3 dolog, amit személyi edzőnk szerint megéri ellesni Arnoldtól és 4, amit kevésbé

3 dolog, amit személyi edzőnk szerint megéri ellesni Arnoldtól és 4, amit kevésbé
Forrás: menshealth.com

Ha azt mondom, hogy testépítés, mindenki azt feleli: Arnold! Ez nem véletlen.

Olvasd el ezt is!

Az 1975-ös Mr. Olimpiára való felkészüléséről szóló film igazi klasszikus lett, és nagyon sokan látták. A címe: Pumping Iron. Ez egy dokumentumfilm, amibe egy kis extra színészkedést és történetszálakat csempésztek, hogy színesebb legyen. A műből kultuszfilm lett, és az igazi hatását csak egy későbbi, sokkal kisebb hírverést kapó, pedig legalább olyan jó filmben mutatták be, aminek a címe: Raw Iron – The making of Pumping Iron (vagyis "Hogyan készült a Pumping Iron”). Ez utóbbi filmből kiderül: a Pumping Iron segítségével került ki a testépítés a sötétből, a pincékből, egyenesen a nagyvilág elé. Ahhoz, hogy a film ilyen sikert érjen el egyértelműen nélkülözhetetlen volt Arnold személyisége.

Nyugodtan mondhatjuk: ha ma valaki kitalálja, hogy súlyzózni szeretne, akkor talál egy termet kb. 20-30 perc távolságon belül - és ezt Arnoldnak köszönhetjük!

Ha az ember nézi a filmjeit, olvassa a könyveit, akkor rengeteget tanul Arnoldtól. Átveszi az edzésmódszereit, a mentalitását, a hozzáállását, sőt, még a trükkjeit és praktikáit is megpróbálja alkalmazni. A helyzet az, hogy bár Arnold – Arnold, attól még ő sem tévedhetetlen. Így van néhány dolog, amit nem javasolnék, hogy megtanulj tőle.

Az edzéselmélet és a táplálkozástudomány rengeteget lépett előre azóta, hogy Arnold versenyeket nyert. (Igaz, ez nem feltétlenül látszik az emberek és a terembe járók fizikumán, így a fejlődés, teljesen jogosan, megkérdőjelezhető.) Arnold rendszeresen edzett 2-3 órákat, gyakran naponta kétszer. Rengeteg sorozatot, ismétlést csinált, nagyon sok gyakorlatot. Emellett nyújtott, pózolt, és a lemaradt testrészeinek külön figyelmet szentelt.

Kép
forrás: menshealth.co.uk

Ezek közül a következőket ne másold le (különösen akkor ne, ha kezdő vagy):

  1. 3 órás edzések: kizárt, hogy egy kezdő/átlagos terembe járó 3 órán keresztül produktív munkát tud végezni. Azt gondolom, hogy ha nem férsz bele napi 1.5 órába, akkor valami baj van.
  2. Napi 2 edzés: ezt relatíve ritkán próbálják lemásolni - mindenesetre, ha eszedbe jutna – ne próbáld ki.
  3. Pózolás: Arnold rendszeresen mesél az edzés közbeni pózolásról. Biztos nagyon fontos, összességében azonban csak furcsálkodó tekintetekben fog részesíteni – el kell jutni egy szintre ahhoz, hogy bármi értelme legyen a feszítést gyakorolgatni.
  4. Bicepszcsúcsosító gyakorlatok és hasonlók: az izmaink formája adott, a mérete nem. A csúcs nem lesz nagyobb attól, hogy a bicepsz egyik vagy másik fejére edzel. Egyszerűen csak próbáld növelni az izmot, amennyire csak tudod.
Kép
forrás: menshealth.co.uk

Amit viszont mindenképp tanulj el Arnoldtól:

  1. A munkához való hozzáállás: kemény munka – ennyi kell az eredményekhez. Bár a napi 2-szer 2-3 óra edzés nem feltétlenül a legjobb, a mögötte rejlő akaraterő és elhivatottság előtt mindenki megemelheti a kalapját. Ha hasonló energiát fektetsz a következetességbe, vagyis abba, hogy heti 4-5 alkalommal 1,5 órát edzel, ahogy azt kell, és utána pedig tartod az étrendet – nos, az eredmények nem maradnak majd el.
  2. Ha akarunk valamit, akkor találunk rá módot: nem volt nagy vádlija – megtalálta a módját, hogy legyen. A mentalitás, hogy ha valami nem jó, akkor azon dolgozni kell, ha valami nem fejlődik úgy, mint a többi, akkor annak más módszer kell, és nem fél ezeket a módszereket kipróbálni, tanulni az eredményekből, és azoknak megfelelően igazítani a megközelítésén. Igazából mindenben ez a siker kulcsa: cselekvés - eredmény - ellenőrzöd, hogy megfelel-e. Ha nem: cselekvés módosítása - eredmény… és így tovább.
  3. Mindig van idő: Arnold hihetetlen fókuszt tett mindig egy adott területére az életének. Egykor ő volt a legjobb testépítő, utána a legjobb színész, utána Kalifornia kormányzója. Mégis, ha a könyveit olvasod, látod, hogy mindig maximalizálta a rendelkezésére álló idejét. Testépítés mellett is tanult és dolgozott. Napi 6 óra edzés mellett egyetemre járt és dolgozott. Mindig van idő – mindig van idő arra, amit igazán szeretnénk.

Összességében, ha egy az egyben lemásolod mindazt, amit a legnagyobb csinált, előrébb jutsz, mint az átlagemberek 99 %-a – legyen szó akár a teremről, akár az életről. Olvasd el élettörténetét, mert rengeteget lehet belőle tanulni!


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
3 fajta péniszfájdalom, és ami mögötte van

Kíváncsi vagy, hogy mi okozza a fájdalmat a két lábad között? Megmondjuk.

Íme, a legegészségesebb mód az alkoholfogyasztásra!

Diétáznál, de szívesen kirúgsz a hámból? Egy dietetikus elmondta, hogyan csináld!

4 kifogás, ami miatt nem járnak pszichológushoz a férfiak

Természetesen nincs semmi baj veled! De azért megéri elmenni...

4 dolog, amitől jobb lesz a maszturbálás

Ha hetedikes korod óta nem változtattál a szokásaidon, akkor nem árt, ha elolvasod ezt a cikket.

3 egyszerű tipp az állóképesség növeléséhez

Próbáld ki ezeket a módszereket, hogy tovább bírd az edzéseket!

Szexterapeuta mesélte el a leggyakoribb problémákat a hálószobában

A jó szexuális élet a hálószobán kívül kezdődik.

Katus Attila: Testmozgás után még nem találkoztam szomorú emberrel

Sikerült a rekordkísérlet a Várkert Bazár előtt!

Hosszú Katinka: Ezt szerintem bárki meg tudná csinálni

Az Iron Lady felkészülését segíti a Scitec Institute.

Orvosok mesélték el a legrosszabb szexbaleseteket, amiket valaha láttak

A sztorik némelyike nem a szívbajos embereknek való.

3 tipp, hogy fit maradj 40 után is

Egy szakértő olyan stratégiákat tár fel, ami bárkinek hasznára válhat.

Tedd meg most! Másokért, magadért!

Májusban a vérplazma adás duplán segítség. A Vascular Plazma országos plazmaferezis hálózata 7 helyszínen várja az önkéntes vérplazma adókat a „Tedd meg most!” akció keretében (www.teddmegmost.hu). Május 6-a és 31-e között, amennyi liter plazma összegyűlik, értékének ötvenszeresét három alapítvány között, a Hemofíliások Baráti köre, a Tábitha ház és a Primer Immunhiányos Betegek Egyesülete között osztják meg.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Már attól is felébredsz, ha csak gondolsz a kávéra! Elmondjuk miért!

Ez magyarázatot ad arra is, hogy miért leszel tele energiával, ha elhaladsz egy kávézó előtt és csak az illatot érzed.

Párkapcsolati insomniakalauz kezdőknek!

Az insomniások esetében a legrosszabb rész a felébredés után visszaaludni.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem