Célozz alacsonyra: Így vágj neki az életmódváltásnak!

motiváció
Forrás: getty images

Szeptember eleje – iskolakezdés, és sokaknak „teremkezdés”. Bizony, sokan ismerik az ún. januári rohamot, ami az újévi fogadalmaknak köszönhető, de kevesen hallottak eddig a szeptemberi kistestvéréről – ami azért annyira nem is kicsi. Hogy őszinte legyek, szeptember 3.-án hétfőn én nem mertem lemenni edzeni – ilyenkor akkora tömeg szokott lenni.

Perszer értem én, mi van mögötte: a nyaraláson mindenki szembesült az igazsággal, hogy ha májusban kezded a diétát, 30 kg fölösleggel, akkor bizony júniusra nem lesz kockahasad. Nincs ezzel semmi baj, mindig jó, ha találunk valami motivációt.

Mégis, itt a minta ugyanaz, mint januárban – 2 hétig tart a varázs (maximum), utána eltűnik mindenki és marad a jól megszokott közönség. Mit tehetünk azért, hogy ezt elkerüljük? Ehhez szeretnék néhány tanácsot adni – nézzük ezeket!

1. Egyszerre csak egy dolgot változtassunk: épp elég valakinek, aki sose figyelt az étrendjére azzal foglalkoznia, hogy mit eszik. Nem kell mellé még az is, hogy edzeni is lejárjon. Az ráér 2-3 héttel később. Vagy épp fordítva: először kezdjünk el edzeni, és amikor már 4-6 hétig tartottuk, akkor majd jöhet az étrend. Ha túlbonyolítjuk a feladatot, vagy egyszerre túl sok mindent akarunk változtatni, akkor megnöveljük az esélyét a bukásnak.

2. Ahogy az angol mondja „aim low”, vagyis célozzunk alacsonyra! Igen, örülök, hogy kinézted magadnak Mike O’Hearn vagy valamelyik fitneszmodell testét, amit jövőre el szeretnél érni. Ezek a csoda fizikumok tényleg motiválóan hathatnak, DE! Pontosan tudod, hogy nem fogod őket elérni jövőnyárig (segítek, még az azt követő nyárig se, ha pl. egy komolyabb férfi fizikumról van szó). Éppen ezért, célozzunk alacsonyra. Az ideális célnak két ismérve van:

  • Küzdeni kell érte, hogy elérjük, kellően messze van ahhoz, hogy kénytelenek legyünk magunkat kényelmetlen helyzetbe hozni és olyan dolgokat tenni, amik addig nem voltak a napi életünk részei (ezért se mondom ki a komfortzóna szót…).
  • Reális legyen, hogy elérjük: a gyerekek is így fejlődnek – olyan próbát kell nekik adni, amiben benne van a bukás esélye, de reális esély van a sikerre is. Ha 100 % a bukás, az mit tesz a motiváltsággal és a munka kedvel? Megöli.

Mit jelent ez pontosan? Elérhető célokat. Erről szerintem már számos cikk született az én tollamból, amiket ezen az oldalon megtalálhatsz.

3. Mindig tegyél kevesebbet, mint amire képes vagy: na, ez a „give it all you got” mentalitással eléggé szembe megy, de mégis igaz és működik. A legtöbb ember hogyan tervezi be az edzést? Felteszi a kérdés: „Vajon mennyi férne bele?” – eleve úgy gondolkodik, hogy annyit kell edzeni, amennyit csak lehet (majd ez az idő is eljön amúgy, de semmiképpen nem az elején). Ez nem jó hozzáállás, ugyanis garantálom, hogy ha teleírod a naptáradat, akkor előbb-utóbb közbe fog valami jönni, és ki fog egy edzés maradni, fáradt leszel, frusztrált, és eleged lesz az egészből és így tovább. A lényeg tehát, hogy ha belefér 3, szuper – de legyen 2. Ha belefér 4 még jobb – de maradjunk 3-nál. Ez amellett, hogy valószínűleg sokkal élhetőbb és tarthatóbb lesz, még a motivációt is magasabban fogja tartani – hisz az ember végig kevesebbet kap, mint amennyit szeretne.

Összességében persze az egész játék végül mindig ugyanahhoz a ponthoz lyukad ki: mennyire akarod. Ha eléggé akarod, akkor el tudod kezdeni egyszerre az étrendet és az edzéstervet. Ha eléggé akarod, akkor le fogsz menni az elejétől kezdve heti 5-ször. Ha eléggé akarod – akkor se lesz Mike O’Hearn tested, de bőven túlszárnyalhatsz minden elvárást, amit magaddal szembe támasztottál. Vannak ilyen emberek, rendszeresen látok ilyeneket – de ők a már-már mikroszkópikus kisebbség. A többség ezeket nem teszi meg – náluk a fent felsorolt szabályok nagyban segíthetik a compliance-t és javíthatják az elhullási rátát.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
A tudomány azt is tudja, miért vagy ideges, amikor éhes vagy

Biztos, hogy neked is ismerős az érzés, amikor kopognak a szemeid az éhségtől, és ilyenkor még a legkisebb apróságon is képes vagy felrobbanni.

Mutatjuk az All-Star hétvége legnagyobb zsákolásait - videó

Hamidou Diallo lopta el a show-t a Charlotte-ban rendezett gálán.

Így segíti az edzés utáni étkezés a zsírégetést

A legújabb tanulmány szerint éhgyomorra érdemes tréningezni.

Mutatjuk az 5 legjobb kosaras cipőt

Egyáltalán nem mindegy, mit viselsz a hétvégi pattogtatáson.

A párkapcsolat megmentője: Az okoságy, ami visszagurítja a párodat az ő térfelére!

Simán lehet, hogy néhány szerelem ennek a furcsa találmánynak köszönhetően menekül meg.

A szaunázás 3 legnagyobb előnye

30 perces üldögélés sosem volt még ilyen hasznos.

Mutatjuk, hogyan óvhatod meg a herezacskódat

Szakember válaszol végre az égető altáji kérdésre.

Az ugrókötelezés 3 legnagyobb előnye

Ha türelmetlen természet vagy, ezt neked találták ki.

Ezért érdemes rendszeresen kimcsit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Az 5 leggyakoribb buktató súlyzós edzés közben

Ne verd át magad, figyelj a helyes végrehajtásra!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

Ölben tartod a laptopod? A cerkád nem díjazza a dolgot

Chicagói szakemberek tették helyre egyszer s mindenkorra a kérdést.

Az edzésmentes élet károsabb, mint a dohányzás és a cukorbetegség

A tudomány ismét bebizonyította, hogy erősen ajánlott mozogni.

Meghan Markle nélkül nem is lehet igazán szexi a grillezés

Harry herceg szerelme nem is olyan rég a Men's Health felkérésére kacérkodott a kamerával.

Nem csoda, ha nem igazán kedveled az új konditermet

Meglepő kutatási eredményt közöltek a témával kapcsolatban a szakemberek.

4 tipp, hogy jéghideg időben is melegen tarthasd magad

Mutatjuk, hogy kerülheted el a fogsorgyilkos vacogást.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem