3 dolog, amit személyi edzőnk szerint megéri ellesni Arnoldtól és 4, amit kevésbé

3 dolog, amit személyi edzőnk szerint megéri ellesni Arnoldtól és 4, amit kevésbé
Forrás: menshealth.com

Ha azt mondom, hogy testépítés, mindenki azt feleli: Arnold! Ez nem véletlen.

Olvasd el ezt is!

Az 1975-ös Mr. Olimpiára való felkészüléséről szóló film igazi klasszikus lett, és nagyon sokan látták. A címe: Pumping Iron. Ez egy dokumentumfilm, amibe egy kis extra színészkedést és történetszálakat csempésztek, hogy színesebb legyen. A műből kultuszfilm lett, és az igazi hatását csak egy későbbi, sokkal kisebb hírverést kapó, pedig legalább olyan jó filmben mutatták be, aminek a címe: Raw Iron – The making of Pumping Iron (vagyis "Hogyan készült a Pumping Iron”). Ez utóbbi filmből kiderül: a Pumping Iron segítségével került ki a testépítés a sötétből, a pincékből, egyenesen a nagyvilág elé. Ahhoz, hogy a film ilyen sikert érjen el egyértelműen nélkülözhetetlen volt Arnold személyisége.

Nyugodtan mondhatjuk: ha ma valaki kitalálja, hogy súlyzózni szeretne, akkor talál egy termet kb. 20-30 perc távolságon belül - és ezt Arnoldnak köszönhetjük!

Ha az ember nézi a filmjeit, olvassa a könyveit, akkor rengeteget tanul Arnoldtól. Átveszi az edzésmódszereit, a mentalitását, a hozzáállását, sőt, még a trükkjeit és praktikáit is megpróbálja alkalmazni. A helyzet az, hogy bár Arnold – Arnold, attól még ő sem tévedhetetlen. Így van néhány dolog, amit nem javasolnék, hogy megtanulj tőle.

Az edzéselmélet és a táplálkozástudomány rengeteget lépett előre azóta, hogy Arnold versenyeket nyert. (Igaz, ez nem feltétlenül látszik az emberek és a terembe járók fizikumán, így a fejlődés, teljesen jogosan, megkérdőjelezhető.) Arnold rendszeresen edzett 2-3 órákat, gyakran naponta kétszer. Rengeteg sorozatot, ismétlést csinált, nagyon sok gyakorlatot. Emellett nyújtott, pózolt, és a lemaradt testrészeinek külön figyelmet szentelt.

Kép
forrás: menshealth.co.uk

Ezek közül a következőket ne másold le (különösen akkor ne, ha kezdő vagy):

  1. 3 órás edzések: kizárt, hogy egy kezdő/átlagos terembe járó 3 órán keresztül produktív munkát tud végezni. Azt gondolom, hogy ha nem férsz bele napi 1.5 órába, akkor valami baj van.
  2. Napi 2 edzés: ezt relatíve ritkán próbálják lemásolni - mindenesetre, ha eszedbe jutna – ne próbáld ki.
  3. Pózolás: Arnold rendszeresen mesél az edzés közbeni pózolásról. Biztos nagyon fontos, összességében azonban csak furcsálkodó tekintetekben fog részesíteni – el kell jutni egy szintre ahhoz, hogy bármi értelme legyen a feszítést gyakorolgatni.
  4. Bicepszcsúcsosító gyakorlatok és hasonlók: az izmaink formája adott, a mérete nem. A csúcs nem lesz nagyobb attól, hogy a bicepsz egyik vagy másik fejére edzel. Egyszerűen csak próbáld növelni az izmot, amennyire csak tudod.
Kép
forrás: menshealth.co.uk

Amit viszont mindenképp tanulj el Arnoldtól:

  1. A munkához való hozzáállás: kemény munka – ennyi kell az eredményekhez. Bár a napi 2-szer 2-3 óra edzés nem feltétlenül a legjobb, a mögötte rejlő akaraterő és elhivatottság előtt mindenki megemelheti a kalapját. Ha hasonló energiát fektetsz a következetességbe, vagyis abba, hogy heti 4-5 alkalommal 1,5 órát edzel, ahogy azt kell, és utána pedig tartod az étrendet – nos, az eredmények nem maradnak majd el.
  2. Ha akarunk valamit, akkor találunk rá módot: nem volt nagy vádlija – megtalálta a módját, hogy legyen. A mentalitás, hogy ha valami nem jó, akkor azon dolgozni kell, ha valami nem fejlődik úgy, mint a többi, akkor annak más módszer kell, és nem fél ezeket a módszereket kipróbálni, tanulni az eredményekből, és azoknak megfelelően igazítani a megközelítésén. Igazából mindenben ez a siker kulcsa: cselekvés - eredmény - ellenőrzöd, hogy megfelel-e. Ha nem: cselekvés módosítása - eredmény… és így tovább.
  3. Mindig van idő: Arnold hihetetlen fókuszt tett mindig egy adott területére az életének. Egykor ő volt a legjobb testépítő, utána a legjobb színész, utána Kalifornia kormányzója. Mégis, ha a könyveit olvasod, látod, hogy mindig maximalizálta a rendelkezésére álló idejét. Testépítés mellett is tanult és dolgozott. Napi 6 óra edzés mellett egyetemre járt és dolgozott. Mindig van idő – mindig van idő arra, amit igazán szeretnénk.

Összességében, ha egy az egyben lemásolod mindazt, amit a legnagyobb csinált, előrébb jutsz, mint az átlagemberek 99 %-a – legyen szó akár a teremről, akár az életről. Olvasd el élettörténetét, mert rengeteget lehet belőle tanulni!


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
Kezdj el versenyezni, nem csak a teljesítményed fog javulni

A lengyelek bebizonyították, hogy a mentális egészségre is pozitív hatással vannak ezek az események.

Ilyen az élet egy 2.7 milliárd dolláros atomtengeralattjárón

Josh Dean első kézből tudta meg, mennyire kemény élete van a North Dakota legénységének.

Tényleg ott tartunk, hogy fiatal emberek vérével küzdenek az öregedés ellen az idősebbek

Jesse Karmazin és társai bizarr, de eredményes kúrát kínálnak a pácienseknek.

Nem vagy egyedül - Minden harmadik 30-as férfi magányosnak érzi magát

Josh Glancy járt utána, hogyan befolyásolják ezt a modern kori barátságok.

Mutatjuk a 10 perces karedzést, amitől bitang izmaid lesznek - videó

Ngo Okafor segít, ha kiábrándultál a klasszikus gyakorlatokból.

3 tipp, amivel megelőzheted a fogszuvasodást

Ne ess kétségbe, ha felfedezed az első jeleket, nem biztos, hogy fúrás-faragás lesz a dolog vége.

Ezeket a szabályokat tartsd be, hogy egészséges legyen a hajad

Mindig irigyelted azokat a pasikat, akik szuper dús és kicsattanóan egészséges hajjal veszik le a csajokat a lábukról? Adunk pár tippet, amitől neked is lehengerlő lesz a frizurád.

8 dolog, ami megállíthatja az izomfejlődést

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy idő után egy helyben toporogni.

Evezzük át az óceánt - Kőkemény kihívással Rakonczayék nyomdokain

51 napig tartó evezőpados challenge-et indított a Springday Health Klub,

A fogadalmár halála - Így tartsd be az önmagadnak tett ígéretet

Mindannyi indítottunk már fogadalmat. És a vége szinte mindig ugyanaz volt.

Rakonczay Gábor elérte a Déli-sarkot

A magyar extrém sportoló 44 nap és 4 óra alatt teljesítette a 917 kilométeres távot.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

Mutatjuk az idei év 5 legérdekesebb kajatrendjét

Elöljáróban csak annyit: a görögdinnyemagból készített vaj nagyot megy majd 2019-ben.

A tudomány szerint ez a leghatásosabb módja, hogy túllépj az exeden

Bárki, aki átélt már egy durva szakítást tudja, hogy milyen kemény hónapok következnek utána. Különösen akkor, ha sok közös barátotok van.

Anális szex: 7 egyszerű dolog, amit tudnod kell róla

Az anális szex kicsit több figyelmet és előkészületet igényel, mint a hagyományos.

Az idei év legjobb, legérdekesebb edzéstippjei

Idén is összegyűjtöttük, melyek voltak a legnépszerűbb edzéstervek és tippek, amik a legtöbb olvasónkat érdekelték.

2018 legjobb szextippjei - Hogy jövőre még jobb legyél!

A szex terén is sokat lehetett tanulni ebben az évben, így összeszedtük a legérdekesebb, vagy épp legmegdöbbentőbb fejleményeket a témában.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem