életem legjobb formájába kerülök. Lehet, hogy öreg vagyok, de rohadt egészséges.”

Akár ikrek is lehetnének! Hírességek, akik egymásra ütöttek

Igen, még köztük is vannak olyanok, akik annyira hasonlítanak, mint két tojás!

3 lapszám most csak 1500 Ft! Fizess elő 09.30-ig és a JOY-Napok kuponos lapszám is közte lesz!
Borító
Olvasd el ezeket is

Fizess elő a Men’s Health magazinra 5370 ft helyett most csak 2685 Ft-ért

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem