3 mítosz az alvásról, aminek nem szabad bedőlnöd és 2, ami tényleg igaz

3 mítosz az alvásról, aminek nem szabad bedőlnöd és 2, ami tényleg igaz
Forrás: getty images

Sosem alszunk eleget. Ennek oka lehet a túl sok tennivaló, az akadékoskodó főnök vagy a morcos menyecske is az ágyban.

Olvasd el ezt is!

Rengeteg dolog tart ébren, ennek eredményei pedig mindenhol megmutatkoznak. A kevés alvás miatt nem tudsz olyan jól teljesíteni a munkahelyeden, a konditeremben és mivel meggyengül az immunrendszered, lehet, hogy kényszerpihenőre fog valamilyen betegség.

Szóval aludni kell - és mennyire jó is -, úgyhogy gyorsan mutatunk is néhány tévhitet az alvással kapcsolatban, amiket érdemes elfelejtened:

8 óra alvásra van szükség

Nem mindenkinek, az teljesen egyénre szabott, hogy kinek mennyi alvásra van szüksége. A lényeg, hogy te kitapasztald, hogy mi az az ideális alvásmennyiség, ami után maximálisan kipihenve ébredhetsz.

Krónikus álmatlanságban szenvedsz, ha nem tudsz elaludni

Attól, hogy néha, vagy néhány napon keresztül nehezen alszol el, még nem biztos, hogy ez a probléma. Gyakran a kávé, más koffeintartalmú italok, vagy az alkohol tehetnek arról, ha forgolódva számolod a bárányokat. A krónikus álmatlanság tüneteitől hónapokig vagy akár évekig is szenvedhetsz.

Ha este edzel, nem fogsz tudni aludni

Nem feltétlenül, ugyanis nem mindegy, milyen típusú edzést végzel. Az aerob edzések hatására könnyebben elalszol, míg az erősítő edzések után több idő kell ahhoz, hogy álomba merülj. A titok nyitja lehet még az is, hogy maximum 19:30-kor kezdj neki az esti mozgásnak, mert a sportolás közben felszabaduló adrenalin és kortizol megnehezíti az elalvást.

És íme két feltevés, amit megerősíthetünk:

  1. A telefonodtól nem tudsz aludni: a kijelzőkből áradó kék fények megzavarják a belső órádat, a közösségi oldalak nézegetése pedig szintén csökkenti az alvás mennyiségét.
  2. Az alvási pózod árulkodik rólad: igen, ha például magzatpózban alszol, kívül erősnek tűnsz, belül viszont érzékeny vagy. Ha pedig a hátadon fekszel horkolva, akkor magasra teszed a lécet.

Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 étel a pihentető alvásért
Már égősorral is feldobhatod a szakálladat, ha karácsonyi hangulatba szeretnél kerülni

Mióta divatba jöttek a szakállak, egyre furcsább dolgokkal lehet feldobni őket.

A tudomány szerint jobban tennéd, ha reggel 6 körül pattannál ki az ágyból

A szakemberek szerint nem érdemes álomszuszékként lustálkodni.

Lőttek az ikonikus sérónak: Fellaini letolatta a haját

Ha eszedbe jut a Manchester United játékosa, Marouane Fellaini, valószínűleg dús, göndör fürtökkel képzeled el.

Itt a világ 10 legnépszerűbb sörének listája!

Nemzetközi adatok szerint egy kínai sör a legnépszerűbb a világon a fajtáján belül.

Motoball - Itt a lovas póló focis-motoros változata

Mikor már azt hitted mindent láttál...

A 10 leggyakoribb dolog, amiről a nők hazudnak az első randin

Az első randin mindenki a saját maga legjobb verzióját szerené előhozni, így nem véletlen, hogy egy-két kisebb ferdítés, füllentés is hallható az asztalnál.

Így lesz vége a Trónok harcának a fanok szerint

Áprilisban megtudhatjuk, kié lesz a vastrón, addig viszont még bőven jut idő a találgatásra. Néhány hihető fan-teóriát gyűjtöttünk össze, amikből kiderülhet, hogyan ér véget a sorozat.

Zavarba ejtően sok mikroműanyagot viszünk be asztali sóval

Egy friss kutatás szerint évente 2000 kisebb-nagyobb darab jut a gyomrunkba.

Így szabadulhatsz meg a hasi zsírtól kardió nélkül!

Tényleg elengedhetetlen a kardiózás annak érdekében, hogy kockás legyen a hasad? Mutatjuk a választ!

Igen, a szakállad is korpásodhat - Mutatjuk, mit tegyél ellene

A szakállkorpa nem olyan, mint a hagyományos - kinézetre sem. Mutatjuk, mit kell tudnod róla.

A hét táplálkozási tippje: Edd ezt a pihenőnapodon, hogy felpörgesd a regenerációt!

Ha egy ideje érdekel az edzés világa, biztosan tisztában vagy azzal, hogy a pihenőnapokon máshogy kell táplálkozni, mint akkor, ha edzel. De pontosan hogyan néz ki egy ilyen menüsor? Mutatjuk!

Ez az egyszerű trükk egészségesebbé teszi a fehér kenyeret

Azt mindenki tudja, hogy a fehér kenyér nem egészséges, sokan mégsem váltanak át teljes kiőrlésűre. De egy trükk segítségével még ez a változat is egészségesebbé tehető.

A hét edzéstippje: Bruce Lee legendás mozdulatától neked is kockás lesz a hasad

Ha szeretnél kockásabb hasat, érdemes kipróbálnod a dragon flag (sárkányzászló) nevű gyakorlatot, amit Bruce Lee is gyakran alkalmazott.

A tudomány szerint napi 2-3 kávéval leszámolhatunk a cukorbetegséggel

25%-kal csökkenthetjük így a betegség kialakulásának kockázatát.

Proteinnehéz étrenddel készül a visszatérésre az NBA lett óriása

Kristaps Porzingis február óta bajlódik sérüléssel, de hamarosan ismét a gyűrű alatt brillírozhat.

Az ország legjobb testépítői egy helyen: ez a Superbody!

Idén 21. alkalommal kerül megrendezésre a Scitec Nutrition által a legjelentősebb magyar testépítő verseny, a Superbody. A nemzetközileg is elismert megmérettetésnek november 17-én, a Vasas Jégcentrum ad otthont.

A Creed II. gonosza méltó vetélytársa lesz Michael B. Jordannek

Viktor Drago elég félelmetesen néz ki ebben a videóban.

Mennyit nézegesd a közösségi oldalakat, ha közben egészséges is szeretnél maradni?

A Pennsylvania Egyetem kutatása szerint sokkal jobban jársz, ha limitálod, mennyi időt nézegetsz közösségi oldalakat, mert így a depressziót és a szorongást is elkerülheted.

3 tesztoszterongyilkos, amitől ideje megszabadulnod

Az edzés képes megnövelni a tesztoszteronszintedet, viszont vannak dolgok, amik lecsökkentik. Érdemes ezeket megismerni, hogy elkerüld a kellemetlenségeket.

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem