Célozz alacsonyra: Így vágj neki az életmódváltásnak!

motiváció
Forrás: getty images

Szeptember eleje – iskolakezdés, és sokaknak „teremkezdés”. Bizony, sokan ismerik az ún. januári rohamot, ami az újévi fogadalmaknak köszönhető, de kevesen hallottak eddig a szeptemberi kistestvéréről – ami azért annyira nem is kicsi. Hogy őszinte legyek, szeptember 3.-án hétfőn én nem mertem lemenni edzeni – ilyenkor akkora tömeg szokott lenni.

Perszer értem én, mi van mögötte: a nyaraláson mindenki szembesült az igazsággal, hogy ha májusban kezded a diétát, 30 kg fölösleggel, akkor bizony júniusra nem lesz kockahasad. Nincs ezzel semmi baj, mindig jó, ha találunk valami motivációt.

Mégis, itt a minta ugyanaz, mint januárban – 2 hétig tart a varázs (maximum), utána eltűnik mindenki és marad a jól megszokott közönség. Mit tehetünk azért, hogy ezt elkerüljük? Ehhez szeretnék néhány tanácsot adni – nézzük ezeket!

1. Egyszerre csak egy dolgot változtassunk: épp elég valakinek, aki sose figyelt az étrendjére azzal foglalkoznia, hogy mit eszik. Nem kell mellé még az is, hogy edzeni is lejárjon. Az ráér 2-3 héttel később. Vagy épp fordítva: először kezdjünk el edzeni, és amikor már 4-6 hétig tartottuk, akkor majd jöhet az étrend. Ha túlbonyolítjuk a feladatot, vagy egyszerre túl sok mindent akarunk változtatni, akkor megnöveljük az esélyét a bukásnak.

2. Ahogy az angol mondja „aim low”, vagyis célozzunk alacsonyra! Igen, örülök, hogy kinézted magadnak Mike O’Hearn vagy valamelyik fitneszmodell testét, amit jövőre el szeretnél érni. Ezek a csoda fizikumok tényleg motiválóan hathatnak, DE! Pontosan tudod, hogy nem fogod őket elérni jövőnyárig (segítek, még az azt követő nyárig se, ha pl. egy komolyabb férfi fizikumról van szó). Éppen ezért, célozzunk alacsonyra. Az ideális célnak két ismérve van:

  • Küzdeni kell érte, hogy elérjük, kellően messze van ahhoz, hogy kénytelenek legyünk magunkat kényelmetlen helyzetbe hozni és olyan dolgokat tenni, amik addig nem voltak a napi életünk részei (ezért se mondom ki a komfortzóna szót…).
  • Reális legyen, hogy elérjük: a gyerekek is így fejlődnek – olyan próbát kell nekik adni, amiben benne van a bukás esélye, de reális esély van a sikerre is. Ha 100 % a bukás, az mit tesz a motiváltsággal és a munka kedvel? Megöli.

Mit jelent ez pontosan? Elérhető célokat. Erről szerintem már számos cikk született az én tollamból, amiket ezen az oldalon megtalálhatsz.

3. Mindig tegyél kevesebbet, mint amire képes vagy: na, ez a „give it all you got” mentalitással eléggé szembe megy, de mégis igaz és működik. A legtöbb ember hogyan tervezi be az edzést? Felteszi a kérdés: „Vajon mennyi férne bele?” – eleve úgy gondolkodik, hogy annyit kell edzeni, amennyit csak lehet (majd ez az idő is eljön amúgy, de semmiképpen nem az elején). Ez nem jó hozzáállás, ugyanis garantálom, hogy ha teleírod a naptáradat, akkor előbb-utóbb közbe fog valami jönni, és ki fog egy edzés maradni, fáradt leszel, frusztrált, és eleged lesz az egészből és így tovább. A lényeg tehát, hogy ha belefér 3, szuper – de legyen 2. Ha belefér 4 még jobb – de maradjunk 3-nál. Ez amellett, hogy valószínűleg sokkal élhetőbb és tarthatóbb lesz, még a motivációt is magasabban fogja tartani – hisz az ember végig kevesebbet kap, mint amennyit szeretne.

Összességében persze az egész játék végül mindig ugyanahhoz a ponthoz lyukad ki: mennyire akarod. Ha eléggé akarod, akkor el tudod kezdeni egyszerre az étrendet és az edzéstervet. Ha eléggé akarod, akkor le fogsz menni az elejétől kezdve heti 5-ször. Ha eléggé akarod – akkor se lesz Mike O’Hearn tested, de bőven túlszárnyalhatsz minden elvárást, amit magaddal szembe támasztottál. Vannak ilyen emberek, rendszeresen látok ilyeneket – de ők a már-már mikroszkópikus kisebbség. A többség ezeket nem teszi meg – náluk a fent felsorolt szabályok nagyban segíthetik a compliance-t és javíthatják az elhullási rátát.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
5 mód, hogy megküzdj az izomlázzal

Egy kemény edzés után sem pihenhetsz, ilyenkor jön el a regeneráció ideje. Ma már számtalan módszer közül választhatsz, hogy felvedd a harcot a fájdalommal.

PL: Shaqiri beállt és hét perc alatt eldöntötte a rangadót - videó

A svájci középpályás a 70. percben állt be, nem sokkal később már a Liverpool vezetett.

Ezért fontos, hogy elhidd magadról, hogy győztes vagy

Nagyon sok pozitívummal jár, ha tényleg hiszel magadban!

Meddig lehet kibírni alvás nélkül?

Naponta 7-9 óra kellene aludnia mindenkinek a szakértők szerint. Azzal is biztosan tisztában vagy, hogy ha valaki nagyon keveset alszik, az komoly következményekkel néz szembe.

A fitnesz teszt, amivel kiderítheted, meddig fogsz élni

Nem kell hozzá semmilyen felszerelés!

A hét táplálkozási tippje: A leghatásosabb fehérjetípus az izmok visszaszerzéséhez

A betegségek, sérülések egyik legfélelmetesebb mellékhatása, hogy elveszted a nehezen megszerzett izmaidat. Azonban a fehérje egyik típusa segíthet abban, hogy gyorsabban vissza tudd őket szedni.

Footgolf - Ütő helyett lábbal a golfpályán

Egyre népszerűbb világszerte a szabadban űzött sportág.

Ha keveset alszol, hamarabb meghalhatsz

Ne virrassz, ha nem muszáj - inkább aludj többet, ha sokáig szeretnél élni.

Így fordítsd előnyödre, ha dühös vagy

Az ünnepek előtt biztos, hogy kicsit feszültebb vagy a megszokottnál - sokan pedig ezt a dühöt nagyon károsnak tartják.

A hét edzéstippje: Milyen deadlift illik a testalkatodhoz?

A klasszikus deadlift az egyik legjobb gyakorlat, amit elvégezhetsz, mivel sok izmot megdolgoztat és erősít.

A "breatharian" férfi heti 100 kalóriával abszolválja a hétköznapokat

Khai Ho elmondása szerint képes a levegőből tápanyagot nyerni.

4 mód, hogy nyugodt maradj, amikor stresszes vagy

Ezek az egyszerű trükkök sokat segíthetnek, hogy túléld a karácsony előtti pörgést!

Így kerüld el a karácsonyi stresszt: vedd meg a csajod ajándékát már most

Mindig az utolsó pillanatban ugrik be, hogy kéne virítani valami klasszat az ünnepekre? Idén csináld kicsit máshogy és az utolsó heteket töltsd masszív lazítással az idegeskedés helyett. Mutatjuk, hogy csináld.

Mindenki dobjon el mindent! A sajt lehet a hosszú élet titka

Kanadai kutatók bizonyították, amiről már régóta álmodoztunk.

Ha a nagy a lábad, máshol is nagy méretekkel rendelkezel? Lerántjuk a leplet a mítoszról

A nagy láb egyenlő a nagy zoknival. De vajon a péniszed is nagyobb, ha 48-as cipőt hordasz? Nem biztos.

A megcsalás legújabb formája: A pénzügyi hűtlenség

Ha egy kapcsolatban elmúlik a nászutas fázis, komolyabb dolgok is szóba fognak kerülni, mint az összeköltözés, az anyagiak kezelése. Ilyenkor jelenthet problémát a pénzügyi megcsalás jelensége.

Ez az 5 legpiszkosabb dolog a konditeremben

Rengetegen fordulnak meg naponta egy-egy konditeremben, emiatt nem meglepő, hogy könnyen el lehet kapni a fertőzéseket ezeken a helyeken.

Ha így viselkedik a párod a szüleiddel, nagy eséllyel megcsal

A félrelépések sokkal gyakoribbak, mint korábban, a javíthatatlan romantikusok így bizonytalanabbak, mint eddig bármikor. Egy új kutatás pedig olaj a tűzre, ugyanis érdekes eredményeket hozott a témában.

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem